Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Har pratat med förlossningen och hon tyckte vi skulle åka in eftersom jag har svårt att andas mig igenom värkarna nu som kommer med fem minuters mellanrum. Håll tummarna att vi slipper åka hem utan bebis!

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Mama Jessie skrev 2010-12-25 20:47:38 följande:
    Lycka till! Du kommer ha din bebis när du åker därifrånGlad
    Hoppas! Det känns fruktansvärt surrealistiskt allting. Är inte det minsta nervös över nånting haha. Jo, att vi ska behöva åka hem igen och.... ooooh värk. pust stön. hehe. att vi ska behöva åka hem igen och att det inte hänt nåt liksom. Tar över en timme att åka i normalfallet, nu tar det väl 1½ iaf. Men men, vi hoppas på det bästa.
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Haha det där med handtaget har jag märkt ;) andra handen klämmer jag sambons hand med. Han är superlugn så det är skönt :)

• Momalicious

03.46 föddes vår underbara kille! 3510 gram och 50 cm lång och alldeles perfekt såklart!
    Vid midnatt var jag två cm öppen, vid tretiden var jag öppen fyra cm och tio minuter senare var jag fullt öppen och började krysta så någon Eda hann jag inte med. Krystade fram lillen på en kvart och fick en liten bristning som syddes. Jag lovar att krystvärkar slår vanliga värkar som fan, usch! Är helnöjd med hur allt gick men nu är vi så trötta alla tre. Skriver mer när vi fått lite sömn.

• Momalicious

Krystfasen var ju det bästa, mycket härligare än de vanlig värkarna. Nu ligger jag med lillkillen som ammar. Eller ja, använder min tutte som napp. Lät sambon sova första shiftet vilket jag ångrar när jag inte sovit på över 30 timmar. Men men. Ska mysa ner mig med bebis och hoppas han inte vaknar. Åh min lilla fis

• Momalicious

Ja nu ska jag få sova, vår morsgris är numera även en farsgris. ;)
    Tack alla! Aldrig varit lyckligare eller känt mig starkare!
    Kram på er

• Momalicious

Man kan väl säga att de där "onda" värkarna jag hade hemma inte kom i närheten av hur det var när vi var inne. Tycker dock det var duktigt av mig att vattnet gick 100 meter innan vi var framme. Det var alltså rätt smart av mig att sitta på en handduk och en sopsäck ;)

Nu ska vi bara komma på ett namn. Skitsvårt!

• Momalicious

Det är det som är det sjuka, hade väl 3-4 värkar under dom tio minuterna men dom gjorde inte mer ont än tidigare, bara att kroppen började krysta under den sista värken.
    När jag väl fick krystvärkarna saknade jag inte eda:n eller nåt annat, det var då jag fick testa lustgas för första gången med. Så innan krystvärkarna hade jag bara fått morfin som inte hjälpte nåt.
    Puh!
    Ja shit, känner mig som en riktig stålkvinna!

• Momalicious

Jag har verkligen ingen aptit sen lillen föddes. Dricker bara massa men mat vill jag inte ha. Konstigt ju!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)