December Bebis 2010 :)
Fast man kan få "vanlig mens" av det också, fast mindre tilltagen.. jag blödde mycket när jag hade mens så.. Får väl se hur det blir helt enkelt.. :)
Fast man kan få "vanlig mens" av det också, fast mindre tilltagen.. jag blödde mycket när jag hade mens så.. Får väl se hur det blir helt enkelt.. :)
Bara för att jag skrev att jag inte fått mens ännu så kom den idag, haha.. Men mycket är det ju inte.. Stämde bra att jag hade ägglossning då jag satte in spiralen då alltså
Min BM sa det nämligen "Om man tittar på hur flytningarna ser ut så har du nog ägglossning.." haha..
Önskar jag kunde göra det sådär gosigt för Tim också, men han blir så SJUKT varm! SKulle få ha nollgradigt om han skulle ha både luvtröja och tjockt täcke när han ska sova... (som på bilden på Amadeus)
Det är ett "problem" annars också, kan inte ha overall eller något i vagnen, han svettas ihjäl haha.. Han är helt enkelt vääldigt varm av sig. Sover i de tunnaste pyjamasarna vi kan hitta och med en tunn barbapappafilt på natten, ändå blir han varm.. Har testat att låta honom sova naken, med blöja såklart, men han kommer inte riktigt till ro.. Vi har verkligen inte varmt i sovrummet heller. Crazy det där. På morgonen vill han dessutom ligga i min armhåla de sista timmarna, då kan ni ju gissa hur varm han blir. Då vaknar han ibland jättearg och jättesvettig, men blir glad när han blivit sval igen 
Uähh, har varit två oroliga nätter här.. Han vaknar ofta och sover oroligt.. Är väl något som händer i kroppen igen..
Just det, han har börjat sova bättre om dagarna, jag behöver inte övertala honom.. Kanske är omställningen i det hela som gör att nattsömnen blir konstig också.. Äh jag vet inte.. Men måste erkänna att nattsömnen är sjukt mycket mer värd än att jag får saker gjorda på dagarna när han sover själv.. Sitter ju ändå bara här nu eftersom jag är sååå slö..
Med mensen kom det där förbannade godissuget.... Har inte haft det på länge nu. Jag kanske bara inbillar mig..
Men jag hajjar till varje gång jag ser honom nu haha, såå ovant..
Jag ger Tim en och en halv portion gröt på kvällen, men han sover då inte längre för det, haha.. Funderar på att utöka till på morgonen snart också.. Eller om man ger på eftermiddagsmålet och sen kvällsmålet också.... Han verkar ju mättare åtminstone..
Varit en skitnatt här också, gissar också på en utvecklingsfas.. Min bebis är ett monster emellanåt och jag har ingen aning om vad jag ska göra för att göra honom glad.. Han blir helt hysterisk när han ska äta för att sen vara världens gladaste och jag står som ett frågetecken och fattar iingenting...
Tim vill inte heller ha ersättning efter gröten.. 
Någon som har tips på vad man kan göra med en bebis som krånglar med flaskan?
Börjar bli påfrestande för mitt psyke att aldrig veta om han kommer gallskrika eller äta utan problems.. Spelar ingen roll om det går lång eller kort tid mellan målen och min grabb är så finurlig att han inte signalerar om när han är hungrig, jag bara chansar.. Vilket gör det hela lite extra svårt. Ibland verkar han alltså hungrig, jag ger flaskan, han suger typ fem sug och sen blir han vansinnig. Verkar vilja ha mat men vill inte äta. Efter typ en kvart äter han utan problem alls. VAD göra?! Finns det några magiska råd eller är det bara att se glad ut till han äter "vanlig" mat varenda mål... Folk måste ju tro att jag misshandlar min bebis när han ska äta, drar mig för att mata honom utanför hemmet..