December Bebis 2010 :)
Grattis till nya bebisar och lycka till haligh!
Emelle: fy vad hemskt! Tur i oturen att ni var hemma och allt gick så bra. Stor kram!
Igår kom vi hem från bb. Sov bara tre timmar natten till igår så var riktigt trött och Elliot är riktigt tuttig och vill amma typ fem-tio minuter sen paus i en kvart och sen amma igen hela tiden. Ville inte börja med napp för tidigt och riskera att förstöra nåt men ifall vi inte infört nappen igår hade vi aldrig kmmit hem. Amningen har inte påverkats vad jag märker heller.
Har dock haft samma problem i natt igen, att han bara äter Max tio minuter och sen somnar och sen vill han ha mat efter en halvtimme igen. Har typ gråtit mig igenom natten och känt mig som världens sämsta mamma. Sambon har varit en klippa och han ville att jag skulle låta honom ge en flaska ersättning för att jag skulle få sova men det kändes så hemskt så jag vägrade. Han och Elliot somnade iaf på soffan och jag fick sova hela två timmar oavbruten sömn! Guld värt! Sen ville Elliot ha mat och så åt han i 40 minuter med rappaus och sen var han nöjd i två timmar till, då låg han bredvid mig och halvsov och snuttade på nappen.
Tycker det låter underbart ni som får tre eller fler timmars sömn i ett sträck! Vet inte vad jag hade gjort uran min sambo!
Har dessutom problem eftersom jag har så stora bröst så funkar inte alla tumregler för amning. T.ex. Måste jag trycka ner bröstet lite vid hans näsa så han får luft, även om man inte "får" för att man kan få mjölkstockning. Håhå, tycker att amningsinfon är alldeles för dålig. Man får ju bara höra allt som är bra med aning, inte att det faktiskt är en hel vetenskap.
Sådär, maratoninlägg :p