Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Idag ska vi till BVC, första gången på typ två månader. Ska bli väldigt spännande att se hur mycket lillfisen väger. Säkert runt 10 kg iaf. Hoppas han inte blir sjuk av sprutorna denhär gången heller. Han har aldrig varit sjuk än så hoppas det håller i sig :)

• Momalicious

Elliot har som sagt 74 mest. 68 är på gränsen till litet. Finns vissa bodys och byxor som är stora i storleken och de funkar.

• Momalicious

Hur stora var era på 6-mån kontrollen? Ska till BVC idag och blir spännande att jämföra lite. Senast vi var där var han 4 mån och 10 dagar (6/5) och då var han 67 lång och vägde 7860. Huvudmåttet var 43. 5 dagar efter det vägde han 8055.

• Momalicious

Elliot åt precis 2 dl spaghetti och köttfärssås + fruktpuré! Dessutom drack han massvis med vatten. Hur allt får plats vettitusan :)

• Momalicious
    nikka skrev 2011-06-21 14:30:16 följande:
    Tove håller oxå på att börja äta mer och mer mat. Gör du eget eller köper du? Jag har inte riktigt kommit på det här med att göra mat så jag köper Hipps Ekologiska. Men jag får inte i henne vatten.. Hon tar det i munnen, gör världens leende och sprutar ut det. Något tips?
    Hittills har det bara varit köpemat. Men nu när han äter så mycket så ska jag börja göra storkok. Ska till IKEA i helgen och införskaffa en massa bra burkar att frysa ner maten i tänkte jag.

Elliot gjorde också så med vattnet i början. Det var bara att truga. En dag gillade han det. Men nu har vi en annan flaska för vatten än för välling/ersättning så att han liksom vet vad som komma skall.  
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    LokesMammi skrev 2011-06-21 19:19:28 följande:
    Loke har 38.3 i feber nu på kvällen. Tyckte han var gnällig o varm! Var kom det ifrån??? BVC sköterskan sa att de inte kan ha feber om det inte är ngt! Undrar om det är tänderna som gör detta mot min son........ :/
    Usch. :( Elliot hade 37,7 för en timme sen eller så, men han verkar inte lida av den förhöjda tempen. Får se hur natten blir.

Sprutorna gick bättre än förra gången. Den första blev han mest rädd för tror jag men den andra som tydligen ska svida mer började han storböla av. :( Så hemskt.
    Han var iaf mindre än vid trodde idag, men ligger fortfarande på sin kurva. Han vägde idag 9080 gram, var 70 cm och hade 44,4 cm runt huvudet.

Håll tummarna att natten blir bra nu, hade varit skönt för mig att få sova lite också (om det går) eftersom jag bara sov typ 2,5 timme i natt. 
  • Momalicious

Satt precis och tittade igenom magbildstråden lite. Shit, känns så himla nyss! Och nu har man en prutt på nästan ett halvår som springer runt i gåstolen. Gaaalet!

• Momalicious

Usch ja.. Läste på Aftonbladet om en kvinna i England som fött en bebis på nästan sju kilo för ett par år sedan. Vaginalt!!!

• Momalicious

Den i England är typ tre år så den dog iaf inte. Den var dock stor som en sexåring.

Usch vilket tråkigt väder. På torsdag nästa vecka går min sambo på semester och är hemma 8 veckor, ska bli superhärligt!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)