Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Jag hade bara öppnat mig två cm när vi kom in men eftersom jag hade så kraftiga och täta värkar tack vare att vattnet gått och det faktum att vi bor långt bort gjorde att vi fick stanna. Eftersom det var mitt i natten fick jag morfin, Alvedon och en sömntablett för att försöka vila upp mig lite men det gick ju inte så bra. :p wow vilken upplevelse alltså!

• Momalicious

Det blev en liten Elliot. Han började le två gånger när sambon sa Elliot så det fick det bli. Emanuel i andranamn efter min morfar :) han är så jäkla fin! Blir bild så fort jag kommer hem och det blir väl förhoppningsvis inte om alltför lång tid, är redan trött på bb-sängen haha.

• Momalicious

Nu är det snart läggdags för oss. Är rätt pigg nu för vi har sovit en del idag. Elliot ligger på pappas mage och sover. :) blir bara mer och mer kär för varje sekund och kärlrken för min sambo är på ett annat plan nu. Så lycklig! Sen att man ser hemsk ut och har ont lite varstans är en annan femma.

Tycker amningen verkar skitsvårt. Han har dessutom mest sovit idag vilket gjort att vi inte kunnat öva direkt. Men dag två ska det ju ändras tydligen.

Ang fosterrörelser så var Elliot extra vaken i magen dagen innan fl. Och under fl, ajaj.

Godnatt med er fina kvinnor, jag är lyckligast i världen känns det som! Tack för alla gratulationer!

• Momalicious

Lång natt utan någon egentlig sömn. Elliot har varit vaken och kinkig större delen och vill tutta hela tiden, men han fattar inte riktigt att han måste öppna munnen ordentligt. Känner mig deppig av någon anledning?! Vill bara att allt ska funka skitbra så att vi kan åka hem. Suck. Kommer inte stanna kvar om jag måste dela rum, kommer verkligen få noll sömn då plus att det känns rätt skrämmande att vara mamma.
    Ingen har nämnt att det liksom inte är enkelt att amma. Fast det kanske bara är jag som inte tycker det är buslätt? Elliot verkar tycka att det är krångligt han med.

Förresten, är det bara Elliot som har massa hormonprickar på kroppen? Halva ungen är ju rödflammig och prickig.

• Momalicious

Skönt att fler känner som jag! Började tro att jag var ensam om det.
    Ludicrous: haha nä samma här, han skulle aldrig få in hela vårtgården. Men allt känns lättare under dagen konstigt nog. Bara en sån sak att min sambo är vaken är underbart. Han tog Elliot en och en halv timme nu på förmiddagen då jag fick sova igen lite. Såå skönt! Bäst att jag har honom hemma i typ tre veckor till dessutom!

• Momalicious

Elliot vet hur man suger, tjoho! Nu ligger han hos mig och sover. Åh så kär jag är! Förstår inte att vi skapat den här lilla killen.

• Momalicious

Åh så kul för er som har förlossningen framför er! Det är en sån jäkla cool upplevelse så det finns inte. Riktigt längtar tills nästa gång man får göra det! Haha, undrar om jag är konstig.
    Är så glad för sambon fick stanna en natt till! Trodde att han skulle behöva åka hem så det är skönt. Ska bli underbart att få åka hem imorgon måste jag säga. Min mamma är typ sprickfärdig av förväntan inför första mötet hihi.

Nä, nu ska vi mysa, vår lilla familj! Kram på er!

• Momalicious

Grattis till BF majorima!

Alltså jag antar att den berömda gråtaredagen är här. Amningen går skitbra på vänster bröst, på höger vill han inte greppa. Jag har inte sovit nåt i natt än och är väl extra känslig men det var nära att jag bröt ihop förut. Sambon sover och gasten han inte kan göra nåt och fasten han sagt att jag ska väcka honom om jag bara vill ha stöd har jag lust att kasta nåt på honom haha. Hoppas Elliot vill sova sen, min rygg pallar inte att sitta i samma ställning i den här obekväma sängen mer haha.
    Envisa bebis som bara vill ha vänstertutte!

• Momalicious

Ludicrous: ja, jag tror liggamning kommer vara toppen hemma men den här sängen går det inte i, alldeles för obekväm.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)