Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Licebe skrev 2010-11-18 22:10:20 följande:

Är det ingen fler som har dåligt järnvärde?

Jag låg på 148 i vecka tio, men sen dalade det ner till 112 och sen upp till 114 och 117,
    sen ner till 114 nu sist.

Och då äter jag ändå tre järntabletter varje dag, plus en "kvinna"tablett som också innehållet järn.Äter även mycket leverpastej, messmör och broccoli.
    Något mer tips om vad man kan göra eller äta för att få upp värdet?

Åh, igår fick jag sytta en tvåveckorsbebis, så söt=)
    Sen hörde jag idag att dom bara fått sovit i två timmar inatt, så då kändes det genast lite skönare att ha bebis boende i magen ett tag till=)

Jag hade 111 för en vecka sen. Ska till MVC idag igen och mäta om magen, den hade växt för lite sist, men då var det inte heller min BM som mätte, men nu har jag varit jätteduktig och tagit min järntablett en gång om dagen i en vecka, så jag ska fråga om dom kan ta ett HB när vi ändå är igång. Det borde ha hänt nått, det har påverkat resten av kroppen iaf... Gillar inte riktigt biverkningarna av Niferex.. Magen blir ju helknäpp!

Nu ska jag snart hoppa in i duschen, sen ner på stan, shoppa lite, till MVC, träffa tjejen jag är kontaktperson åt, baka med henne, hämta Nova o sen är dagen typ slut :P
  • ludicrous

Lite tidigt är det, men ibland känns det skönare om den skulle komma snart ;)

Har varit hos bm idag, lilla bebis får växa på sig till nästa gång, annars blir det TUL. Att göra ett UL gör ju inget, men kanske inte av den anledningen ;) sambon tycker jag ska äta mer haha, tror inte det spelar så stor roll ;)

• ludicrous
    sarashjärta skrev 2010-11-19 20:24:27 följande:
    Nu är Lillebror här tjejer! 3398 gram och 51 cm lång. Jag är kär! Vilken dag! Han tog mitt hjärta direkt!
    Och Jag älskar mannen i mitt liv, ÄNNU mer! Hur Är detta möjligt?
    Grattis!!!!
  • ludicrous
    Momalicious skrev 2010-11-20 11:32:19 följande:
    Usch, drömde i natt att vattnet gick och när jag vaknade var hela trosan och bäddmadrassen blöt! Försökte lukta på det men det luktade ingenting speciellt, men fick såklart för mig att det nog luktade lite sperma, och det var inte kiss. Men det har inte kommit nåt mer så jag antar att det var världens flytning? Dessutom kom det ännu mer när jag gick upp till toan. Men hade det varit vatten så borde jag ju läckt nåt mer, eller? Min gissning är som sagt två rejäla flytningar.
    Men oj, är det så blött kanske du ska kolla? Om du ringer förlossningen kommer dom be dig ta på dig en binda och att den ska vara blöt om 1-2 timmar typ, så ta på en redan nu och ring..

Jag kan tycka det är skitjobbigt att veta skillnaden ibland, flytningarna kan ju vara riktigt vattniga ibland.. Men jag tänker såhär, ursäkta äcklet :P  :

Flytningar torkar ju /stelnar. Det lär inte vatten göra, eller? Så hur blött det än kan bli i trosorna så om det bara försvinner borde det vara vatten, annars är det flytningar..
  • ludicrous

Idag har jag konstant värk i svanken och onda sammandragningar/förvärkar ganska så regelbundet. förvärkarna gör mig inget, men fasiken kan inte värken i svanken släppa, det är jobbigt att inte få någon paus i det :/

• ludicrous
    Mysmamma70 skrev 2010-11-20 11:52:34 följande:
    Jag har vattniga flytningar som inte stelnar. Om jag inte använder trosskydd skulle jag få gå med blöta trosor hela tiden Tungan ute
    Ja, jag har också så , att "allt" inte stelnar eller vad man ska säga, fy vad mysigt det är med detaljer (ni får väl blunda ni som e känsliga ;D ) så om man tänker att det kommer en fytning som stor som en femma så kanske det som stelnar är stort som en 50-öring. haha bra att jämföra med pengar ;)

Så ibland blir jag ju nojjig att jag läcker vatten. men bebis sparkar på, då är jag nöjd ;)
  • ludicrous
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-20 12:03:11 följande:
    Är jag den ända som inte dricker hallonbladsthe just nu ?
    Det finns ju inte här eller det finns om man beställer från affären men det skulle ta 14 dagar men orkar likom.
    Nu e man ju i vecka 36 på måndag 37 det är väl igen ide längre va o börja då  tänker jag ?

Cissi:
    Ja men jag har tjocka jag med men när dom kommer till trorsskyddet blir det en gul färg varför då ?
    Haft det längre tid i månader.
    Men fortfarande.
    Jag har enligt ul o rul nu bara 31 dagar kvar

Jag dricker iiiinte, o kommer inte göra heller :) vill inte ha ut bebis för tidigt :)

• ludicrous
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-20 12:12:19 följande:
    ååh ja då kan jag vara med dig haha
    Men man vet ju aldrig när dom vill komma vännen
    precis :)

Hoppas bebis stannar och blir en -11 iaf, men just nu känns det som den kan titta ut när som :/ jävkla förvärkar som inte släpper..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)