Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Tjoho!
    Det konstiga i magen har gått över, det försvann efter ett tag, rätt skönt =) Läste för ett tag sen att det var flera som hade nått konstigt i vänster ljumske, haha har också fått något sånt, liknar lite sendrag då å då, men vad gör väl det?

Idag har jag slagit på stort! Första bebiskläderna är inhandlade! Sambon tycker ju det är lite tidigt, är ju bara i v 26.. men jag försökte förklara det där med att boa, men jag vet i sjutton om han fatta, men han godtog det iaf. Det blev två bodys från Lindex, en grönrandig o en blå med elefanter, även ett par svarta velourbyxor därifrån, allt i strl 56, sedan en barbapappabody från HM i strl 62 (den va så söt så jag hoppas lillbus kan ha den liite längre än första kläderna :P) och sedan "I love mum/dad" - kittet från HM, också i strl 56.

Min dotter går på dans på måndagar, jag sitter kvar i väntrummet, det är bara 45 min, satt o kollade på vagnar och ja.. när jag kom hem beställde jag faktiskt en!!!

En BRIO GO blev det ju då, blå med vitt chassi och en grå bilstol, allt hemfraktat för 7800 ca.
    Hoppas allt går som det ska bara.. Leverans i slutet på oktober står det på hemsidan, från UK då, men jag får se om jag får nått mail om att färgen e slut eller nått..

Lite tråkig dag är det också idag, nån stans i bakhuvudet ligger det o gnager att idag var det exakt ett år sen min dotters pappa omkom i en olycka.. Som tur är har inte Nova koll på datum.. Men det känns ju ändå lite i sinnet.

Nu ska jag se halv åtta hos mig, och tänka på vagn o bebis istället.

• ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-20 23:27:23 följande:
    Vet ni att det är en kille?? El kör ni på blått ändå
    Hemskt det där med ditt ex....tänkte inte på de innan,men nu när du skrev de så slog de mig att de va din dotter som miste sin pappa. Mångra kramar till er!
    Njaa, både jag o sambon såg något som såg ut som en pung, BM protesterade inte, men bekräftade inte heller när sambon vråla ut "såg du pungen!!!", haha, eller så är det en tjej med gigantiska blygdläppar :P Sen tycker både sambon o jag väldigt mkt om blått, så en blå vagn blev vi glada när vi hittade, o kläder törs man ju inte köpa massa gulliga rosa klänningar om man inte e helt 100 :P Är sååå nyfiken på vad ni väntar! Kan du inte avslöja för miiiig? Känns som vi e dom enda som verkar vänta en son!

Vad gör man när man gör en glukosbelastning?

På torsdag är det dags för första BM besöket för mig =)
  • ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-21 20:11:25 följande:
    I morron fyller jag år....27 bast! Hemskt...haha känner mig såååååå gammal men ändå inte! Usch vill inte bli äldre jöe!

Men skulle höra me er vad man kan bjuda sin sambo på för mat? Alltså inte bara köttbullar o makaroner,haha!
    Har ni några tips på födelsedags middag??
    Lövbiffrullar? verkar så mkt svårare än vad det är. =)

Jag beställde vagn igår, på hemsidan stod det :
     " Black on white chassi, delivery end of october" . Men man kunde ändå välja den blå färgen. Jag tog det som att den blå egentligen var slut, och antog att dom väl skickar ett mail om att den e slut.. meeen.. kom på idag att det mkt väl kan vara så att det är den svarta som kommer i slutet på oktober o att vår faktiskt kommer inom två veckor! Haha duktigt anna...
  • ludicrous

Idag har jag jobbat min första dag på länge! Har gått natt sen juni o bara jobbat extra någon dag. Nu jobbade jag mellan 7-12, lite lagom faktiskt. Känner av i magen när det blir lite lyft och sånt, men det går =)

Fick mail idag från min vagn ;D färgen var slut, precis som jag trodde, men vi får välja av 2011 kollektionens färger istället. Inte helt fel =) Dock hade dom ingen fin blå tyckte jag..

Imorgon blir det barnmorska för mig, nu är det dags att viiiila.

• ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-22 13:16:31 följande:
    Vilken tid ska du dit??? Jag ska med dit:) Men inte förrän kl 16:30!
    Synd att den färgen va slut, men hoppas du hittar någon annan  fin

TACK FÖR ALLA GRATTIS!!! Här hemma har vi en strålande dag,så kunde inte bli bättre väder en sep dag
    Grattis =) Vilket bra väder du önskade dig idag :P

Jag ska dit vid elva imorrn.

Jaa, jag blir sugen på en grå ist, tycker den e läcker :P
    mamma smurfen skrev 2010-09-22 13:48:31 följande:
    Grattis Willes mamma 08, å skålSkål =)

Moma:  Bra att du stog på dig å bytte lärare, ska se att de kommer gå snabbt att få kortet.
                   EN sak till....DU slår mig som en KLOK kvinna, så tror inte du behöver vara orolig över teorin, eller att du                  inte kommer klarar de, bara kör på som du gör nu, så kommer de gå som en DANS för dig=)

Sedan en kanske "dum" fråga....har ni andra oxå börjat få ont av att lilla bebben RÖR på sig i magen? 
    Min lilla "drar" med foten upp å ner på min högra sida av magen, strax ovanför naveln...å de gör ONTObestämd 
    Är ju i V28+5...å vad jag kommer ihåg av de andra graviditeterna, så hade jag de såhär efter V30/32.

