Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

MFJG skrev 2010-11-21 17:00:05 följande:
    Vi har sagt att vi ska ha ett uppehåll på nått år nu innan vi skaffar nummer 3 och kanske 4 om vi nu blir så lyckligt lottade..=)

Har en smygande molvärk som kommer och går hela tiden. Fy bubblan va jag är trött på detta nu. 29 dagar kvar till beräknat! 
    När är du beräknad? Kommer inte in på din sida :P

Nu sitter jag med förvärkar igen. eller nått. Fortfarande en enda värk i svanken och sedan sammandragningar/förvärkar i magen. BLÄÄÄ. Antingen får det stanna eller tillta ordentligt!
  • ludicrous
    MFJG skrev 2010-11-21 17:08:45 följande:
    OM en EVIGHET ;) Den 20 december är jag beräknad..Kommer man inte in på min? 

Jag håller med dig. Orkar inte med låtsas värkarna som är träning. Nu får det vara the real deal eller inget alls.. 
    Haha då är jag nästan två veckor efter dig, känns som man aaaaaalltid kommer vara gravid :(
    Sa det till min sambo igår, i lite tårar, att nu får det fan va. En sak är att ha ont när man vet att det kan vara dags, men nu är det bara pinvärkar som inte gör någon som helst nytta. DETTA SUGER! JAG VILL FÖDA BARN NU. tack ;D
  • ludicrous
    Jaya skrev 2010-11-22 11:09:01 följande:

´Jo, det är nog allt slemproppen... pratade med Bm om det och hon trodde definitivt det var den. fast det kan ju dröja flera veckor ändå

Tyvärr ja, med dottern släppte slemproppen typ två dagar före BF, hon kom på BF+13.,,

'Idag är det en sån där sjukt trist dag. Det spöregnar och allt är grått, jag tycker inte om att behöva ha lampor tända mitt på dagen för att man ska få lite ljus..,,
  • ludicrous
    Stefanie skrev 2010-11-22 12:36:08 följande:
    I går kväll (eller i natt var det väl egentligen) när vi gått och lagt oss fick jag för mig att jag skulle ta lite initiativ till sex. Katastrof.

Hela dagen hade vi varit mysiga med varandra, kramats en massa, pillat i varandras hår, ni vet så där kära bara. MEN jag insåg också igår att jag inte känner mig det minsta sexig längre. Min mage som jag hittills tyckt är fin har blivit lite för stor. Jag når inte ner för att raka mig där jag vill och det har resulterat i dålig rakning med en massa fula rakprickar (infekterade hårsäckar) så nu har jag bestämt mig för att låta bli ett par dagar så att det kanske kan "läka ut". Det bidrar inte heller direkt till att få mig att känna mig sexig...
    Sambon som har varit bra på att hela tiden lyfta mitt självförtroende erkände igår att han börjar längta efter min vanliga mage, efter att jag bara ska vara jag, vara rörlig, inte flåsa så fort jag rör mig och allt vad det innebär att vara höggravid.

I vilket fall så ledde mitt initiativ till att jag började stortjuta och kände mig som världens äckligaste mest osexiga flickvän. Jag låg och grinade i säkert 40 minuter, han kramade om mig och så låg vi och pratade om hur det kändes och vad vi tänkte. Efter en total uttömning så hade vi sex i allafall, i typ 3 minuter. Han skämdes för att han kom så plötsligt och snabbt men jag blev bara glad. Skönt att veta att trots hela alltet så tänder han ju på mig och det var precis vad jag behövde bli påmind om.

Längtar efter att bli mig själv igen. Jag älskar magen, men nu är jag trött på att känna mig som en flodhäst. 
    vet preciiis hur det känns!! Ska se om jag kan få er på lite bättre humör genom att delge er om vad som händer för ca en vecka sen när vi skulle ha sex, är ni känsliga får ni väl bläddra förbi ;D

Jag och sambon har sex ganska ofta, om jag förstått det rätt :P
    Vi är öppna mot varandra och jag sa att jag känner mig rätt osexig. Men det tyckte inte han.
    Vi byter lite ställningar och nu kommer det bästa :
    Jag slänger runt mig i sängen och ska upp på alla fyra, sambon rör sig i sängen och jag välter. Ärligt jag verkligen välter. Som en indisk ko! Stod på alla fyra och hamnade som en sprattlande skalbagge på sidan.
    Den första sambon säger är "akta datorn!". Jag skrattade så jag kiknade och sexet blev istället för sexigt och mysigt väldigt roligt. Nu har jag i en vecka fått höra ett antal skämt om att välta ;)
    Tänk er själva synen av en höggravid naken kvinna välta, från alla fyra ner på sidan, fortfarande i samma position med ben och armar.. hahahaha
  • ludicrous

Jag går var tredje vecka hos bm, men gjorde en extra mätning så lillbus växer, har h*n inte växt tillräckligt till nästa gång, 3/12, blir det TUL. Skulle gärna gå oftare, är en kontrollmänniska och vill veta allt om bebis därinne!

