Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Usch vad trött jag är. Har varit vaken sen tio i fem i morse för att köra mannen till jobbet och sen när jag kom hem ville jag fixa spjälsängen så jag har suttit och mätt och flyttat snörena så att dom ska sitta på rätt ställen och därmed få det riktigt tight och bra runtom. Så nu är det finfint! Vill krypa ner där i själv nästan hihi.

Sen har jag varit och handlat och när jag kom hem så började jag städa så nu är köket skinande rent, med nystruken duk på bordet och så. Ska snart ta mig an tvättkorgen men efter att ha plockat ur och i diskmaskinen behövde min rygg en liten paus.

Kan förövrigt tala om att jag tycker det är UNDERBART att vara ledig. Det enda är att jag blir stressad för det känns som det är nåt jag  måste göra som jag glömt, bara för att jag är så ovan. Men det är det inte Himla skönt!
    Nej, nu blir det vika tvätt och köra in mer tvätt i tvättmaskinen och städa badrummet! Fint ska det va! 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    mamma smurfen skrev 2010-11-18 13:34:01 följande:
    MM PRECIS!!!! 
    Fatta att jag blir irriterad på henne, en gammal stofil med anor från 1a världskriget*grrrrr*

Nej vattnet har verkligen inte gått...skulle nog önska att de VA så, då skulle jag ju iaf VETA att jag har bebbe inom 3 dagar*ler*

Funderar i de innerta skrymslerna av min mörka hjärndel om man kanske skulle ringa FL å säga att jag har MASSA känningar, FAST de inte är så...BARA för att jag då skulle bli kollad...men min "snälla" härndel säger att man INTE gör så.....*S* 
    Ohja! Dessutom hade det varit rätt onödigt med en hinnsvepning om vattnet gått
    Äh, åk in säger jag. Tänk så många som åker in för att dom TROR att det är nåt men det inte är det, då kan ju du åka in för att du faktiskt vill veta hur det ligger till. Som min barnmorska säger "förlossningen är ju till för er".
    Tänk om du faktiskt börjat öppna dig!
  • Momalicious
    mamma smurfen skrev 2010-11-18 13:53:20 följande:
    Skrattande
    aaa om jag hade kunnat med så hade jag gjort så...
    men jag är lite "knepig" när de kommer till sånt....vill inte "göra bort mig"å vara FEL ute
    ...utan vara "präktig" å VETA vad som händer å sker...
    (även om jag egentligen SPYR på mig själv, när jag kommer på MIG att vara sådan)
    Haha jag fattar precis, är likadan själv  
    Men hade jag bott så nära som du hade jag lätt åkt dit ändå, bara för att min nyfikenhet slår det andra
    ÅH jag vill ha min bebis snart!
  • Momalicious

Och jag har sex veckor kvar! Kort tid egentligen men känns som en hel evighet. Vecka 34+0 imorgon!
    Godnatt tjejer!

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-11-19 11:38:15 följande:
    Uuuurk, jag mår illa

Men har orkat uppdatera bildtråden ialalfall...
    Usch din stackare! Jag mår också illa till och från, vet inte vad det är :(
  • Momalicious

God morgon damer!
    Har precis tagit ett låååångt bad och det var verkligen skönt. Kollar internet lite snabbt nu för sen blir det busy busy hela dagen. Ska iväg om en timme till min kära mor och låna hennes skrivare så jag kan skriva ut en bekräftelse från babybox så vi kan hämta en sån snart. Sen ska jag iväg och handla och sist men inte minst hämta min man från jobbet. Efter det så ska vi städa och tvätta. Och se Idol såklart haha.

I natt har jag haft en sån hejdundrande mensvärk att jag ett tag var helt säker på att jag börjat blöda haha. Kom med rätt regelbundet så ett tag hoppades jag nästan att det satt igång, fastän det är lite tidigt än. 34+0 idag! 

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-19 12:46:53 följande:
    Godmorgon haha ja klockan är ju 12.44 haha så ja det var en lång morgon.
    Skönt med ett bad *avis* det har inte vi det är inte många som har badkar i sina hem då vatten är är jätte dyrt
    Men jag längtar efter att komm till mamma och bada sen
    åh hämta babyboxen haha vi har nu hämtat 5 st så vi har det gott

Typist synt att du inte var i vecka 38 så skulle sambon din nog pissa på sig hahha min skulle få PANIK
    Haha jag vaknade vid 10 så ;)
    Vi betalar inget för vattnet så då får man passa på :D
    Nej min sambo tjatar på bebisen att han ska komma ut snart för att han inte vill vänta så han hade snarare blivit glad tror jag :-P Men det kommer nog ingen bebis än på ett tag :-P 
  • Momalicious
    ludicrous skrev 2010-11-19 19:49:11 följande:
    Här är det disco!!!
    Har köpt discolampor,bjuder på julmust och hardcoremusik av en äkta DJ ;)

Ungarna ÄLSKAR det :)
    haha vad mysigt! svänger du dina lurviga också eller? ;)
    delifi2 skrev 2010-11-19 19:57:34 följande:
    idag har det varit fullt upp har inte sovit nåt idag tur idag att jag bara behövt gå upp2 ggr inatt.
    Har varit på babyringen och beställt 2 vagnar så att jag kan kolla på dom, sen så skopunkten köpte skor till mig å dottern, sen så till XXXL-Lutz, sen så mediamarkt för att kolla data till dottern, sen till ikea köpte ett nytt spjälsäng till William så får lillfis ta över hans gamla för det passar mycket bättre till hennes säng, sen så var det billiga sängkläder så jag köpte 2 st för 200 :-
    Sen när vi kom hem så skulle jag fika med några kompisar och efter det så har vi strohandlat så jag är totalt slut nu men har faktiskt inte så ont utan är mest slut i kroppen.

Så nu är det dax för fredagsmys och kolla på Robinson som vi har spelat in, ingen av oss gillar idol nämligen och det finns inget annat. 
    oj, det var verkligen en fullspäckad dag! duktig du är!
  • Momalicious

usch, jag måste få klaga. jag är sååå trött hela tiden, och dessutom har jag, precis som emelle, fått tillbaka illamåendet. det är myyyycket lindrigare men det kommer då och då och det är inte precis kul bara för att det är bättre än det var. 
    men den här jäkla tröttheten, förstår verkligen inte. jag gick och la mig vid 22 igår och vaknade när sambon åkte till jobbet vid halv sju. då åt jag lite för jag var hungrig. sen somnade jag om vid åtta och sov till 10.30. Ändå har jag varit dödstrött sen sjutiden. blä.

nu ska jag iaf mysa med sambon i soffan. äta lite chokladpudding med grädde och försöka överleva Idol och en tvättid.

förresten har jag börjat få vääärldens huvudvärk varje kväll nu det senaste. känns som om min hjärna sväller eller nåt. och samma tid varje kväll i princip. sjukt konstigt.

trevlig fredag tjejer! 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)