Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Ni tjejer är då inte ensamma om att vilja ha ut bebis.. Jag är bara i v 33+2 och börjar bli deprimerad över att vara gravid. Jag som fick kämpa så för att ens få vara gravid, jag törs ju knappast klaga :/
    Jag har över en månad kvar.. bebis borde ju bli i januari, har jag otur går jag över två veckor, då har jag TVÅ månader kvar :'(

• ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-11-16 11:55:09 följande:
    Ja vi har ungefär lika långt kvar du och jag, är fyra dagar före dig. Däremot så känner jag mig inte så "deppig" över att vara gravid utan mer, vad ska man säga.. Hopplös. Stor och tung och orkeslös. Det gör mig såklart lite deppig, men det går att hantera eftersom jag försöker se framåt! När barnet är fött så kan vi börja gå ner i vikt igen Glad

Stort grattis till körkortet MOMA!! Skrattande Fick du backa runt kyrkomuren i Kareby? Tungan ute

Klarade btw hemtentan jag skrev för några veckor sedan, det känns skönt.
    Ne deppig kanske e fel, känner som du, allt känns bara meningslöst och man vill fixa o dona, men det är för tidigt. Jag vill börja plocka upp säng o skötbord o allt, men vill inte att det ska stå å stirra på mig flera veckor. Antingen får bebis komma typ NU  eller i januari.. men jag är sjukt trött på det nu ;(
  • ludicrous
    Rockringen skrev 2010-11-16 13:11:33 följande:
    Det är andra gången. Så jag vet hur de går till på en förlossning och så. Men ändå känner man att man inte är förberedd för denna. Läste massor förra gången. Men nu har jag inte läst nåt. Vet inte vad jag ska läsa. Jag hade en bra förlossning, hoppas på att de blir lika bra den här gången.

Någon här som bloggar?
    Känner så jag med, jag är mycket lugnare denna gång. På föräldragruppen fick vi en uppgift att skriva en känsla vi ville ha på förlossninge, svårt att förklara hur men skit samma. Jag skrev iaf lugn och styrka. För så känner jag just nu, att jag kommer kunna andas och vara lugn, vill att allt runt om ska vara lugnt och skönt, för jag känner mig lugnare nu =)

Jag bloggar, frågade samma sak typ igår, vi får göra upp en blogglista :)

ludiicrous.blogg.se
    Uppdaterar oftast minst en gång om dagen, ibland fler :)
    Emelle skrev 2010-11-16 14:21:58 följande:
    Kikar in lite snabbt!!

VI SOM SKA TRÄFFAS I MORGON.
    DET VERKAR SOM OM TANT GRÖN ÄR STÄNGT.
    VART SES VI I STÄLLET???
    Jamen just det! Är det lunch vi är ute efter? det där cafét som ligger i citygallerian har väl lite sallader o mackor och sånt?
  • ludicrous

Jaya- ni kanske ska skriva er på samma adress innan bebisen kommer, annars kan han bli underhållsskyldig...

Här var det inte så farligt "förhör" för att fastställa faderskapet när jag väntade Nova, vi satt tillsammans o dom fråga bara om jag hade varit med någon annan:) denna gång vill inte sambon göra det innan, han e en idiot när det gäller detdär o vill helst göra ett faderskapstest, men det är väl det enda han har makt över.... O vill han lägga egna pengar på det, så fine....

• ludicrous

Jag fattar inte heller varför han håller på så, så jävla fjantigt. Ibland vet jag inte om han menar allvar eller inte när han säger så, men han säger likadant varje gång... Oftast är det väl gratis när det finns underlag till att göra ett test, men när det egentligen e så uppenbart och så, o man vill ändå får man fixa med allt själv o då kostar det...

• ludicrous

Hatar sånna här dagar. Jag har ingen lust till nått. Höfterna gör djävulskt ont, så jag ligger bara i sängen... O sjukt känslig är jag , så jag ägnar dagen åt att gråta. Wiiie.

• ludicrous
    MFJG skrev 2010-11-18 18:05:08 följande:
    Är det bara jag som är helt slutkörd? Jag är så förbaskat trött. Mina värden är bra och ändå är jag helt slut. Jag har stickningar och domningar i händerna. Har svullnat massor bara det senaste dygnet. Det är tungt nu..
    Jag är sjukt jäkla trött. Jag har ingen ork alls vissa dagar. som den här då.. :P Bara ligga i sängen, inte göra ett skit..
    Stefanie skrev 2010-11-18 19:41:38 följande:
    Sitter och funderar på om jag har allt som ska packas ner i bb-väskan.

Vad tänker ni ha med er för kläder till er själva?

Jag har bara ett par mjukisar som jag inte kan ha på mig nu för att de sitter för tajt i magen även om jag drar ner dem. Hemma har jag ofta på mig strumpbyxor och sköna klänningar (enkla bomullsvarianter) men kan tänka mig att det känns totalt fel med världens största trosor och bindor.

Jag antar att mjukisarna kommer att göra ont även efter förlossningen för även om den mesta magen försvinner så lär man väl vara svullen och öm. Kanske ska köpa ett par enkla mjukisar storlek skönare på hm (såg att de har billiga)... Jag känner bara att jag skulle vilja ha på mig något halvsnyggt när jag åker hem för jag vet att jag brukar känna mig så mycket friskare och fräschare om jag har på mig bra kläder än fulkläder.

Amningsbh, stora trosor, någon kofta, tofflor, strumpor...

Berätta hur ni har tänkt!

Jag har tänkt mjukiskläder och amningskläder. Tänkte köpa nått pack trosor, vanliga tråkiga trosor, på typ åhléns eller nått att ha med, eftersom man inte vet hur mkt blod det blir faktiskt :/
  • ludicrous

Jag köpte amningsbh innan när jag väntade Nova.. Då ( 5 år sen) var det ett himla stohej om att det absolut inte fick vara byglar i amningsbh för det kunde orsaka mjölkstockning!! Har dom " tagit bort" det? Mina bröst har växt som fasiken nu under grav... Hoppas dom inte växer mer innan förlossning nu..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)