Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Moma - När har du uppkörning?

Sammandragningar/förvärkar .  Skillnaden på mina sammandragningar och förvärkar är typ att sammandragningarna suger mer i magen, förvärkarna molar mer. Men på senaste veckorna har de verkligen ändrat karaktär och gör ondare, alltihop! Hade jag haft såhär med Nova hade jag varit stammis på förlossningen, nu är jag mer lugn och väntar ut allt. När jag var hos BM i fredags så sa dom att det minsann kunde gå fort för mig denna gång, dels för att jag är omföderska ( fast det har gått fem år!!) och dels för att jag haft så mkt sammandragningar. Jag som tänkte ta det så himla lugnt.. jag skulle räkna på 5-6 timmar tyckte dom. Det kommer ju ta minst en timme för mig att få hem mannen efter att jag ringt honom, och det var nått jag inte hade tänkt göra i första taget direkt! Men men, jag lyssnar väl på experterna! ;D

Ursäkta om jag blir personlig nu, men hur sjutton gör ni med sex? Jag har världens snyggaste man (såklart ;D) och han är helt underbar, men jag känner mig stor och klumpig och väääldigt osexig. Ligger jag på rygg känner jag mig bara som en stor mage. Den är ivägen :( Sen får jag onda sammandragningar efter, tråkigt, men det är det fan värt ;D Får ladda upp med panodil och varm vetekudde efter :P

Nu har vi skrivit listor här hemma, dels på vad som ska göras innan bebis anländer, dels på vad som ska med i väskan. Bebis får allt vänta lite, för "att-göra-listan" är lång :P

• ludicrous
    delifi2 skrev 2010-11-15 10:30:40 följande:
    Här är det inget sex alls, jag pallar inte med det helt enkelt får för ont efter det.

Räknar din bm att du är omföderska? när jag väntade William var jag på vippen til förstföderska eftersom det skilde 5 år mellan dom. Hon sa att man brukar räkna 4-5 år eftersom livmodern då har ställt om sig och är som "vanligt" om man så säger. Förstod ju att jag var omföderska när jag väntade Elliot eftersom det då var 11 års skillnad.
    Kommer räkna med att min förlossning tar ca 2-3 timmar och att det kommer bil som med WIlliam jag kommer inte veta när jag ska åka in
    Ja, det gör dom. Sju år har jag hört är gränsen :)
    Momalicious skrev 2010-11-15 10:31:22 följande:
    2barns: tack! Hoppas ni får huset då :)
    Ludicrous: säger jag inte ;) bara min sambo (och körskolan och trafikverket) som vet ;)
    Bläää på dig du! ;D
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-15 10:32:07 följande:
    Med soenen nr 2 hade jag kraftiga super kraftiga sammandragningar där satt jag på stolen framför Fl och grät av smärta och gungade på rumpan för att det skulle försvinna.
    Men bm min sa bara det var helt normalt.
    Inte konstig han ville väl ut haha men kunde inte lilla killen då ..

Med denna inga sammandrganingar alls utan nu bara mensvärk som e ass jobbig haft nu i 6 dagar och jag lider redan.
    Men nu misstänkte jag fixering nu idag morse kl 10 tiden när jag skulle hem.
    Få se den 16 vad Tul säger om han får komma ut då

Sex hahaha ja om du frågar sex missbrukaren
    Nu har vi inte haft sex på 2 dagar då jag haft värkar men jag e ass kåt måste ha honom idag OM jag kan.
    Men det e änkelt han har mig på sidan eller doggy  *Fnissar*
    Förut var vi likadana, som jäkla kaniner, minst 4 gånger om dagen. Sen runt v 20 började jag få sammandragningar o gå upp i vikt, då var det inte lika kul längre :P
    Men ja, bakifrån e ju fan det enda som går... :(
  • ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-11-15 10:57:19 följande:
    Tja, jag kan rida honom fortfarande Tungan ute Det är ju inte så att man känner sig graciös, men det är lite omväxling från bakifrån som det annars blir.. Missionären är ju högst obehaglig och ger ju inte så mycket för någon av oss eftersom man inte kommer åt, haha.. Dock får jag ju sjukt ont i bäckenet av att rida honom, men vad fasen, det får man offra ibland. Cool
    Haha skrattar lite när jag läser faktiskt, kan inte tänka mig själv att ens försöka sitta gränsle över honom ;D hahaha 

