Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Beklagar Linn :(

Men oj då moma! Spännande och se vad ett nytt test visar. Svamp borde väl inte påverka testet. Äter du p-piller?

• Mama Jessie

Det var ju skönt, dumt test!

Anton var på bvc idag, 7,5 mån- 9705g 72cm

• Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-15 15:13:52 följande:
    Moma: okej du är som jag jag vill ha en till men fan om jag nu skulle bli gravid skulle ja få panik. Men vi har ej skydd men vi försöker inte häller.
    Skulle du inte börja med p-piller?
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-07-15 15:21:47 följande:
    Stora pojken! Ja det var dumt, kollade på det i morse och även om man inte ska läsa av test efter tiden gått ut så var plusset borta, men tog bild med mobilen igår och då ser man det tydligt :p

Vi vill ha fler barn, och jag längtar efter en ny graviditet, men inte ännu :)
    Ja han växer fortfarande på längden men vikten har iaf stannat av lite, bara ett halvt kg upp men 3 cm på drygt en månad:).
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-07-15 16:04:11 följande:
    Nej, tål inte p-piller. Ska ev sätta in en hormonspiral men det känns dumt om vi om ett halvår vill ha syskon, kostar ju ändå 1000 kronor. Försöker bestämma mig hur jag ska göra så än så länge blir det kondom.
    Nej det klart:)
    Men frågan var ju till 2barnsmamma :P
  • Mama Jessie

Grattis i så fall Lillsnurr:)!
    Men hur kan du hålla dig? Jag hade testat igen direkt, iaf imorgon ;)

• Mama Jessie

Anton började säga dada, mama, nana för några dagar sen. Så gulligt när han sitter för sig själv och utforskar nya ljud med tungan, han använder verkligen hela munnen :)

• Mama Jessie
    LokesMammi skrev 2011-07-17 10:25:21 följande:
    Moma o 2barns: Jag vill verkligen blir barnmorska! Jag vill verkligen. Men har sökt till ssk i många många många år nu o orkar fan snart inte! Inte meningen att jag ska bli bm tydligen! :/ Tänker inte plugga till bm i danmark då jag inte fattar danska överhuvud taget. Ett helt annat språk! =) Jag får jobba som usk på sjukhuset, men när man söker jobb så vill dom att man ska ha erfarenhet av akutsjukvård. Hur lätt är det när ingen vill släppa in en?! :/

Loke har också haft jobbiga nätter ibland. Inatt var en bra natt, men förra natten var hemsk. Han vaknade tolv, var vaken till två, vaknade halv fyra, var vaken till fem, vaknade halv åtta. då gick jag upp o han sov till tio bara för det!!!!!!!!!!
    Men satsa på högskoleprovet då, det är oftast inte så höga poäng som krävs på det tycker jag. Öva lite hemma så du får in tänket och det går ju oftast bättre andra gången man gör det. Jag kommer komma in på ssk tack vare hp:)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)