Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Håhå jaja. Är och handlar inför dopet. I natt gick vår micro sönder så jag fick köpa en sån med :p hade sån tur förut, mamma ringde och frågade om jag ville ha två nygjorda prinsesstårtor. Dom hade haft det på jobbet och två blev över. Så nu behöver jag bara göra en tårta istället för tre, tjoho!

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-10 16:46:13 följande:
    Näh jag tycker han e normal stor men normal 6 månader + 9130kg är normalt tycker jag o mvc eller ja hon tycker han e stor för sin ålder men hon säger samtidigt att jag får stora barn så.
    Elliot var ju ändå mindre när han föddes och han lär väga nåt liknande på sin sex-månaderskontroll/vaccinering den 21 juni. Han bara växer bra ;)
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Satan vad jag är trött i kroppen nu! Åkte hemifrån vid halv tio imorse kanske, och kom hem vid 15. Sen var jag hemma en snabbis och packade upp lite och sen åkte jag iväg till församlingshemmet och grejade där. PUH! Jag har såå ont i benen och ischias och foglossningen bråkar med mig. Eftersom vi fick två gigantiska (!) prinsesstårtor och jag gjort en liten jordgubbstårta så sket jag faktiskt i att baka nåt mer. Orkar inte. Kommer bara bli mängder över ändå så känns bara onödigt.

Men nu är det färdigt inför imorgon, det som kan vara färdigt. Nu ska jag bara lägga mig i soffan och slappna av och ta det luuuuugnt resten av kvällen. 

• Momalicious

Korv med bröd. Det får inte Elliot dock. Jag gick och drog på mig en förkylning igår så jag mår bajs, därav den väldigt avancerade maten :p.

Linasmamma: tror Elliot kommer ha nåt sånt också på sin 6-mån kontroll den 21e. Varför skulle det vara onormalt för, sa hon det?

• Momalicious

Hur gör ni för att minnas d-dropparna?! Jag blir tokig, sen vi började med mat mer och mer glömmer jag det hela tiden. Känner mig jättedum men det slinker verkligen ur tankarna. Kanske ska ställa flaskan vid hans matstol så ser jag den när han får mat.

• Momalicious

Haha, skönt att man inte är ensam om att vara glömsk då ;) jag hade inte dåligt minne som gravid, det har kommit nu ;)

• Momalicious

Jag kom ihåg det jättebra fram tills att han bara började äta mat om dagarna, nu glömmer jag väldigt ofta. Men nu har jag ställt flaskan vid matbordet så nu ska det väl vara svårt att glömma ;)

Förresten, hur vet man om dom är hårda i magen eller om avföringen bara är fast för att de äter mat och inte ersättning liksom? Elliots bajs är mer eller mindre fast, men han bajsar flera gånger och dagen och verkar inte lida av magont eller så. Han får plommonpuré minst en gång om dagen, ofta två.

• Momalicious

AAAJ! Har sån helvetisk mensvärk. Jag hade knappt ingen mensvärk innan jag blev gravid, sån skit. Den här mensvärken påminner om värkar. Har hellre såhär ont när jag föder barn än när jag bara har mens :P

Svar på tråden December Bebis 2010 :)