Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Vaddå? ska man få nått tillbaka när man skickat in det??! Jag skickade in mitt så fort jag fick det, det är ju snart 10 veckor sen, och jag har inte fått nått?

• ludicrous
    delifi2 skrev 2010-11-15 13:49:09 följande:
    utomlands----> Ctg kallas det då mäter man värkar, bebisens hjärtslag osv. Får man göra det hos bm när du är där?

Här ligger man å vilar  2 1/2 timme och sen när man komemr tbx så har man 5!!! sidor att läsa ikapp och det  enda ni pratar om är sex

Ang vagn så har inte vi heller köpt en än, visserligen har jag redan 4 vagnar men måste ha en syskonvagn för säkerhetsskull.
    Den vagen vi hade till William är en SEGR B.O.Z.Z ser lite ut som en brio men mycket mindre och smidigare. Den köpte vi ny för 1200:- många köper inte det märket antagligen för att det komemr från Tyskland och man inte känner till så mycket om den, men det är den bästa  vagnen jag har köpt, enda nackdelen är att när de börjar bli lite större och vill sitta så kan själva typ "bommen" vara i vägen eller så är det William som är för liten
    Köpte en begagnad Emmaljunga sittvagn till Elliot förut så den använder William nu.
    Ska köpa en ståbräda till vår B.O.Z.Z så om lillfis ska ligga där så kan iaf William stå där om han blir trött. Sen så tror jag att jag kommer använda hans sittvagn mest nu i början så har jag lillfis i sjal, men allt beror på vädret. Blir det höstväder som det brukar bli på vintern här nere så tar jag syskonvagnen, men blir det som förra året så tar jag sittvagnen till William. Förutom när jag ska själv någonstnas då tar jag liggvagnen. Mycket att välja på med andra ord

Har ingen foglossning nu när jag vaknade så jag avbokade besöket till bm, har ju tid på torsdag iaf så om jag får ont så behöver jag inte ha det så länge iaf
    Utan sex hade vi ju inte suttit här nu, smällfeta, ;)

Nu har jag fart runt som en tok igen, fick tjata ner barnen så dom åt lunch, sen försvann dom lika fort igen och har knappast tid för toabesök för dom bara leker! åååh vad härligt det är. Så nu har jag röjt, har överlåtit "soffhörnet" till sambon dock. Soffhörnet är ena delen av vår stora soffa, där just nu sittdel till vagn, träningsväska, kartong med Dj-station är väl placerade, och ett antal tavlor står lutat emot. Även hundburen och bilstolen i hallen får sambon ta hand om =)
    Ryggen värker så nu har jag bäddat ner mig i soffan med vetekudden i svanken =)
  • ludicrous
    delifi2 skrev 2010-11-15 13:56:38 följande:
    hahaha......snat, vi får prata sex igen sen när våra bebisar är ute, då blir det äntligen som vanligt igen. Är rätt trött på att rata mannen hela tiden, för jag vet att när han sätter igång och börjar så kommer jag haka på å sen så dagen efter kan jag inte gå å så ångrar vi oss. sen så så det där med magen, inte spec sexigt när man känner att lillfis börjar böka runt pch sparka, då avbryts det direkt, känns lixom fel då.
    Men jag undrar om man inte ska börja ha sex igen för att se om färdknäppen fungerar
    Dom får stå ut med mycket under den här tiden, de stackars männen :)  Nej, när bebis börjar böka känns det rätt lustigt att fortsätta.. samma sak om han ligger bakom, att man skedar, och håller om magen, nej då får han allt ha handen någon annan stans :P Han blev lite orolig stackarn igår och sa att det kanske e säkrast att han inte kommer i , så vi inte drar igång nått, när jag bad att han skulle ta med panodilen upp om inte värkarna skulle släppa :P
    Stefanie skrev 2010-11-15 13:59:39 följande:
    Usch, jag har inte tid med familjeliv idag, men kan inte hålla mig borta!

