Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-09-23 22:58:48 följande:
    Glömde skriva att ja ska till läkaren nästa vecka för o kolla tappen... haft SD samt molande kraftigare mensvärk till o från....kunde antingen tyda tappen el UVI.
    Ska även få en till massa prover på min trötthet!

Nån som har el kollat sin tapp nyligen med UL??
    Vilken tid fick du?
    Jag fick oxå till läkaren, halv tolv ska jag dit för att se så inte alla mina sammandragningar har påverkat tappen o allt vad det heter där nere :)

Om SF mått är det väl så att man kan räkna på vilken vecka man är i, sen +-2 cm?
    Jag är i v 25+5, så 23-27 är "normalt" typ. Sen är det viktigaste att man följer sin egen kurva såklart =)

Igår hade jag en riktigt pissdag :( Skulle inte ha vägt mig hos BM, men jag vet att jag kommer göra det nästa gång ändå, men det är inte förrän om en månad.. Ska förbereda mannen på att jag lär vara idiot resten av dagen då :P
    Han tycker bara det är kul å spär på allt genom att jävlas. Han skrattar åt att jag tycker det är jobbigt att gå upp i vikt "vad hade du förväntat dig" säger han bara, o kallar mig för tjockis ännu mer.. Jag blir ju skitledsen men han säger att han inte slutar förrän jag slutar gnälla :(  vilken stöttepelare..verkligen :(

Idag däremot känns magen rätt liten, la in en bild i bildtråden, har iof tre lager tröjor över magen nu, så jag ser fet ut som fan.. :P

Har massa att ta tag i idag, men jag ooorkar inte riktigt..
  • ludicrous

Willes Mamma

går du in på www.niomanader.se så kan man räkna ut viktuppgång där =)

Ja det e trist att han säger så, men han skulle gärna göda på mig mer ändå, "vill inte ha några spinkiga jäkla småbrudar" ;D så han tycker mest jag e löljig när jag klagar på att jag går upp i vikt..

Mitt vik har också gått ut, o nu fick jag världens jävla skitlön denna månad, jobbade halva augusti 70% natt, det ger då inte mkt kan jag lova, men nästa lön blir bättre försöker jag trösta mig med, då har jag jobbat 3 veckor heltid natt o resten av månaden också :)  Är inte sjukskriven nu, får väl se vad läkaren säger på onsdag. Men fan va pissigt att du fick en så pass sen tid, jag var där o fick tiden runt tolv igår, då hade dom baaaara en tid kvar vid halv tolv på onsdag, o jag jobbar natten till onsdag så det blir bara att pallra sig upp :P
    Jag får en del jobb, har lite inbokat till sjunde oktober iaf, så det är ju skönt det :) Har sagt på jobbet att det är jag som säger ifrån, dom ska inte tänka "hon kanske inte orkar" o strunta i att ringa, utan jag säger ifrån när jag inte orkar  :)

• ludicrous

Åååh, jag har visst världens gulligaste sambo tror jag :D
    Han ringde o sa att han bara ville säga hur fin, snäll, sexig, snygg o smal jag e. Han vet minsann vad en kvinna behöver. Sen att han kanske inte tycker jag e så smal skiter jag i nu när han e så gullig :)

• ludicrous
    Emelle skrev 2010-09-24 13:30:26 följande:
    Snabb där...
    F-gruppen sätter igång 14 okt kl 13.00

Jag har med läkartid nästa onsdag, var det då ni skulle dit? Jag har tid 10.30

Japp, då har jag nog efter dig då, 11.30 :P

• ludicrous

Min karl "får" festa som han vill nu, det gör mig inte ett dugg, det e så kul o se han full när man själv e nykter :P
    Bebis e ju beräknad till 1 januari, så nyår har jag sagt att han allt får hålla sig nykter på :P

• ludicrous
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-26 14:03:31 följande:
    Ego av mig bara orkar inte komentera just nu e helt trött trött på dottern som IKKE lyssnar och bara skarttar åt mig när jag säger till och bara skrik/pratar så glasen går sönder Skrikandes
    Så jag e bara så förbannad !!!
    Har ont i huvet oxå ..
    Så förlåt !
    Usch ja, vet hur det känns :( Jag har en tjej på 4.5 här hemma som struntar blankt i allt man säger. Tillslut känns det bara som att man tjatar o tjatar o tjatar o gnäller o gnäller o gnäller :( Blir bara bråk å skrik tillslut :(
  • ludicrous

