Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Jag misstänker att det är tänder på g här. Elliot har varit ledsen mest hela dagen och tuggat på sina fingrar med en min som ser ut som att det gör ont. Mat är bara okej om det är kallt så mest frukt och vatten har gått ner. Hoppas att det är tänder iaf, annars är det nåt annat :(

• Momalicious

Elliot blev 26 veckor igår och han sitter inte ens om jag sätter honom upp, bara korta stunder innan han tippar. Jag jämför lite med en kompis dotter men hon är sjukt tidig på allt motoriskt, satt vid typ 5 månader, kröp vid sex, började dra sig upp vid sju. Elliot är nog mer "normal". Rätt bekväm av sig ;)

• Momalicious

Jo det vet man ju, men jämföra gör man ju (även om inte jag bryr mig).

Herreguud vilket härligt väder! Klockan är inte ens nio och det är skitvarmt ute. Får se hur humöret är hos herrn senare, är det bra blir det en promenad ner till stranden.

• Momalicious

Har funderat på syskon och sådär. Hur vågar man ta steget och bestämma sig? Tycker det är mycket läskigare att ta beslut om ett syskon än det var med Elliot. Kanske för att man vet att det blir dubbelt med jobb, att nästa barn kanske också får kolik eller att under nästa graviditet kan man inte vila när som helst.

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2011-06-28 09:17:49 följande:
    Tja, jag tror bara man måste "kasta" sig in i det, typ.. Jag funderar mer och mer på att ta ut min spiral, men sen påminner jag mig själv om att jag faktiskt bara har ett år kvar i skolan.. Jag tänkte ta ut min spiral lagom till Tim är 2 år, kanske 2,5. Då har jag förhoppningsvis ett jobb eftersom marknaden är god, och sen vet man inte hur lång tid nästa tar att tillverka heller...
    Ja, det är just det. Jag tänker att det är nog lättare att plugga med ett barn än med två, och jag har ju inte ens börjat liksom. Hela tanken var ju från början att vi skulle få barn, sen skulle jag bli ssk och sedan skulle vi "ta nästa". Jag tror (men jag tror ju visserligen olika hela tiden) att jag ska sätta in en spiral och sedan börja plugga och försöka få till barn 2 på nåt smidigt sätt som känns rätt. Jag har inte lust att ha två barn och ingen utbildning alls liksom. Och jag vill verkligen utbilda mig så det hade känts segt att kanske läsa en termin eller ett år och sedan ta en paus igen. 

Åh, jag bara svamlar känner jag. Men jag tror att min längtan kanske blir mindre om jag sätter in en spiral, för det är inte lika lätt att bara "köra på" då som nu när vi använder kondom.
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Jag läser inga böcker men jag håller lite koll på utvecklingsfaserna bara för att jag inte ska bli chockad när de kommer. :)

• Momalicious

Man ska (helst) ge ersättning/amma första året. Elliot får iaf 1-2 flaskor per dygn. Jag har fått lära mig att det inte beror på gluten som man inte ska ge mer än 3 gröt/vällingmål per dag utan pga att det ger för ensidig kost och de inte får i sig allt de behöver. Sen är det ju onödigt att trycka i dom massvis med gluten också såklart.

Elliot äter gröt vid 9-10, lunch vid 12-14, ev mellis, middag 16-18, 19-20 välling och ersättning 1-2 gånger på natten.

• Momalicious

Vad skönt Linn! Hoppas du får bra hela graviditeten nu då! Kanske är en tjej denna gången då? :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)