Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Usch ja vad läskigt med bilen...

Jag är alldeles för godtrogen ele vad heter det, när man tror snällt om alla

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Jag drömde med förra veckan att jag var gravid igen, fick nästan panik eftersom jag söker jobb nu & vill ha ett fast när nästa kommer Tungan ute

Nemi sover mycket bättre nu trots att hon fortf är förkyld. Skönt! Sover hos oss iofs men det får hon göra så länge hon sover

Började plocka fram 80 kläder igår efter stora dottern, helst sjukt att hon gick när hon hade de kläderna på sej,kändes jätte konstigt! Nemi är 10 månader imorgon Hjärta och hon kommer inte gå före sin storasyster som jag nästan trodde ett tag, se om hon slår storebrorsan som var 11 mån & 2 v, det tror jag nog

Får panik snart här hemma, vi har knappt plats för oss!! Bor i en 4:a på 98 kvm, 5 personer + en hund. Grejer överrallt, även om man städar känns det stökigt!!!! Längtar verkligen till ett fast jobb så vi kan köpa HUS!!!!! Kikar på Hemnet & blir så sugen.......

• Trollungarnasmamma

hahaha jag är med sugen på tvillingar! Ingen aning om varför för vissa dagar här hemma blir jag tokig på 3 ungar, hemmet & mannenTungan ute  Tyvärr kan man juh inte styra det själv ändå!

Nu är det snart dags för matlagning här hemma...Är själv i ca 3 timmar men bara två barn hemma...Mannen är med stora tjejen på dans.

• Trollungarnasmamma

Nemi äter inte heller riktigt som hon gjort innan, är lite från dag till dag, hon har juh varit dunder förkyld nu i 2 omgångar med, men jag tycker hon ratar burkmaten mer & mer & det är juh bra för hon äter vår mat bättre,men eftersom vi är en stor familj så är det inte så gott om tid att laga mat från grunden så det är ofta snabbmat som köttbullar, korv, hamburgare osv så det vill jag egentligen inte ge henne. Men de dagar vi inte har aktiviteter som idag kan man laga bättre mat men då ska mannen börja jobba sent på onsdagar, men jag får försöka ändå! Tycker det är smidigt med burkmat när man är iväg & så vet jag att hon får i sej allt. Hon äter burkmaten bättre om vi inte äter samtidigt. Nu köpte jag lite ångkokt mat för att se om det går bättre.

Vi har inget vindskydd till vagnen, känns som ska börja ha det kanske....

Är det nån som har BT enkelvagn, vad har ni för åkpåse till den? Vad har ni på era små när de sover i vagnen nu på dagarna när det är lite ruggigt?

Igår var mitt lilla hjärta 10 månader!! Stanna tiden nu!!! Vill snusa bebis!! hehehe
    Vart på BVC igår, 9100 nånting, bra  för att ha varit sjuk i typ 1 månad för hon hade iaf gått upp 500g ca. 73,5 lång, först mätte hon till 72,5 men jag såg att hon inte sträckte ordentligt så jag sa att det går nog lite till 2 cm hade hon växt på en månad, kommer nog bli en lång tjeja pappa är juh ca 1,90, men jag är bara 1,61 hahahha
    Tycker det är sjukt hur mycket de växer på ett år! Över 6kg & 23cm!

Nu är det dax för mellis till de stora, lilla sover.

• Trollungarnasmamma

Okej, tack april barn. Nemi har en fleece jacka på sej, mössa & en tjock filt när hon sover ute + att det hänger en tunn filt över sufletten för hon vill ha lite mörkt när hon sover...då borde hon inte frysa.
    Har tvätta skal jackan som hennes syskon har haft som hon kan ha när vi leker ute då.

Jag känner av ÄL väldigt väl & mens med....ÄL har jag grymt ont vid vissa månader. Men denna gången minns jag knappt att jag haft det, ele så gör jag det Men jag ville ta ett grav test ikväll för jag är nervös att det är nått & som den testoman jag är så måste jag Tungan ute Men hade inga hemma har blivit akut sugen på kaffe som jag annars aldrig dricker & mår lite illa på kvällarna.....

• Trollungarnasmamma

Vi har en babytravel syskon vagn & den är jag nöjd med, förutom sufletterna på sittdelen, de går så högt upp. Jag är bara 161 men tycker den funkar kanon & är smidigare än vad den ser ut & vara.

Nu är Nemi i en bra & härlig period!!! Äntligen efter ca 7 veckor!!! Hon står så stadigt & går så bra med stöd att man ser att det första steget är nära, men än så länge går det att gå med allt annat
    Hon har utvecklats så himla mycket på de sista 2 veckorna, BVC sa att hon har juh förturen att ha 2 syskon som lär henne massvis!

Imorgon ska Nemi sova hos farmor, jag måste börja släppa kontollen lite för allas bästa tror jag

• Trollungarnasmamma

Jag heter naddiz på Wordfeud

men stackars dej MOMA, du råkar juh ut för nått hela tiden!!!Förvånad

Mmmm, vad jag älskar dessa faser barnen går igenom,  gärna samtidigt med!!!! Obestämd
    Äldsta dottern är snart 5, just nu är hon rätt känslig, brusar upp för ingenting, slår sej (klumpig), tråkig attityd

Sonen 2,5 bestämd, skriker & blir ledsen när han inte får som han vill & säger "umma mammma"

Nemi sover dåligt & är gnällig, tror det är pga tandsprickning för det är såååå svullet & man känner typ bölder, verkar vara många påväg & har 2 nere sen innan!!!

Ikväll är det f-möte på dagis med, känner sådär för att gå dit, men men, äldsta dotterns pappa kanske kommer med...Obestämd

• Trollungarnasmamma

Men bilden visar isf vattenkoppor som spruckit & då borde du sett de fyllda blåsorna för några dagar sen...

• Trollungarnasmamma

Nu har jag varit på f-möte, var helt okej, hennes pappa dök inte upp och hörde inte av sej....som vanligt...

Och nu är det hemmafruarna Weeeiii!!!

• Trollungarnasmamma
    LokesMammi skrev 2011-10-05 15:53:56 följande:
    En barndomskompis till mig o hans tjej ska ha barn i december! Idag är hon på förlossningen o förlöser en död bebis! Gråter
    Nemen usch Gråter det har en barndoms kompis till mej med gjort, sista veckan kvar till BF, vad hemskt!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)