Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Majorima: känner likadant. Om Elliot krånglar vid bröstet så blir jag frustrerad och då känner jag mig som världens sämsta mamma. Likadant när Elliot har dagar/nätter som igår när han i princip äter en gång i timmen och jag aldrig hinner göra nåt annat än att amma. Har också skämts massor och inte velat skriva nåt. Har bara pratat om det med min sambo om det som stöttar mig jättebra. Önskar att det jobbiga ville försvinna för mina känslor för Elliot är ju helt makalöst stora men ändå känner jag mig sånhär. Usch. Känns bättre när jag vet att jag inte är ensam.

• Momalicious

Hur vet man att det är just baby blues och att det inte utvecklats till nåt annat? Är ju livrädd för en förlossningsdepression.

• Momalicious

Herregud vad ni är duktiga, ni som redan har barn! All cred till er alltså!

I natt har Elliot sovit i fem (!) timmar. Trodde inte det var sant när jag tittade på klockan. Helt underbart ju.
    Jag har förresten jättesvårt att få i mig tillräckligt med vätska för amningens skull. Dricker så mycket jag hinner och kommer ihåg men blir ändå alldeles för lite. Några tips på hur jag ska få i mig mer vatten?

• Momalicious

Majorima: skönt att det känns bättre. Mina dippar kommer oftast när det blivit mörkt och varar ett par timmar.
    Jag har inte heller någon aptit, och jag får ont i magen och Elliot gnäller när jag väl ska försöka äta. Ska fråga BVC om det imorgon tänkte jag.

• Momalicious

Usch vilken natt. Elliot var ledsen och kinkig Hela kvällen och fram tills fem. Halv fyra la han världens spya, sen åt han och sen somnade han nöjt. Självklart händer det här dagen före första gången jag ska vara själv några timmar. Första gången han varit riktigt ledsen och fy vad hemskt det var. Jag bara grät tillslut när inget hjälpte. Lyckan var total när han spydde även om det var över hela mig ;) inte många timmars sömn i natt iaf, kan inte sova nu heller för vi ska till BVC klockan ett och jag ska på nåt sätt hinna duscha, äta, klä på mig och sminka mig och dessutom klä på elliot. Får se hur detta går ;)

• Momalicious

Har lite problem med amningen. Den har blivit så himla ångestfylld så jag är gråtfärdig varje gång han gråter. Han krånglar ofta vid bröstet, puttar bort bröstet och så. Vet verkligen inte vad jag ska göra. BVC-sköterskan (tack o lov en vik) sa "det är ingen fara, de brukar lugna sig vid två månader". Alltså kul att höra, jag har fått världens magkatarr för jag blir så stressad och så låter det på henne som att jag är jättelöjlig för så ska det vara. Ja, det kanske det ska, vad vet jag, men jag mår inte bättre för det och min sambo blir så ledsen när han ser hur dåligt jag mår och då mår jag sämre och så mår jag sämre när jag tänker på att Elliot har mig som mamma som får magkatarr efter knappt en vecka som mamma för jag är så mesig.

Förlåt, men behövde ventilera lite. Det är pissjobbigt att bara säga att man mår bra så fort nån frågar.

• Momalicious

Hellu. Vi kämpar på med amningen. Nu vet jag inte vad Elliot fått för sig men han sväljer mer luft än mjölk vid amningen. Får väl ta en tripp till amningsmottagningen nån dag. Idag har vi pumpat ut och gett i flaska vilket funkat kanon. Varje gång jag testat bröstet ligger han i 2 timmar och jag får rapa honom hela tiden. Så effektiv ättid är kanske 10 min och han blir inte mätt liksom. Amning är bara ångest numera vilket är trist men hoppas det löser sig. Känns skönt att pumpandet funkar då jag har fobi för att amma offentligt.

Majorima: Gud vad fin han är! Min kamera är helt full med bilder (4 gb) men jag får aldrig tid att tömma den.

Ang parfym så använder jag det när vi ska bort, sprutar i håret precis som mamma smurfen :)

• Momalicious

Oho, märks att jag inte riktigt kommer ihåg att sitta vid datorn nu för tiden, mängder att läsa ikapp! Fina bilder i tidningen Emelle och Ludi! :)

Jag är helt läkt där nere, ser ut som innan och känns väl i princip som innan också, men jag är så rädd när jag nyser och hostar haha. Får för mig att nåt ska komma ut typ. Lite löjligt. Måste komma ihåg att knipa, är verkligen riktigt kass på att komma ihåg det. Dessutom blir jag frustrerad när det inte går så bra som jag vill. Men men.

Idag var sambon uppe hos sin kompis med Elliot så jag fick 1,5 timmes egentid (!). Jag visste inte vad jag skulle hitta på alltså. Var jättekonstigt haha. Men det slutade med en dusch, ett samtal till mamma, en mango (som jag åt alltså haha), ett blogginlägg och så redigerade jag en hel drös med bilder.

Idag tog Elliot sitt första bad förresten och igår ramlade hans navelplutt bort. Han gillade inte att bada. Fast jag vet inte om det var själva badet eller om det var att vi var tvungna att ta av honom blöjan först, för han hatar verkligen att byta blöja haha. Han skriker så han börjar hosta i princip. 
    Nej, nu är det matdags för Elliot!

Kram på er!

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Majorima: det går bara sämre och sämre med amningen, så jag försöker pumpa ut nästan varje mål. Ska ringa amningsmottagningen imorgon för det är ohållbart att fortsätta med det.
    Elliot kissar också vid blöjbyte ibland, men då är det för att han är så arg och tar i så mycket så det bara kommer haha!

NhjärtaD: usch, vattkoppor uppå allt också :( tycker du är himla duktig iaf! Jag förstår inte hur man klarar fler barn än ett haha :)

Stefanie: jag har också tänkt på det där med våtservetter, att dom nog är kalla. Men värmen vet jag inte hur vi ska göra med eftersom vi har två katter som har sin kattlåda på toaletten. Annars kunde man ju höjt värmen på toaletten och stängt dörren. Får fundera på det.

Idag blir vår älskling två veckor!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)