Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-12-11 17:58:46 följande:
    det är slemmisen vännen
    Hihi busfia, du får sluta ge mig hopp! Jag är nog världens mest pessimistiska nu tror jag. Sambon sa "men ska vi inte packa BB-väskan IFALL det är på gång?" och jag bara "NEJ! DET ÄR INTE PÅ GÅNG!" samtidigt som jag står och lutar mig mot en vägg och andas hahaha. Men det är för oregelbundet så även om det skulle vara på gång så är det inte dags på länge :)

(Snälla, rara, söta, fina bebis. Kom ut till mig och pappa nu, vi orkar inte vänta längre!)
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    MFJG skrev 2010-12-11 18:09:09 följande:
    Då har vi samma planer för kvällen? Fast jag är rädd att jinxa bort det lilla som startat nu genom att dricka hallonbladste osv hahaha..Nördigt?
    Hahahaha, precis så tänkte jag med. Men å andra sidan har jag ju redan jinxat bort det genom att skriva att jag har ont här isf Kommer garanterat att avta men vafan, isf hade jag inte vågat röra mig ur fläcken ju
    VI SKA HA BEBISAR NU! Vi ska bara få dom att fatta det först

(Jag är lika nördig)
  • Momalicious
    Cissi7006 skrev 2010-12-11 18:11:11 följande:
    Moma och Jmfg - håller tummarna för er
    Med tanke på att jag är förstföderska tror jag bara kroppen luras, men tack ändå
  • Momalicious
    Cissi7006 skrev 2010-12-11 18:28:02 följande:
    Moma - att slemmisen börjat lossna visar ju iallafall att värkarna gör nytta, även om bebis dröjer lite till
    Så det kan alltså vara slemmisen fastän det inte är sådär riktigt segt slem utan lite lösare? Fast det låter ju inte otroligt, den kan ju tydligen variera rätt mycket. 
  • Momalicious
    MFJG skrev 2010-12-11 18:36:07 följande:
    Jag ringde FL mest för att höra när dem tyckte att man ska komma in som omföderska. Sa som det var och förklarade att min förra förlossning tog 5 timmar och att jag har GBS.
    "kom in nu..." EHHHH OK!?!
    Så nu ska jag åka in för en koll. Har dock inga som helst förhoppningar. Det blir ingen bebis inatt eller imorgon. Men om dem vill kolla mig får dem gärna göra det. Får jag ju veta om jag börjat öppna mig osv ;) 
    Åh hoppas hoppas att nåt hänt. Jag har inga tankar på att ens nästan ringa förlossningen. :P
    Håller tummarna!
  • Momalicious
    MFJG skrev 2010-12-11 18:54:39 följande:
    Ja jag ringde ju inte för att jag tror att jag ska föda. Jag ville bara ha lite riktlinjer..Men dem sa om in och då får man väl göra det? Dock väntar vi med att ringa barnvakt. Så maken stannar hemma..
    Ja men det är väl bra! Jag hade aldrig orkat åka in bara för en koll nu för det är så långt till förlossningen men hade lätt gjort det om jag var närmare, bara för att veta om det hänt nåt liksom :)
    Gud så spännande! Om du inte skriver mer ikväll gissar jag på förlossning! :D
  • Momalicious

Jaya: fy vad jobbigt det låter! Man vill ju att dom ska få den där bra bröstmjölken men man vill ju inte (och ska inte) behöva ha ångest och må dåligt innan matstunderna! Kram!

Ludicrous: jag skulle iaf ringa förlossningen om jag var du! Efter du pratat med dom borde du verkligen ringa din sambo.

• Momalicious

Två koppar hallonbladste och två färdknäppar (nu är det plötsligt skönt med sex igen, hela grav har det varit obehagligt) så är det läggdags för mig. Så sjukt trött efter knappt någon sömn i natt. Hoppas dock det drar igång på riktigt i natt!

Himla bebisboom i tråden nu ju! Grattis alla, era bebisar är så vackra! Blir helt tårögd typ.

Nattinatt

• Momalicious

Ni som har iphone (och säkert andra androidtelefoner) - glöm inte att det finns mängder med bra, gratis värktimerappar! :)

• Momalicious

Oh pust, megavärk. Kallar det för det även om det kanske inte är värkar, men det känns inte som förvärkar heller så jag vet inte vad det är. Fortfarande oregelbundet så bryr mig inte ens om att ta tiden.
    Hoppas hoppas det händer nåt för alla oss bebissjuka gravida kvinnor som inte har lust mer nu! Heja heja heja oss!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)