December Bebis 2010 :)
Haligh skrev 2011-04-01 20:18:39 följande:
Nan pro har funnits ett tag, den är nästan exakt som nan ha, förutom att den inte är hyperallergen..
Så den innehåller samma goda bakterier som är snälla för magen och smakar ganska exakt samma också. Den är billigare än nan HA men dyrare än vanliga nan, såklart.
Vi bytte dock till baby semp lemolac, nån som vet när man ska börja med nr 2 där?
Vi var hos mina päron och myste lite igår. Tim åt 19.00, somnade 20.00 där efter massor av bök eftersom han powernapat hela dagen och vart övertrött.. Sov till 23.45 då vi väckte honom och åkte hem. Fick mat, somnade 00.15, sov till 07.15! OMG! Jag fick sova nästan sju timmar i sträck, heeelt otroligt! Det ger ju dock mersmak..

Åka bil, åka bil.. 
Jag tror då inte det finns en magisk gräns när en bebis kan börja smaka.. Rekommendationerna är ju just 4 månader, men förr sa man 3 månader. Jag tror det kan vara bra att vänta samtidigt som det kan vara bra att börja tidigt också, tar man bara litegrann märker man ju fort om det inte går bra med magen osv.
Hon behöver inte vara förstoppad, däremot så kan ersättningen göra att det går längre mellan bajsandet. Förstoppning kan vara rätt smärtsam. Sålänge hon inte mår dåligt tycker jag du ska avvakta.. Har hon inte bajsat i morgon skulle jag ge typ laktulos eller lite rapsolja. Tim har bajsat sjukt olika utan att bli vidare påverkad, nu kan det gå tre dagar emellan ibland..
Tim äter förresten gröt om kvällarna nu, nestlés risgröt. Tänkte testa banangröten nästa månad ^^
Jag hoppas inte ni tror att jag vill skynda på eller nåt.. Men vi blev rek. att börja så smått med gröt eftersom Tim krånglar nåt förskräckligt med flaskan om kvällarna, ja på dagarna ofta också.. Sen vi började med gröt så blir det inget skrik och bråk om kvällarna, vääldigt värt..
Sen tycker jag inget förändrats angående att han är min bebis, haha.. Varför skulle det ändras bara för att man börjar med "mat". 
Alla gör väl som dom vill, men 4mån gränsen känns väl väldigt rimlig till att börja smaka, vi bara tjuvstartade med gröt, som förövrigt smakar som ersättningen.
Eller vänta nu, räknar ni inte gröt som "mat" och "smakisar" ^^