Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Grattis till nya bebisar och lycka till haligh!

Emelle: fy vad hemskt! Tur i oturen att ni var hemma och allt gick så bra. Stor kram!

Igår kom vi hem från bb. Sov bara tre timmar natten till igår så var riktigt trött och Elliot är riktigt tuttig och vill amma typ fem-tio minuter sen paus i en kvart och sen amma igen hela tiden. Ville inte börja med napp för tidigt och riskera att förstöra nåt men ifall vi inte infört nappen igår hade vi aldrig kmmit hem. Amningen har inte påverkats vad jag märker heller.

Har dock haft samma problem i natt igen, att han bara äter Max tio minuter och sen somnar och sen vill han ha mat efter en halvtimme igen. Har typ gråtit mig igenom natten och känt mig som världens sämsta mamma. Sambon har varit en klippa och han ville att jag skulle låta honom ge en flaska ersättning för att jag skulle få sova men det kändes så hemskt så jag vägrade. Han och Elliot somnade iaf på soffan och jag fick sova hela två timmar oavbruten sömn! Guld värt! Sen ville Elliot ha mat och så åt han i 40 minuter med rappaus och sen var han nöjd i två timmar till, då låg han bredvid mig och halvsov och snuttade på nappen.
    Tycker det låter underbart ni som får tre eller fler timmars sömn i ett sträck! Vet inte vad jag hade gjort uran min sambo!

Har dessutom problem eftersom jag har så stora bröst så funkar inte alla tumregler för amning. T.ex. Måste jag trycka ner bröstet lite vid hans näsa så han får luft, även om man inte "får" för att man kan få mjölkstockning. Håhå, tycker att amningsinfon är alldeles för dålig. Man får ju bara höra allt som är bra med aning, inte att det faktiskt är en hel vetenskap.

Sådär, maratoninlägg :p

• Momalicious

Åh min snälla bebis sov 3,5x2 timmar så vid två gick vi upp! Nu är livet helt plötsligt lite lättare haha.

Oj här föds det bebisar hej vilt! Grattis!
    Såå nyfiken hur det gått för majorima!

• Momalicious

Ang bindor så köpte jag hem typ tre paket nattbindor men jag hade inte behövt köpa det alls. På bb hade jag deras bindor och nu hade jag kunnat använda trosskydd. Använder dock nattbindorna ändå eftersom dom vadderar lite ;)

• Momalicious

Wih! Vi har sovit jääättegott i natt! 2-3 timmar åt gången vilket känns som en evighet.
    Hur ofta "måste" bebisar äta? För på bb sa de MINST var tredje timme och att man skulle sätta larm så att om han inte vaknade själv så skulle man väcka. Måste man det? Gör ni så?

Idag ska vi tillbaka till sjukhuset för hörselscreening och PKU-test. :)

• Momalicious

Elliot är varken liten eller tappade spec mkt vikt. Han gick ner från 3510 till 3350 innan vi åkte hem så vet inte varför de sa så då. Bra att veta!
    Märks att man inte gjort detta innan. Så mycket dumma frågor känns det som.

• Momalicious

Majorima och haligh: fy vilken pers ni båda verkar ha gått igenom, men tur att allt slutade bra ändå och att ni äntligen har era bebisar! :)

Emelle: tack, vad gullig du är! :)

Usch vad hemskt jag tyckte det var med pku-testet. Blev helt tårögd och det tog så lång tid så stackarn var helt trött efteråt för att han gråtit så mycket.
    Imorgon måste jag ta mig till typ babyproffsen eller nåt och köpa en bröstpump. Jag är en sån där "lycklig" jäkel som har skitmycket mjölk så mina tuttar håller på att explodera, aj aj. Det går tydligen i släkten att ha massvis med mjölk fick jag veta nu.
    Hela dagen går i alla fall åt av att göra en sak haha. Vääldigt svårt att planera sin tid. Eller snudd på omöjligt, men det är helt okej för mig. Skönt faktiskt.

• Momalicious

Åh herre, först sover Elliot jättebra i natt och sen gör han världens leende nu när vi morgonmyser! Åh lycka!

Majorima: attans mobil, ser inte bilden, får titta sen!

• Momalicious

Sitter på akuten. Fick ett njurstensanfall förut i morse. Hoppas hoppas allt ser så bra ut att jag får åka hem, har verkligen ingen lust att ligga kvar här ju. Usch vilken ångest. Så himla typiskt att man får det här när man har en nyfödd bebis känner jag.

• Momalicious

Håller tummarna för dig majorima! Ska kolla på ert underverk så fort jag får tillgång till en dator.

Nu är vi hemma om enhalvtimme iaf. Fått diklofenak så det står härliga till så förhoppningsvis slipper jag smärta och mer anfall men nu har jag iaf smärtlindring och vet att det inte dödar mig så det känns bra. Nyår blev inte alls som vi planerat kan man väl säga men vi ska iaf äta lite goda ostar, frukt och dricka champagne men vi skippar finkläderna och ligger i sängen och myser och ser på film.

Gott nytt år på er tjejer!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)