Karttikeya skrev 2011-06-28 09:17:49 följande:
Tja, jag tror bara man måste "kasta" sig in i det, typ.. Jag funderar mer och mer på att ta ut min spiral, men sen påminner jag mig själv om att jag faktiskt bara har ett år kvar i skolan.. Jag tänkte ta ut min spiral lagom till Tim är 2 år, kanske 2,5. Då har jag förhoppningsvis ett jobb eftersom marknaden är god, och sen vet man inte hur lång tid nästa tar att tillverka heller...
Ja, det är just det. Jag tänker att det är nog lättare att plugga med ett barn än med två, och jag har ju inte ens börjat liksom. Hela tanken var ju från början att vi skulle få barn, sen skulle jag bli ssk och sedan skulle vi "ta nästa". Jag tror (men jag tror ju visserligen olika hela tiden) att jag ska sätta in en spiral och sedan börja plugga och försöka få till barn 2 på nåt smidigt sätt som känns rätt. Jag har inte lust att ha två barn och ingen utbildning alls liksom. Och jag vill verkligen utbilda mig så det hade känts segt att kanske läsa en termin eller ett år och sedan ta en paus igen.
Åh, jag bara svamlar känner jag. Men jag tror att min längtan kanske blir mindre om jag sätter in en spiral, för det är inte lika lätt att bara "köra på" då som nu när vi använder kondom.