Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-11-17 16:11:11 följande:
     Mitt är också för långt, men det är meningen. Det ska ligga omlott. Och man ska se tilla tt omlottbiten hamnar på en långsida.

Jag köpte ju spjälskyddet på ikea och måste säga att jag inte alls upplever det som sladdrigt, tror att det hänger på hur man knyter det. Det blev superfint och sitter tajt runt om hela sängen. 
    Jag tror också det beror på hur man knyter det. Ska knyta om det, visste inte att det skulle vara på en långsida som det skulle vara omlott. Kanske blir lite bättre då. :) Får se hur det blir. Blir det inte bra på nåt sätt ska jag iaf sy på några fler snören så man kan knyta fast det på fler ställen.
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Ang. familjerätten så är det fan hemskt att läsa! Förstår inte att man väljer att behandla människor så i ett land som Sverige. Skulle tippa på att åtminstone hälften av alla som skaffar barn inte är gifta, om inte mer. 
    Så jäkla vidrigt att fråga ut människor om deras sexliv, oavsett om dom är ett par eller ej.

Jag försökte få tag i kvinnan som har hand om det där i vår kommun i måndags, men som vanligt när man försöker kontakta någon inom kommunen här så är dom antingen lediga, i möte eller har gått hem för dagen. Dom jobbar seriöst aldrig. Ska nog skaffa mig ett sånt där kommunjobb också, verkar schysst.
    Så ja, imorgon ska hon tydligen vara tillbaka på jobbet. Ska ringa då, men hon lär väl sitta i möte hela dagen då

• Momalicious

Har precis kört min sambo till jobbet, och jag dog inte! Men fy bövelen, det var läskigt med dom smaaala, krokiga landsvägarna utan mittlinje och massa möten. Var helt underbart att komma ut till 90-vägen efter det haha! Men nu har jag bilen helt för mig själv idag, tjoho!

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-11-18 08:34:28 följande:
    han e en idiot när det gäller detdär o vill helst göra ett faderskapstest, men det är väl det enda han har makt över.... O vill han lägga egna pengar på det, så fine....
    Men vad jobbigt... Litar han inte på att det är hans? Uscha. Män kan vara konstiga ibland måste jag säga... Men som du säger, om han vill lägga sina pengar på det så är det ju hans val.

• Momalicious

Jag har precis bäddat lilla spjälsängen. Dock fattar jag inte varför täcket är så förbannat stort haha. Blir nog att inte använda det förrän bebis är lite större. Var tvungen att vika det dubbelt för att det skulle vara i samma storlek som sängen. Det är konstigt, det är ett spjälsängstäcke och normala mått.. Hm. Jaja, himla fint är det iaf! Ska ta kort ikväll när vi förhoppningsvis fått upp sänghimmeln också. :) 

• Momalicious

Jag har en fråga, IGEN
    Ska man använda puder på lilla rumpen? Hör olika bud hela tiden. Å ena sidan är det dom som säger att det är farligt för bebisen kan andas in partiklarna å andra sidan är det de som säger att det är jättebra och att det minsann gick bra när vi växte upp. Hur vet man vad som är "rätt"? Så jäkla jobbigt att det står olika ÖVERALLT! 

• Momalicious
    Sandragumman skrev 2010-11-18 09:10:08 följande:
    jag använde/använder de på casper å de har ju fungerat fint! så de inte blir så rött å irriterat!
    de är mest när jag ser att de börjar bli nå jag använt de! altså inte hela tiden....

men du kommer nog få olika bud var du än frågar, du får nog testa dig fram var du själv tycker är bra och trivs med
    Ja precis! Tror som du :) Min mamma använde det på mig och det gick ju fint, jag har inga men av det haha.
  • Momalicious

Ja, inotyol har jag faktiskt köpt efter att typ ALLA rekommenderat det. Aldrig fått bepanthen rekommenderat.

Har precis kommit hem. Varit på lilla Gekås som finns här på Orust, det heter Göksäter. Tänk typ Gekås fast mindre. Mötte en buss på vägen dit och jag trodde jag skulle dö vad läskigt det var. Det var mitt i en skarp kurva och det var jättesmalt. Puh. Hade god lust att blunda när jag åkte förbi  

• Momalicious
    mamma smurfen skrev 2010-11-18 13:20:45 följande:
    Är avundsjuk på er som har BM som GÖR hinnsvepning....hörde med min BM förra veckan lite försiktigt om man kunde få en sådan när man kommit till V38...Hon stirra på mig med stoooora ögon( som om jag inte va riktigt klok typ)
    Å sa att man ABSOLUT INTE "meckar DÄR inne" på en hög gravid, alldeles för stor infektionsriskObestämd *suck*

Frågade idag om hon kunde kolla på tappen, eftersom jag haft känningar hela natten å även idag, men NOPE, ABSOLUT INTE...tänk på INFEKTIONSRISKEN...HELGE...ÅÅÅÅÅHDemonKräks 

Så här sitter man, med molvärk bak i ryggen, å SD..men har ingen ANING om det har hänt något eller inte*SUCK* 
    Men vadå infektionsrisken? Man kör väl för det första inte in smutsiga händer där inne och för det andra så hur sjutton skulle dom kunna kolla hur mycket öppen man är på förlossningen om man inte känner efter? En sak om vattnet har gått men det har det väl inte för dig såvitt jag vet.
    Knas.. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)