Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Åh herregud vad jag är trött. låg och vred mig i sängen till fyra och kunde inte sova. Överleva dagen är vad det handlar om nu.

• Momalicious

Linasmamma: kan du inte börja plugga till usk på distans nu då? En kompis gjorde det när hon var mammaledig och det gick jättebra.

Jag är väldigt ambivalent när det häller syskon. Men vi har sagt att efter jag gått ner i vikt så ser vi vad vi vill och utgår därifrån. :) känns onödigt att bestämma exakt, vi är ju unga så har ju ingen stress samtidigt som vi båda längtar.

• Momalicious

Tror det är att man måste bli gravid innan. Mig spelar det ingen roll för jag har lägsta beloppet och tar inte ut några dagar alls.

• Momalicious

Åh herregud vad illa jag mår. Blää. Kräks hela tiden. Elliot springer dock runt i sin gåstol och är helt lycklig. Det värsta är att han kommer vara hungrig snart. Uäh.

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-18 15:04:53 följande:
    Måste fråga innan jag köper !
    Vad är mättaste Ersättning eller välling och vad för välling upp till 6 mån är det okej ?
    Tror vi har risvälling majsvälling och fullkonsvälling
    Tänkte ta båda två likom.
    Jag har gett Elliot majsvälling några gånger. Den är från 6 månader, tog den för att den var glutenfri och mild just eftersom han ändå är yngre än sex månader så ville jag testa med nåt som var mildt för magen först.

Vad som mättar mest vet jag inte. Fullkornsvälling är väl för barn som är äldre än sex månader, eller det kanske finns för så små med? 
    Vad jag fattat det som är välling i princip utspädd gröt. Elliot äter inte lika mycket välling som han gör ersättning. Gör en halv portion till honom på 100 ml vatten och 2,5 matsked pulver och han äter kanske hälften eller något mer. Han har iofs bara fått välling 2-3 gånger men ändå.
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Majorima: skönt, Elliot ville inte alls sova i natt och vaknade åtta istället för tio så jag är missnöjd haha.

• Momalicious

Tjejer, hur ser era läggningsrutiner ut? Nu ska jag bannemej få ungen att somna tidigare!

Har ni fasta tider för sömn på dagarna?

• Momalicious

Tack för alla tips! Jag har inget emot att gå upp tidigare om jag bara får somna tidigare. Dessutom hade det varit skönt med lite egentid på kvällen.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)