Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Detta jäkla vagnproblem!!! Gissa vad som startar bråken här hemma då.. mm..just det.. vagnprat :(

Jag vill ha en Brio go. Jag vill verkligen verkligen ha en brio go. Har hittat en sida där vi kan beställa en med både sitt o liggdel + frakt för drygt 7000, här i butik kostar endast sittvagnen 6500 ca.

Men så hittade vi en Britax BSmart igår, visst e den kanske OK, billigare, skulle få hem sitt+liggdel för drygt 4000 kr.. Å nu tycker ju sambon att åååååh så bra! Men va fan, min brio go då??
    Lägger hellre extrapengar för att vara helt nöjd!

Skiiiit!

• ludicrous

Jo visst, båda gillar brio go jättemycket, funktioner o allt, sen tänker jag att brio är mer lättilllgängligt om det skulle bli nått, med garanti o service.

• ludicrous

Bärsele e ju underbart att ha. Guld värd när man inte orkar stå å hålla o kånka, eller när man ska dammsuga eller laga mat =)
    Vi hade en BB till Nova, men den fick jag också ont i ryggen av..

Senare hade vi en ringsjal. men ringen sitter uppe vid axeln o gör sjuhelvetes ont.. Jag tycker knytsjalar verkar mysigt o bekvämt, men ett himla ståhej o knyta?

• ludicrous

Min sambo kommer typ aldrig kunna följa med på kontrollerna :( Kanske inte på föräldragrupp heller..

Vagnar igen, hehe, prata med sambon på telefon nu o han sa "ja ok, du får väl din brio go då, du kommer ju aldrig ge dig så jag får väl ge mig då". Skulle ha spelat in det! ;D

Har haft två mysiga hemmadagar med lilltjejen nu, imorgon blir det dagis igen, o jobb för mig från fre kväll- mån morgon. Sen e jag ledig en hel vecka , o då blir det dessutom "första" besöket hos BM sen inskrivningen. Har bytt BM där emellan så det blir första gången jag träffar henne..
    Jag smet in där här om dagen o vägde mig ju.. jag har gått sakta upp i vikt fram tills nu tydligen, runt v 20-22 hade jag gått upp typ 2-3 kg, nu ligger jag på +6.. :'(

Hur mycket har ni andra gått upp?

• ludicrous

Emelle- jag hamnar i januarigruppen, tänker som du, är där för att träffa folk, inte för utbildningen :)

• ludicrous

God morgon alla tjockisar ;D

Har jobbat i natt och lyckats sova hela typ.. 2.5 timmar. BRA JOBBAT ANNA. Som tur e har  vi det lugnt på jobbet, oftast, så man kan ligga o slumra där. Har två nätter till framför mig, sen e jag ledig en vecka =) Ska bli skönt. Var lite orolig att jag inte skulle kunna jobba hela helgen pga mina sammandragningar o så, men det har funkat bra. Ska till BM på torsdag nästa vecka får se vad hon säger då =)

Är det fler som börjar "boa"? Jag vill få ordning nu, jag vill få in byrån vi ska ha i sovrummet o jag vill köpa bebiskläder, få bort databordet så det iaf finns plats för spjälsäng o skötbord, även om den inte åker upp än på länge =)
    Vet inte om det är hormoner o så som gör det, eller om det är för att det var denna vecka min dotter tänkte titta ut när jag vänta henne. Då åkte jag in med sammandragningar varannan minut i v 25+, inte såå kul..

Nu vill jag städa o dona, även om jag inte har sååå mkt ork. Beställa vagn vill jag också göra, har lite mailkontakt med två butiker i england, en billigare än den andra, men får väl se, den dyrare har verkligen superbra service o så...

Nä, nu ska jag försöka slita man och dotter ifrån Dj-mixandet så vi får nått gjort idag!

• ludicrous
    Mysmamma70 skrev 2010-09-18 12:48:14 följande:
    Hur gick det då, föddes hon i v25?

Jag har letat fram lite små klänningar som jag sparat efter min äldsta dotter. Vill också handla rosa kläder nu
    Hehe nej, jag hade (har) GBS, så det var det som drog igång sammandragningarna, sen behandlades jag hela graviditeten med antibiotika och bricanyl (värkstopp) och ut kom hon två veckor för sent, den 11/1, var beräknad till 29/12. Så jag har nog några hyperfertila dagar där i april nån gång, hoppas bara att den lilla missar storasysters födelsedag ;D

Har också fått massa mardrömmar nu! fy vad jobbigt det är :(
  • ludicrous

Hua hua :( här säger dom bara " vi gör inget åt gbs ändå" man får typ antibiotika vid förlossning om det behövs... Var ute i skogen flera timmar förut, nu sitter jag på jobbet med massa sammandragningar o ont gör det o det spänner som fan. Hoppas att de gamla håller sig sovande o lugna i natt så jag får ligga i soffan med vetekudden...

• ludicrous

En snabb fråga!! Barnet brukar väl inte ligga på samma sida som moderkakan e på? Om ni fattar hur jag menar

• ludicrous

Emeller - ja det verkar så ;) hyperfertil i april ;)

Jag har dunderont på höger sida aV magen!! Känns typ... Lite som sendrag, lite bara jättesmärta! På UL sa hon att bebis ligger där mest o jag tror hon sa att moderkakan e på vänster sida, tänker bara så det inte e nått med den. Det typ sliter inne på höger sida! Hade ju massa sammandragningar i natt, kan det vara träningsvärk? På ena sidan bara?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)