Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Annnika skrev 2010-10-01 22:09:41 följande:
    hm.. jag kan ju inte säga säkert men det borde ju vara det.. vet inte vad det skulle vara annars.. ichias brukar ju sätta sig i höften.. så när det gäller svanskotan tror jag det är foglossning.. det är ju jättevanligt.. hoppas det inte blir värre än såhär bara.. ibland kan det ju gå så långt att vissa får sitta i rullstol! ush!
    foglossnings sätter sig i hela  bäckenet men för att man ska "få" diagnosen foglossning så ska man trycka på blygdbenet när ma nligger ner, gör det ont så är det foglossning gör det inte ont så har man "bara" ont i ryggen, det brukar ofta sätta sig i svanskotan.
    Tänk oxå på hållningen den är jätteviktig, oftast när man är gravid så svankar man jättemycket, därav kan man få ont i svanskotan för att man svankar för mycket, så försöka räta på ryggen så mycket osm möjligt när ni går/sitter
  • delifi2
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-01 23:45:00 följande:
    asså ja gick in på FK o kollade blankett om ansökan om HP....då hittar ja bara 1 blankett som man själv ska fylla i o inte chefen??
    störda frågor lixom....finns ju bara alternativ o ingen rad man kan förklara på lixom.
    Underlätta jobbet o o kunna jobba,tex liftar, andra kan ta de tunga åt en,hahaha stöda frågor! hur har ni fyllt i??
    det finns 2 blanketter, den andra heter omplacering, det är den chefen ska fylla i
  • delifi2
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-01 23:45:00 följande:
    asså ja gick in på FK o kollade blankett om ansökan om HP....då hittar ja bara 1 blankett som man själv ska fylla i o inte chefen??
    störda frågor lixom....finns ju bara alternativ o ingen rad man kan förklara på lixom.
    Underlätta jobbet o o kunna jobba,tex liftar, andra kan ta de tunga åt en,hahaha stöda frågor! hur har ni fyllt i??
    Vad jobbar du med?
    du ska förklara på den rad hur din arbetsdag ser ut och raden efter 6b & 6 c
  • delifi2

jag fick beviljad min hp när jag jobbade, jag jobbade inom hemtjänsten då.
    jobbar du inne eller ute? för när man jobbar inne så kan det bli svårare tt få det eftersom du har nån kollega där oxå förutom om det inte är en avd å du jobbar natt.

jag skrev typ på 6c att jag inte kan sätta mig på huk, inte kan böja mig framåt om det är trångt i vårdtagagrens dusch, jag inte kan gå i trappot och många vårdtagre bor i trapphus utan hiss, att jag är mer besvär för mina kollegor eftersom jag tex inte kan ta ett larm om nån vårdtagre ramlar eftersom jag inte kan hjälpa min kollega eftersom jag inte kan lyfta upp vårdtagren utan att det gör ont

• delifi2
    Stefanie skrev 2010-10-02 14:04:40 följande:
    Nu ska jag klaga lite igen. 

Sitter i soffan. Ställde in processledarkursen som jag ville åka på eftersom att sambon som är mycket klokare än jag tyckte att jag skulle stanna hemma. Har haft sammandragningar hela natten och morgonen, de ger sig inte. De gör inte jätteont, men de är där och de slutar inte. Jag funderar på om det är värt att åka in, men det känns så onödigt, vad ska de göra? Så jag bestämde mig för att ta en hel bricanyl (tog en halv i går kväll utan större effekt) och vänta för att se om det blir bättre. Nu börjar den verka för jag får hjärtklappning och blir skakig, gillar inte alls den här känslan...

Sambon åker iväg och grattar sin kusin som fyller 18, jag vill följa med. Men det kan jag glömma. Så nu ska jag sitta här hela dagen IGEN och ha tråkigt. Jag är så trött på det. Dessutom är köket kaos och det luktar mat från igår, jag får inte göra någonting åt det. Låter töntigt, men jag vill inte sitta här hemma i stöket.
    Tycker så fruktansvärt synd om mig själv (graviditetshormonerna spökar)...

