Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Jag har också hemsk PMS, den är värre sen efter Elliot kom. När jag inte använde hormonpreparat så hade jag PMS ca var tredje mens. Nu är den hemsk varje gång. Blir hormonspiral snart igen tror jag, skönt att slippa mensen med ;)

Idag har jag varit på gekås. Träffade Boris deras vd haha, var tvungen att ta kort. Köpte massa fina kläder till oss alla tre men mest till mig. Är helt slut nu. Sov dåligt i natt och det var hemskt väder påväg ner och massvis med bilköer. Som tur var var det folktomt på gekås :)

• Momalicious

Mig gör det ingenting att Elliot inte sitter själv eller så än. Min enda förhoppning är att han ska börja gå innan han börjar dagis. Hade varit sååå trist att missa första stegen :( annars får han gärna fortsätta vara min lilla bebis en stund till!

• Momalicious

Persikans; ja massa, ändras ju ständigt! Fick sätta på skygglapparna och fokusera på kläderna ;)

5 dagar är väldigt länge så förstår att du har ångest. Men samtidigt får du ju tänka på att du får fem dagar att bara vara du och inte mamma. Ska dom långt bort?

Delifi: tack för barnmatstipset, ska kolla in det när jag sitter vid datorn. Och jag hoppas att han börjar gå hemma.

Nu ska jag få sooova. Är verkligen supertrött! Det är väl en av dom sakerna jag saknar sen Elliot kom, att dom gånger man verkligen behöver sova ut så är det inte säkert att det går.

Nåväl, ska njuta av min sömn nu. Natti

• Momalicious

Synd att jag inte ser bilder med mobilen. :( imorgon ska jag, två av svägerskorna och svärmor på spa hela dagen. Ska bli supertrevligt! Ena svägerskan är beräknad till 1 juli med sitt andra barn så vi får väl hoppas att inte vattnet går mitt upp i allt haha!

Nä, godnatt med er.

• Momalicious

Hihi ja det ska bli väldigt skönt och trevligt. Ja hennes förra förlossning startade ju med vattenavgång så man vet aldrig ;) är helt sjukt nyfiken på vad det blir. Brukar få en känsla av vad de flesta väntar, oftast rätt men inte alltid. Med henne har jag ingen ANING haha.

• Momalicious

Åh vilken härlig dag vi haft! Bara njutit av olika behandlingar och grejer. Ätit en megagod lunch. Såå skönt att komma ifrån en stund och bara slappna av. Är rätt seg nu vill jag lova. Svägerskans vatten gick inte men oj vad roligt det såg ut när bebisen bökade runt där inne. Jag såg det ju liksom bara ovanifrån på mig själv. Nu ska vi äta middag och sen vill jag bara sova ;)

• Momalicious

Elliot använder nästan uteslutande 74, några bodys i stl 68 passar fortfarande. Dröjer nog inte jättelänge förrän stl 80 passar. På byxor är det knepigt. 68 är lite litet och 74 är stort haha.

Jag njuter så länge han inte är så rörlig. Idag kunde jag t.ex. Ta upp honom och lägga honom på hans lekfilt medans jag sov vidare på soffan en timme ;)

• Momalicious

Majorima: ja är han pigg är han nöjd på golvet/i gåstolen med lite leksaker. I gåstolen kan han ju dessutom springa efter katterna vilket är skitkul ;)

• Momalicious

Jag misstänker att jag har hypotyreos. Har misstänkt det rätt länge men det blir bara värre.. Får ringa vårdcentralen imorgon.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)