Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Gravid   BF-lista  Gravid

19/12 Jaya (22 år) första barnet Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09) Skåne
    21/12
     2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08) danmark/Riktiga datumet kommer 30 nov
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09) skåne
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1  Ludicrous (22 år) andra barnet (-06) Västervik

• ludicrous
    MFJG skrev 2010-11-24 16:02:10 följande:
    Tjejer lite expert hjälp. Förvärkar som lindras (försvinner inte) i duschen. Vetekudde funkar ej. Magen blir stenhård och Minibus rör sig mellan förvärkarna och stretar emot när dem kommer känns det som. Någon annan med liknande?
    Expert vet jag inte, hehe men, om du menar att du vill skilja på "riktiga" värkar och förvärkar så gör jag så att jag väntar. väntar väntar o väntar. Blir dom starkare och kommer tätare, så är det nog riktiga värkar, håller dom sig likadant ungefär, så är det förvärkar. Det finns något som heter Braxton Hicks, falska värkar. Det är starka värkar, man tror det är igång typ, men dom gör ingen som helst nytta.

Jag låg med förvärkar i helgen, hela lördagen, men eftersom dom inte blev starkare ringde jg inte in. dom gjorde bara jobbigt jävla ont men det hände inget mer lixom.

Nu på em har jag varit duktig :) Hämtade lilltjejen och bakade lussekatter, sen har vi varit ute i trädgården någon timme, Nova har lekt med hunden och jag har skottat snö =) Kändes lite i ryggen, men vi får väl se imorgon ;D
  • ludicrous

Gud vad ni skriver!! Jag gick o la mig typ vid nio igår. Kände mig helt nere, känns som att det ända jag gör är att tjata o säga nej till min femåring :( känner mig som en alldeles värdelös mamma :(

Är lite stel i ryggen efter skottningen igår, men det struntar ju snön i, det har snöat hela natten o det syns inte ens att jag skottade igår :( bara att fortsätta idag

• ludicrous
    Emelle skrev 2010-11-25 19:42:34 följande:
    Inte bara jag med fräscha flytningar då...

Mina tidigare barn är också fixerade vid v.37 ca, men nu i tråden verkar ju alla utom min lilla vara redo och fastsatt
    Min är inte! Tror jag iaf, har ju inte kollat sen v 33+ tror jag. Ska dit om en vecka igen, är då i v 35+, får väl se :)
    Skönt att det gick bra idag iaf =)
  • ludicrous

Ibland känns det som man skulle kunna sätta handen mellan benen och känna sparkar typ.
    Bebis ligger fortfarande konstigt tycker jag och trycker som faan utåt. Jag spricker snart..

• ludicrous

Grattis Viktoria!

Här sitter jag o e blåögd :P Slängde på mig slinghättan och tänkte fräscha upp mig lite. Bra idé, tills jag upptäcker att vi inte har nån sån spegel i badrummet som man kan se flera sidor. Gaaanska omöjligt att försöka slinga håret utan att se vad man gör... Som tur är kunde mamma göra en akututryckning o komma o hjälpa mig ;D

• ludicrous
    Emynem skrev 2010-11-26 10:14:50 följande:
    God morgon!

Om 4 dagar så flyttar vi till huset och jag måste packa ner allting själv för maken jobbar hela helgen!
    Skit drygt när man knappt orkar röra sig!
    Men men...

En fråga till alla mammor här inne, hur engagerade är era män i graviditeterna?
    Typ, frågar dom en massa saker, följer med till BM, köper grejer etc etc? 
    Engagera sig? Vad är det?
    Min sambo har varit med på två UL, sen hade han inte lust mer typ. Han har vansinneskört vagnen för att "se om den är säker" och han kom häromdagen på att vi borde ha någon presenning till bilen så vi slipper skrapa om det drar igång mitt i natten.
  • ludicrous

Grattis till bebisen Selina!
    Gud vad det börjar ploppa ungar!!!

Jag har styrt hela dagen med att adventsshoppa! Nu är iaf julgardinerna strukna och upphängda i vardagsrummet, julduken på bordet, julkartongen nerplockad och uppriven o maten står i ugnen! Jag e trött nu :) visst finns det svarta adventsstakar? Måste köpa...
    Kände att jag inte tänker hålla på att ta lite i taget riktigt, utan jag smäller upp allt nu så e det klart, man vet ju inte hur länge man orkar..

Imorgon hoppas jag på IKEA ...

• ludicrous

Jag ger upp! det kommer fan aldrig gå att ha två barn!
    Jag orkar inte med dottern just nu, hon är OMÖJLIG! Hon struntar i precis ALLT vi säger att hon ska göra, eller inte göra. Vi får tjata, gnata och när man tillslut tappar tålamodet o ryter i, ja då tjuter hon bara och looooooovar att aaaaaalltid lyssna. Jag pallar inte mer!!!! :(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)