Hindra mannen från att dricka skulle jag inte göra, jag kan köra om det är nått, är i v 27 idag o skulle nått hända nu tror jag man skulle åka in rätt tidigt, inte så man ligger o frustar o inte kan köra bil. Vi har väldigt kort till sjukhuset också.. Utan skulle nått hända nu tror jag man skulle åka in så fort man kände att nått var konstigt, så han kan dricka, men full som en kastrull behöver han ju inte bli, o blir inte heller. Men nyår o midsommar e dom enda gångerna på året han vill festa till det med vänner o så, så nyår har jag sagt att han faktiskt får vara nykter, om inte bebis redan kommit såklart. Vill inte ha en full karl med på förlossningen kanske :P

Var känner ni mest sparkar? Jag känner mitt fram på magen, som vanligt eller var man ska säga.. fast nu e det ju mer bök, men skitsamma, iallafall så har jag två konstiga ställen bebis knölar till sig på, dels långt bak på sidan, nästan på baksidan av sidan, om ni fattar hur ja menar.. ligger jag ner på rygg sparkar bebis nästan på madrassen.. skumt.. Men sen, särskilt om jag sitter upp eller ligger på sidan, så är den nere typ vid blygdbenet o härjar, och jag vet i sjutton vad den sysslar med, för det typ skakar.. eller inte skakar.. bubblar väldigt väldigt kraftigt kanske man ska säga, samma sak mot bäckenbenen! vad gör den??

• ludicrous

Har också maaaassa bristningar sen förra graviditeten, man vänjer sig faktiskt, o jag har världens bästa sambo som första gången han fick se min mage sa att den var underbar o mysig :)

Ang vikt, lite skönt nästan att det är fler som tycker det är jobbigt att lägga på sig. Jag stirrar mig ju blind på siffrorna, skulle vilja förklara, men det är så svårt för nån som inte varit där. Men t.ex, på inskrivningen vägde jag 62 kg, vilket jag egentligen tycker är för mkt, men jag hade inte hunnit gå ner det jag gick upp med p-pillrena.. Hade iaf vägt 62 ett tag o vant mig vid det, och när det står en 63 istället, så säger mitt huvud automatiskt till mig att få tillbaka 2:an där 3:an står. Därför blir det ju superjobbigt när det nu står 68-69 kg. Jag veeeet att jag kommer gå upp i vikt, och jag får rätta mig själv i tanken hela tiden när jag kommer på att jag inte kommer gå ner just nu. Det sitter verkligen i huvudet. Jag förstår ju ändå inte vart kilona sitter, eftersom jag kan ha alla mina kläder (förutom bharna ;D) som jag hade innan, så lår, armar o ansikte är ju oförädrat. Rumpan sitter ju bak o det e kanske tur att jag inte ser den då :P Magen är inte heller alltid så stor, så jag fattar inte vart fan kilona sitter, MEN jag ser ändringen i siffrorna. Där blir det fel för mig. Sen om nån väger 25 kg mer än mig gör mig inte ett dugg, jag tycker ofta att "större" människor e fina!!

Har jobbat idag och kommer jobba varje dag utom lördag denna veckan. Då åker vi till norrköping där sambon ska tävla =) Alltid kul =) Jobbigt bara att jag har sammandragningar redan första dagen...

Blir så frusterad här hemma på kvällarna ibland. Kan säga till min tjej på 4.5 år att jag går upp o nattar henne o allt, men sen kan jag inte springa upp o ner för trappan för jag får ont i rygg o mage o det är hon helt med på, tills nått inte stämmer där uppe, kan va en skitgrej som att täcket ligger liiiite fel i fotänden... jag sitter här nere o säger neeeej mamma kan inte, det har jag sagt, sen slutar det ändå med att jag dundrar upp för trappan för jag blir så frustrerad när hon inte lyssnar, sen har vi en argumentation o jag försöker förklara att jag har ju verkligen ont o hon måååååste lyssna på mig. Säger puss o go natt o jag älskar dig, går ner igen.. Sen kommer det dåliga samvetet o då går jag ju upp igen för att kramas o säga förlåt. Dumma dumma mig, där springer jag ju ändå :(

Måste få bukt med det där, mem som sagt, jag jobbar varenda kväll denna vecka typ.

• ludicrous

Här sitter jag med sammandragningar ca var femte minut! Finns ett litet problem med det.. Sitter PÅ JOBBET! Slutar inte förrän sju imorgon bitti :(

Namn: sambon e omöjlig när det gäller namn o säger att det ser vi när han kommer uuut.. Jag gillar också ELVIN.

Kläder: har köpt några bodys o ett par byxor, beställde även ett startpaket med body,byxor,mössa o tossor från Ellos o det borde komma i veckan :)

• ludicrous

Tog 2 panodil innan jag gick.. Det går lite upp å ner nu, lite ont gör dom, nu e det mest när jag reser mig...

Jag kommer inte få HP eftersom jag bara e timvik.. Men vill verkligen inte bli sjukskriven! Ska till läkare imorgon o se om tapp o allt har påverkats, annars e det ju lugnt!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)