Hoppas ni får en roligare lördag! 
    Tur att du ställde in kursen, tycker du ska ta det lite på mer allvarligt, du haft många sd och det verkar inte lugna ner sig, så jag tycker du ska åka in och få det kollat.
  • delifi2

Hmmmm...... Lista jag tar med mig trosor 3 par mer behövs inte för min del stor t-shirt 2 mjuka pösiga byxor schampoo & balsam mjukt toapapper bh 2 st deo tandkräm tandborste strumpor tofflor Id mina journal gillar att sova i deras stora tja.... Vad det nu kallas till bebis kläder att åka hem i känns onödigt att ta med ombyten som man bara får ta hem å tvätta på en gång

• delifi2
    Stefanie skönt att du tar det lugnt, så länge du inte får mer sd eller värre värkar så ta det bara lugnt.

Momalicius har som du, känner inte några sd när jag gör nåt men så fort man vilar så sätter de igång och påmins om att man har gjord för mycket.
    Så söta vantar du hitta :)

Jag blöder inte så mycket så jag använder sjuhusets stora bindor 2 dagar och sen så är det över för min del, sen räcker det med trosskydd för min del, eller det har gjord det iaf alla andra ggr.
  • delifi2

jag har slutat rkat mig helt där nere, tar bara saxen och ansar lite ist när jag känner att det kliar för mycket, det får bli rakning efter förlossningen ist.

MItt mål efter förlossningen är att gå ner till 70 iaf 7-8 kilo gäller det och jag tror inte det koemmer bli så svårt för mig.
    NÄr jag fick WIlliam gick jag ju bara upp 3 kilo sen så rasade jag 12 kilo när jag ammade.

Hur länge har ni tänkt amma?
    jag hade tänkt satsa på 3-4 månader, jag avskyr att amma, det är det jobbigaste jag vet och hittar aldrig den där mysiga studen som alla pratar om och ändå har jag fått 4 barn innan, för mig är det bara svett och obehag :(

• delifi2
    Jessika82 skrev 2010-10-05 19:58:25 följande:
    Idag är det tisdag.... då börjar Desperate Housewives och jag står och bakar..... den blir kanel bullar mmmm

Ville bara fresta er lite...
    Vad gottis :)

själv hade jag tänkt ta varm choklad och kanelbulle men mannen har inte bakat några :=(
    kan tillägga att vi alltid brukar ha kanelbullar i frysen annars som han har bakat, men det är ju typsikt att just när man är sugen på det så finns det inga.
    Vågar inte säga att jag är sugen på det heller för isf så åker han och köper det.

Brösten kan varkliegn växa, helst sjukt ju :=)
    Mina bara försvann efter det jag slutat amma William, som 2 taxiöron så då ville jag bara fixa dom, men vi får väl se hur det blir den här gången.

hmmmm....det var nåt jag tänkte skriva men har helt glömt bortdet under tiden jag tryckte på retur...
    aaa...just det appråpå vikt, enligt bmi listan eller vad man nu ska säga så ska jag väga 48 kilo, då skulle det betyda att jag skulle vara smalare än min dotter som 17, det skulle se hemskt ut, så jag är glad om jag inte går ner under 60 iaf.
    Tycker huvudsaken är att man ser bra ut i kroppen om man så säger, vikten har inget med det hela att göra egentligen
  • delifi2
    mamma smurfen skrev 2010-10-06 10:16:31 följande:
    Ja vem 17 skulle vilja "testa" som gravid?Obestämd

Själv fick jag ordinerat att använda mig av voltaren kräm pga en envis nackspärr, som går ut i höger armen, huden är domnad på ovansidan armen, hela vägen ner i tummen...pluss att det värker precis under biseps....mer på kväll än under dagen....
    Påpeka för läkaren att man inte FÅR ta voltaren som gravid, å absolut inte de 3 sista månaderna( står så på paketet)...han menade då att det var läkemedelsföretagets sätt att "svära sig fri" vid ev fel...dvs...det FINNS ING kända risker, men det är heller inte testat....så jag smörjer....men bara på kvällen så jag kan sova..... 
    det man inte får göra är att använda voltaren gel PÅ magen, annars går det bra. har det i ljumskarna och runt om vid höften
Svar på tråden December Bebis 2010 :)