Inget å klaga över egentligen, men ändå...vill ju gärna att hon rör sig, men inte att de gör ONT... 
    Visst kan bebis sparka obehagligt! Ligger jag på sidan typ skakar det i mina bäckenben ibland när bebis trycker där, eller upp mot revbenen så man mår lite illa :P
  • ludicrous

Nu har vi beställt vaaaagn! Det blir en BRIO GO 2011, färgen blir "coolblue" på sitt och liggdel, chassit är vitt, bilstolen är grå.

Hade vi köpt allt i Sverige hade det gått på över 10 000, nu får vi det för mellan 7500-8000 med frakt =)

Hur många här bloggar?

• ludicrous

Var hos BM idag, har världens trevligaste :) är så glad att jag bytte!
    Alla säger att jag har sån liten mage, men tji får dom, för jag ligger faktiskt lite ööööver "normalkurvan".

Såhär såg det ut idag ( v 26)

Blodtryck : 110/70. Har gått upp lite, så skönt!
    SF-mått: 26 cm
    Bebishjärtslag: 136
    HB: 116
    Blodsocker: 4.3
    Vikt: + 7 kg :(. Nu börjar mitt hälsosamma liv vill jag lova!

Jag förstår inte varför jag går upp så mkt, jag rör på mig mkt, har ju ändå en hund som ska ut, jag jobbar som vanligt och jag äter väl bra med grönsaker o är vegetarian. OK att jag har vissa dagar då jag helst skulle vilja smälla i mig 7843 kg godis, men det gör jag faktiskt inte! Är inte speciellt sugen på fet mat, ingen pizza eller burgare åker ner. Äter vi ute så väljer jag sallad.. Men men, det är ju bara att ta tag i det nu, har ju tre månader på mig att försöka gå upp så lite som möjligt. Jag är alltid livrädd för att gå upp i vikt, så detta är nått som verkligen stökar till det i huvet på mig.. Har mest lust att strunta i att äta i tre månader, eller börja med mitt Allevo igen..

Känner mig vansinnigt fet. Känner mig inte ett dugg snyggravid.. Har ju mina kärlekshandtag sen innan o ser som sagt mest fet ut, inte en snygg spänd kula inte...USCH  vad jag vill vara smal nu :(

• ludicrous
    Momalicious skrev 2010-09-23 16:56:52 följande:
    Men snälla du, du har ju inte gått upp mycket! Jag ligger på nästan det dubbla det där och jag var överviktig sen innan och det var inte du! Förstår att du har problem med maten på det jag läser för det är ju naturligt att gå upp i vikt. Du borde verkligen prata med någon om hur du känner för man ska inte känna så som du gör, det är inte bra varken för dig själv eller bebisen. 

Känns inte kul för mig heller när någon som vägde jättemycket mindre än mig från början och dessutom gått ner hälften så mycket säger att den är tjock och så. Då känner ju JAG mig SKITFET. 

Som sagt, prata med din barnmorska om hur du känner så du kan få prata med en kurator eller psykolog om varför du känner som du gör! Det är viktigt att du mår bra för att din bebis ska må bra, och varken du eller din bebis gillar ju att du går runt och har ångest hela tiden. :)
    Det sitter i huvudet :(
    Jag tycker ju du är jättefin lixom. Men det är ju så, jag kan tycka att de som väger 10 kg mer än mig e jättefina, men jag har kilona konstigt fördelade o allt..

Förstår ändå inte vart 7 jäkla kilo satt sig, jag kan fortfarandre dra ner byxorna utan att ens knäppa upp, byxorna är fortfarande pösiga och jag tror inte jag fått såååå mkt dubbelhaka.. jag blir dum i huvet på detta...

Defli - Som sagt så verkar det inte vara så att jag svullnat upp nånstans. ringar o så kan jag också ha, tröjor sitter som vanligt, fast de är ju lite kortare :P
  • ludicrous
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-23 17:30:46 följande:
    Billigt ååh var beställde ni ?

Ja jag har oxå blogg
    www.kidsen.co.uk Jättebra service också, har haft mailkontakt med en där o det är väldig ordning på allt. Verkar det som. Har ju inte fått vagnen än :P
  • ludicrous
    Emelle skrev 2010-09-23 17:35:34 följande:
    Moma- Du är super duper duktig!!!

Ludicous- Jag fattar hur du känner med vikten, även om jag inte känner lika starkt så känner jag likadant.
    MEN vi ÄR smalisar egentligen du och jag, det vet vi ju båda!!
    Vilken är din  nya BM?
    Grattis till vagnköpet oxå...
    Jag e då ingen smalis från början :P
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-23 17:42:14 följande:
    Tror du att dom hjälper oss som bor i danmark ?
    Ja det tror jag, skicka dom ett mail och hör med dom :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)