Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

God fortsättning får man väl säga nu, första inlägget för det nya året.
    Drack några klunkar champagne vid tolvslaget men det kändes varken gott eller som att det var okej (även om det är det) så ja. Trodde det skulle vara godare.

Jag har märkt att jag tappat matlusten lite. Eller rätt mycket. Nån mer som känner så?

• Momalicious

Jag vill verkligen också göra om det igen, samtidigt så fattar jag inte hur man ska kunna älska ett barn till. Men min förlossning var en dröm, barnmorskan var helt underbar och gjorde allt jag skrivit i mitt fl-brev förutom att ge mig EDA eftersom vi inte hann det.

• Momalicious

Undrar vad det är med just den här tiden. Varje dag när jag ammar runt fyra vill jag bara gråta. Skitkonstigt att det är just den tiden också.

• Momalicious

Ja hormonerna är verkligen i omlopp. Inte alls så illa som jag väntat mig men visst är jag mer gråtmild. Tycker bara det är lite lustigt att det är just den tiden. Alltid annars tycker jag bara det är mysigt!

Tack, inte haft några mer anfall (än, peppar peppar) men känns skönt att ha diklofenak ifall.

Köpte förresten amningspumpen de säljer på Apoteket. Jösses vad bra den är! Använder den mest för att ta bort överfylldheten men med den skulle jag lätt kunna pumpa och flaskmata med bröstmjölken. Det är en avent manuell pump, rekommenderar! Även jäkligt skönt om man har ömma bröstvårtor.

• Momalicious

Ludi: jo men jag pumpar bara ut så att brösten inte ska explodera, inga mängder direkt. Gör skitont annars. Men det är inte varje gång jag gör det. :)

• Momalicious

Jag har gått ner 15 kg sen förlossningen för en vecka sen men jag hade ju sjukt mycket vatten. Har typ 10 kg kvar till inskrivningsvikten och sen vill jag ner 20-25 till.

• Momalicious

Stefanie: vilka övningar från bb pratar du om? Jag fick inte någon sån info. Om det inte står i nån av de många broschyrerna man fick som jag inte hunnit/brytt mig om att läsa.

Får man börja knipa än? Jag har testat några gånger och tycker det känns precis som innan knipmässigt.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)