Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Sandragumman skrev 2010-11-23 21:00:06 följande:
    uscha min! ja de lät ju inte roligt! å de har du en poäng i de du säger!
    de finns både för och nackdelar med allt märker jag, de gäller ´vara att väga de mot varandra å försöka hitta ett beslut
    Ja precis.. Men just det att det är allt med stresshormon o så vid akutsnitt är ju bra, jag är utsnittad när jag föddes, halvplanerat, Låg i säte och dom lyckades stoppa min mammas värkar för att snitta ut mig dagen efter, och jag klarade mig bra ;P Dock skar dom mig i ryggen, alla tyckte jag var såååå duktig som skrek så dant. haha, barn som är planerat snittade brukar ju som sagt inte skrika o så direkt, dom har ju inte det påslaget :P Men oj vad jag var duktig.. tills min pappa upptäckte att jag hade två snitt i ryggen :P

Hade det inte varit några problem med att föda i säte hade jag nog gjort det i din sits, dels för att dom har satt snittid så sent i grav, risken finns ju att det sätter igång innan isf, och dels för att akut e bättre än planerat. Men det finns ju nackdelar såklart,risk för höftledsluxation (aaah! stavas??!) är ju stor..
  • ludicrous
    Är det någon mer än jag som är trött i ryggen? Inte nere i svanken utan jag är trött typ uppe vid skuldrorna.. Skitjobbigt, kan varken sitta eller ligga riktigt bra :/
  • ludicrous
    Sandragumman skrev 2010-11-23 21:42:36 följande:
    oj oj stackare där! ingen trevlig välkomstkommite.

Ja hon förklarade att de inte sätter igång mig om jag vill föda i säte, då väntar de ut mig till de startar själv, för värkarna av en igångsättning kan bli så knasig så de är bättre att läta "naturen ha sin gång" sa hon bättre värkarbete å sånt, dom är inte heller snabba att ta hål på hinnorna om så är fallet utan vill att kroppen ska få sköta allt själv.
    Haha väldigt trevligt välkomnande, blev "back-stabbad" direkt ;D haha

Hur känner du för det då? När är det du är beräknad?
  • ludicrous

Haha jag tror lilla bebis därinne lagt sig väldigt konstigt!
    Det känns som att h*n har lagt ryggen utåt, så ansiktet är in mot min rygg, och så gör h*n några slags sprattelgubberörelser, både armar och ben ut på samma gång!! det gör ooooooont ;D

• ludicrous
    wildahallon skrev 2010-11-23 22:25:23 följande:
    Alltså, vad packar ni för väska till bebisen. Det enda man behöver är kläder att åka hem i/filt och babyskydd. ELLER? allt finns väl på sjukhuset?!
    Bebiskläder, kläder till dig. Du får oftast något startpaket på bb, här är det 5 blöjor o 5 bindor typ. Så sånt kan man behöva ta med sig
  • ludicrous

Moma - så startade min förlossning med nova ;) En liten liten blödning, dom sa att det var för att jag började öppna mig ;)

Här är det massor med snö nu! Hund barn och jag är lyckliga, sambon går in i sin egen värld och hatar allt o alla :/ Vi som ska till lkpg på lördag, då får det inte snöa för mkt

Jag tror fan jag spricker snart. bebis trycker sönder magen på mig! Kan det vara så att den ligger med ryggen utåt? Isf är ju det därför det spjärnar så dant.. Ett konstant tryck utåt = inte skönt! SF måttet måste ju skjutit i höjden iaf, om bebis ska trycka ut min mage sådär..

Jag har hållt på att dra omkull flera gånger idag, fy om man skulle dratta på ändan, vad kul det skulle se ut när man skulle ta sig upp ;D hahaa

• ludicrous

Vi kan väl göra en ny lista?
    Lättast så :)

Moma - Haha Lite kan du väl få hoppas :P Vi är ju beräknade nästan precis samtidigt ju, jag vill ha ut bebis snart eller efter nyår.. tror själv på 18-19 dec :P

• ludicrous

Kan vi inte göra listan i kronologisk ordning? Lättare då ;D :

1/12
    2/12
    3/12
    4/12
    5/12
    6/12
    7/12
    8/12
    9/12
    10/12
    11/12
    12/12
    13/12
    14/12
    15/12
    16/12
    17/12
    18/12
    19/12
    20/12
    21/12 - 2barnsmamma84 (26 år, 3dje barnet)
    22/12
    23/12
    24/12
    25/12 - Cissi7006 (40 år, 4de barnet)
    26/12
    27/12
    28/12
    29/12
    30/12
    31/12

Januari

1/1. Ludicrous (22 år, andra barnet. Dotter-06)
    2/1
    3/1
    4/1
    5/1
    6/1
    7/1

• ludicrous
    Momalicious skrev 2010-11-24 11:42:24 följande:
    Men ni fattar väl att ni ska säga: "Haha, nej nej det är ingen förlossning i närheten för dig, barnmorskan tror fel och du bara inbillar dig. Du får vänta två månader till."

Fast nu har jag en sjuhelvets molvärk i magen. MEN JAG INBILLAR MIG NOG BARA. Tänker övertala mig själv det tills jag verkligen är säker, men det kommer inte bli förrän efter BF ändå  
    Haha var det inte du som hade fått det blött i sängen..?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)