Ludicrous:
    Vad intressant att de tror att din förlossning kommer att gå snabbt för att du haft mycket sammandragningar. I sånt fall lär min gå på ett kick, för sammandragningar har varit mitt förnamn sedan vecka 17!

Samlag blir det inga alls här numera. Vi blev ju förbjudna redan i somras, har fuskat lite under hösten men senaste månaden har det inte blivit något. Sambon vill inte eftersom att han är rädd att sätta igång förlossningen och inte gillar att jag får ont efter och nu vill inte jag heller för jag får förvärkar bara jag tänker på sex.
    Vi myser på annat sätt, men jag har inte haft en orgasm på jag vet inte hur länge, törs inte riktigt...

Jag har också beställt en Brio Go, fick sms om att den kommit till butiken alldeles nyss så jag ska åka och hämta den i veckan!

Jag bloggar. Har inte spridit adressen så mycket, och har varit lite slarvig med skrivandet på sistone, men om man vill kan man kika in på sparat.blogspot.com
    Vad hade ni beställt för färg?

Jag har också haft mycket sammandragningar i perioder, nu börjar dom kännas mer och kommer när jag ansträngt mig eller haft sex typ. Dom anser väl att livmodern då är så tränad att den vet hur den ska göra :)
    Sen är jag ju omföderska och då brukar dom säga att man ska halvera tiden från första förlossningen, och räknar man tiden från att vi kom in på förlossningen med Nova så var det knappt 12 timmar, så då blir det nog 5-6 timmar denna gång :)
  • ludicrous
    ÄlskarNova skrev 2010-11-15 16:53:05 följande:
    Tjoho,här går det undan med remisser.. var ju i torsdags hos läkaren och vi bestämde att jag ska göra bl.a. en bäckenmätning. Idag låg kallelsen på brevlådan så på onsdag kl.11 ska jag till Västervik och göra den. Snabba puckar! hihi..

*går faktiskt och småhoppas att jag ska vara för trång för att föda ut dunderklumpen Hjärta "normalt", men det får vi väl se om sisådär 2v och 2dgr på TUL också.*

Får dessa två resultat avgör ju om det blir snitt eller inte.  
    Hojta så tar vi fika! :)
  • ludicrous

Jag kan inte sooooova!! Jag vill att det ska vara januari nu o bebis bestämmr sig för att kika ut! Har ont i ryggen o molvärk i magen, en högandad sambo med feber bredvid. Nått bra e ju att han e så varm så han värmer min onda svank...

• ludicrous

Kvart över tolv blir bra, det är imorgon vi snackar om va? haha jag e helvimsig när det gäller dagar ;)

Idag är min kropp inte alls på samma humör som jag är! Jag vill vara uppe å igång, kroppen säger "nädu lilla Anna, vill du inte ha bebis nu så ligg still". Dumma kropp :( Ryggen gör dunderont och det gör ont ner i lårens baksida och i ljumskarna. Har varit ute på min promenad nu, var ute nån timme iaf, hade så gärna gått längre, men det ville sig inte. Stackars hunden vågade knappast gå mer än några meter ifrån mig när han sprang lös, han stannade o väntade in mig hela tiden, han känner väl också att nått e annorlunda :)
    Känner idag att bebis inte stannar till januari iaf.. Tror den kommer veckan innan jul, då är jag i 38 + något. Jag har varit inne på förlossningen i v 18 +, 28 + så då är det ju logiskt att jag åker in nästa gång i 38 + ;)

• ludicrous
    Momalicious skrev 2010-11-16 10:37:20 följande:
    jag har körkoooooort!!!!!!!!!!!!!!

FY faaaaan va bra du e :):)  Var det läskigt? ;D

Var nere på MVC en snabbis o skulle lämna in en odling, hade liiite vita när dom tog en sticka i fredags. Så ville min BM träffa mig på fredag igen, för ifredags var det en annan som mätte magen, då hade den bara växt 1 cm på 3 veckor, så nu ville hon mäta om en vecka senare, så allt är ok med bebis. Jag tänker att så länge den sparkar o rör sig är allt lugnt :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)