Men som sagt, det är fan värt lite krångel ;D
  • ludicrous
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-15 11:02:54 följande:
    Att rida det är bara o glömma haha när jag väl ska börja tar det 1 sek så säger jag aj aj aj jag har kramp i benen hahahaha ja då e det bara sidan eller bakifrån som är bättre.
    men att komma ner till mig ja ni vet är det tvär NEJ inte då jag e gravid nopp inte där nej då haha så han försöker men då lufter jag honom i örat och säger NEJ ..
    Men nu saknar jag att vara utan mage och utan mens när man känner att nu kan man då ooooj vad vad jag kommer att trivas i sängen då hahaha
    Men kanske inte lika lätt då man har en bebis om ska ha man.
    Nej man känner sig ju inte alltid så jäkla fräsch där faktiskt. Jag vill helst duscha typ 3 timmar innan han ens får vara där å pilla :P haha
    har råkat knäa honom i huvudet några gånger när han försökt och jag smällt ihop benen :P
  • ludicrous

Ja visst är jag snäll ;) haha
    Han får väl skylla sig själv klarn :P
    Men flytningar o allt, så, nej, då får han inte vara där utan att jag bestämt det.

Ang att läcka så är jag glad att jag har sluppit det, hittills iaf. Jag är en sån som helst sover utan kläder, eller ja i trosor, men inte mer, och det blir så jäkla jobbigt o läcka då. Räknar med att få sova med sporttop sista veckorna (haha det är typ nu :P ) och efter förlossningen med amningsbh då =)

• ludicrous
    Haha fan va goa ni e brudar, sitter o fnissar högt här i min ensamhet åt oss klumpedunsar som ska försöka oss på sex ;D
    Bara att försöka sig på missionären.. stöter ju bara emot magen och man kan inte ens kramas. Killen skulle ju behöva vara väääldigt välutrustad,typ med en 50 cm lång, om dom ska lyckas göra nått annat än o kittla en ;D

Har en sjukt skön dag, massa mys med min sambo igår, som har fått nått knäppslag och är jättegullig, idag har jag två barn hemma, en av sambons pojkar är här, hans dagis är stängt, och jag ser knappt skymten av dom där två trollen.. Igår fick jag ryck och plockade massor, så idag har jag typ inget att göra. Gjorde det mesta innan tio, men äääntligen är tvättmaskinen klar, då får jag göra nått ;D haha
  • ludicrous
    Emelle skrev 2010-11-15 11:31:33 följande:
    Sex hos oss funkar fortfarande. Jag hade ju jätteont efteråt för några månader sen men nu är det bättre igen.
    Vi tar det ju MYCKET lugnare nu annars funkar det mesta. Dock är jag inte "on top" lika mycket då jag känner mig så jävla ful då!!
    Hatar nästan min kropp nu när vi har sex och längtar massor tills vi kan vara med varandra som vanligt.
    Vi är också rätt "aktiva" annars, men nu hämmar ju faktiskt graviditeten en hel del.

Dock myser vi mer än någonsin (typ masserar, gosar, hångel (kanske det fulaste ord jag vet kramas och sover tätt tätt massor) och det ger faktiskt jättemycket nu i slutet...
    Ja, det går ju inte att , ursäkta uttrycket, "dunka på" hur som helst längre :P
    Vi har också blivit mycket mysigare, när det kanske inte alltid är läge för sex, hålla om hålla om hålla om. ligga i knät, pilla håret..ååh, nu började jag längta efter min man :(
  • ludicrous
    Emelle skrev 2010-11-15 11:34:07 följande:
    Om du typ ligger och han sitter på "knä" om du fattar...Funkar inte det då?? Det är ju fortfarande den där stora magen som finns men då är den ju inte i vägen och så kommer dom ju åt rätt bra med ju...
    Jo, men jag vill vara nära oxå :) Sen känns det mest som det enda han ser är just magen, jättesexigt :P
Svar på tråden December Bebis 2010 :)