Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Fortfarande värkar, dock glesare men längre och starkare. Irriterande!! Kommer säkert avta bara för det. Skit.

• Momalicious

Nu har jag inte haft en ordentlig värk på 14 minuter så nu skiter jag i det här. Bebis kommer ALDRIG att komma.

• Momalicious

Dom kommer fortfarande oregelbundet men faan vad ont det gör. Märker dock att det blir väldigt mycket bättre när jag försöker slappna av och andas riktigt djupt och lugnt. Försöker sova mellan dom nu vilket går rätt bra. Får se om det kanske blir bebis idag då. Hoppas kan man ju alltid :)

• Momalicious

Har iaf gått upp nu, dricker lite te och ska försöka äta frukost. Sen blir det ett bad och packa väskan ifall vi måste åka in. Känns konstigt om det avtar nu när det hållit på sen 2-3 nån gång. Växlar fortfarande mellan 3 o 9 minuter.

• Momalicious

Jaa hoppas hoppas! Men det hade ju fan varit för surt om det avtar nu! :) Mina senaste värkar har varit såhär:
    10.52, 10.56, 11.02, 11.07, 11.13, 11.19, 11.23, 11.28.
    Alla varar mellan 55 sek och 1 min :)

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Haha, nä jag ringer när de är lite tätare och jag känner att det är jobbigt. Just nu är det inte speciellt jobbigt alls, inte ens i värktoppen. Bara man verkligen slappnar av och andas går det bra, fast jag har rätt hög smärtttröskel. Men tror knappast det fortsätter vara såhär "milt"  
    Nu blire att packa BB-väskan och sen traska runt här så värkarna kan sätta fart!
    Uppdaterar senare 

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-12-25 12:46:52 följande:
    Jag är också avis.. Men jag känner nog att jag pallar vänta en vecka ändå.. Men lär säkert bli 3-4 veckor bara för att.

Har ett bäcken som känns söndersmulat så kan nog föreställa mig hur du känner, INTE kul att gå runt som om man vore 90+. Obestämd
    Jag hade med gärna väntat egentligen, särskilt nu när det fortsätter att vara oregelbundet och så. Vill ha MER smärta och MER värkar. Fan vad irriterande. Ååååh.
    Kan variera mellan 10 och 2 minuter mellan nu men de har inte ökat nåt i styrka. Tänk om det var såhär "skönt" att föda barn hela tiden, då hade ju ingen åkt in till sjukhus för smärtlindring iaf. Jag kommer väl vara kvinnan som går i en vecka med oregelbundna värkar känns det som.
  • Momalicious

Jag är hemma fortfarande. Har precis ätit lite middag, har bara ätit ett halvt äpple innan. Nu ska jag försöka sova en stund och sen får vi se. Kommer inte orka att ha det såhär i natt utan nu vill jag att det antingen stannar av (vill verkligen inte det egentligen) eller att det ökar. Önskar vattnet kunde gå eller nåt så man verkligen kände att nu är det på g.

• Momalicious

Faaaan vad påfrestande mentalt det här är. Vill ju bara att det ska sätta igång. Önskar jag kunde få veta om jag öppnat mig nåt och om inte så vill jag ha nåt så jag får sova!
    Fyfan vad orättvist, alla andra verkar ju ha rätt snabba förlossningar. Jag har varit på samma ställe i över 16 timmar nu

• Momalicious

De har ökat i styrka, längd och frekvens. Kommer ca var 6 minut, varar 1-1,5 minut och det rinner tårar när värkarna gör som ondast. Känner även ett tryck neråt. Det är helt klart inte förvärkar det här, det är jag säker på.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)