Kommer inte heller ihåg hur det var att föda riktigt... Men längtar!!

Nu ligger jag med huvudvärk yrsel o illamående :( har inte ätit tillräckligt idag, fyra mackor räcker inte, men är helt orkeslös så jag orkar ju inte göra nått att äta,inte ens bre en macka till...

• ludicrous

Jaa.. detta väder.. så trist och mörkt. Jag har för en gångs skull lagt mig i sängen. Den var obäddad och rullgardinerna inte ens uppdragna.. nä här ska det kuras!

Tycker också att tiden går ruskigt sakta!! Ändå kan jag inte riktigt fatta att jag är i v 34+2..

Ang ringa hem sambo Min sambo jobbar på posten, utanför stan. Så han är antagligen runt 5 mil bort om det sätter igång en vanlig dag. Det kommer ta minst en timme för honom att komma hem. Jag har en kompis som är back-up och som hoppas på att sambon sitter fast i en snödriva med postbilen ;) Startar det med vattenavgång ringer jag honom direkt och förklarar läget, startar det med värkar gör jag som många andra skrivit, "ser till" att det är på riktigt innan jag ringer. Jag vill inte ringa hem honom i onödan ju..

• ludicrous
    ondar skrev 2010-11-23 09:46:37 följande:
    37+6 idag. Trodde bebis var på väg igår. Hade grymt ont och bebis var helt galen inne i magen så tänkte att nu jäklar. Jag vill till skillnad från många andra helst att den ligger kvar ett tag till så blev inte ens speciellt förväntansfull haha. Tänkte mest på praktiska saker som att Pappan måste ersättas väldigt hastigt fr jobbet o att min hund fortfarande e kvar här hemma:P. Pappan hörde jag inte av mig till och det var ju bra eftersom det var falskt alarm:).
    Länge inatt har det värkt fram o tebax trots panodil men så gick det över o jag fick sova några få timmar innan min granne satte igång att SPIKA i sin lägenhet nån gång innan åtta o håller fortfarande på. Jag var nära o gå in o spika honom i huvet {#emotions_dlg.djavulsk}
    Haha får upp bilden av en halvgalen gravid kvinna som fått förlite sömn , storma in med hammaren i högsta hugg och blodröda ögon ;D
  • ludicrous

Fasiken vad ni skriver! Här är det nu massa snö, så skönt! Hatar regn o stormigt, det ska vara snö om det ska vara "oväder". Hunden ÄLSKAR detta ;D
     Oroar mig lite måste jag säga för oväder o förlossning på samma dag :P Just för den anledningen att sambon jobbar med att köra.. han kan mkt väl sitta fast i en snödriva eller snöstorm.. usch..

Skriver landsting 37 så är det nog 37 fulla veckor. (37+x)

• ludicrous
    Sandragumman skrev 2010-11-23 20:41:02 följande:

läkarna är possitiva till sätesförlossning på vårat sjukhus!

men hon jag pratade med har varit helt "neutral"i situationen och inte överväg nå utan lämnat över allt till mig!
    Jag är oxå rädd för snitt så känner nog mer för en sätesförlossning och i och med att jag är andra gångs föderska så har jag väl godaförutsättningar.
    Men de jag är rädd för är att om nå skulle bli fel eller att värkarbetet inte skulle vara nog bra så blir de ju akutsnitt å de känns nästan mer skrämmande än om man hade planerat in ett snitt, för planerar man in de så kan jag förbereda mig pysiskt om nu inte förlossningen skulle hinna starta av sig själv innan.

Jag har ingen aning om varför de skulle vara så sent, hon sa att blir de ett planerat snitt så vill dom ej ta ut den förtidigt å därför skulle jag få vänta till V 39+0 iaf! 

För barnets skull är det bättre med akutsnitt än med planerat. Då har barnet allt igång för att födas, alla hormonpåslag o allt vad dom ska ha för att egentligen jobba sig ut.
    Min pappas frus vän (haha långväga..) blev planerat snittad, sonen sov när de gick in i magen på mamman och han hade sen sömnproblem läääänge, eftersom han hade blivit så brutalt väckt ...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)