Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Sandragumman skrev 2010-11-09 12:28:28 följande:
    Jag prövade teet för första gången i förrgår på kvällen en kopp!
    tyckte inte heller de smakade så där underbart lite "beskt" blev strävt i munnen så igår när jag drack en kopp till så saker jag i lite lite socker å då blev de bättre tyckte jag!
    Har du lösvikt el påse? Hum,får nog testa med lite socker i Men ja e så dum så ja kommer o dricka de även om de inte smakar så gott,hahaha
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-11-09 12:57:29 följande:
    Willes mamma:---- jag har lösvikt, men tycker de ser så lustigt ut, ser ur som "isolering" "spån" hahahaah
    läser att fler använder sig av sötmedel för att få bättre smak i de!
    (viskar) jag är oxå så korkad så jag kommer dricka de även om de inte är super gott!
    Men jag väljer bort mjölken då jag vet att den "binder" samman mycket i magen å endel saker kan då inte kroppen ta upp om man dricker mjölk.....
    ***tex: om man äter blodpudding så tror ju många att man får i sig de bra från den, dvs järnet, men om man dricker mjölk till maten så slår mjölken ut järnet å då blir inte blodpuddingen så nyttig som man trodde! Så jag får väl för mig att de är lite samma sak i detta fallet med teet oxå... tihi***
    hihi ja tur man inte e ensam om o va lite små tokig Tycker med att att teet ser ut som de, helt mysko,hehe
    ! Ja men ja hade mjölk i...ajabaja,de får ja inte ta nästa gång då
  • Willes Mamma 08

Moma: Beklagar....grymt jobbigt

• Willes Mamma 08
    delifi2 skrev 2010-11-09 20:55:53 följande:
    Men för helskotta....
    vad fan ska jag göra nu, dagens I-lands problem....

ska ju på bröllop i början av december och jag har ju visat en klänning här som jag hade tänkt ha och nu så finns den inte längre!!!!

GAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH.....vad fasen ska jag NU ha på mig??! det var lixom den enda klänningen som jag verklgen skulle vilja ha...
    Gillar inte klänningar i vanliga fall....blir tossig
    Sy en egen Ne men du kommer säkert hitta en mycket finare klänning o bli superfin i den med

Va hos BM idag och är i v 36.
    Hade SF mått 34cm....förra gången i v 34 hade jag 31cm,Jisses vad magen växer!! E lite,lite svårt o mäta sa BM då bebis hela tiden vill ligga med rumpan snett uppåt.  Hade aldrig över 34 med William så undra om de kommer o stanna nu på 34 el blir mer?

Hjärtljudet va svårt o fånga då bebis hela tiden sparka som en toker och jag fick sammandragning efter sammandragning! Men lät fint den korta stunden hon kunde höra ordentligt

Vikt + 8,5 kg. Puh! Måtte de inte överstiga +14kg som ja gick upp med sonen!

En positiv sak va att BM även lovade o göra en hinnsvepning om inte bebis ville titta ut innan v 38+0 Då jag e så rädd för o gå över tiden! Ja kan ju alltid hoppas den kommit innan,el att de funkar sen då hon gör en
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-11-09 20:57:35 följande:
    Ikväll är kroppen annorlunda. Lite molvärk och ryggvärk. har inte haft det förut :P
    Skulle vilja ha vetekudden i svanken, men måste ha den på smalbenen för allt kryp i dom.. skit också
    Gasch....kryp i benen e sååå jobbigt! Har ja nu varje kväll o natt....tror ja blir galen,värker o värker som växtvärk!
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2010-11-09 21:11:01 följande:
    Nämen..är de så villiga att göra hinnsvepning innan BF? Har du ngt särskilt skäl? Drömmer

Jag hoppas ju också som sagt på minst en hinnsvepning innan BF jag med. Men helst igångsättning eller snitt vore skönt! Hoppas hoppas torsdag blir en bra dag för mig..

Imorgon åker jag och mamma till IKEA i Kalmar..ska bli kul! Passar även på att handla lite presenter och julklappar när jag ändå är ute.
    Ne,ja frågade om hon gjorde,och då sa hon att egentligen gör vi inte de här förrän man gått över tiden m,m och då av läkare. Men erbjöd sig o försöka,men ville inte göra de tidigare än v 38+. Och det tackar ja ju o tar emot

Skoj med IKEA Blir de o köpa till bebis då? hehe,burkar lätt bli så Hoppas med det går bra för dig på torsdag och ska hålla tummarna stenhårt
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-11-09 22:01:57 följande:
    Hon var inte svår övertalad ang det?

Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för argument att få detObestämd
    Ne de va hon inte, trodde hon skulle vara de,men har nämnt de nångång för länge sen o min rädlsa att gå över tiden. Så hon tänkte la att gör ja de inte så lär hon la tjata musten ur mig,hehe
    Men nu hoppas ja ju på att de ska funka med, risken e ju att de inge händer Men dår får man la göra ett nytt försök

Vill du med gärna ha de??
  • Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-11-09 22:25:12 följande:
    Sambon var lite nere i kväll, trist dag, grå himmel, tidig morgon framför oss i morgon, lite tråkigt i skolan...
    Han åkte iväg till replokalen en sväng för att spela lite en stund och jag sitter i soffan och lyssnar på världens finaste musik och inser hur mycket jag älskar honom. Tänk vilken tur jag har som får vara tillsammans med världens finaste man. Och jag har ett litet barn i min mage som är en blandning av oss två. Det kan nog inte bli finare än så. 

Och som jag älskar det lilla barnet redan. Är det inte konstigt hur man kan älska någon så fantastiskt mycket utan att ens ha träffats....
    Hjärta fint skrivit så känner jag med Skulle aldrig nånsin vilja byta ut de!
    SaraKlippan skrev 2010-11-09 23:18:55 följande:
    Hej allihopa :)

Nu är vi hemma o utskrivna från neonatal. Vi har det bra och har haft det bra på sjukhuset också, men det känns underbart att vara hemma!

Vi fick komma hem på permis redan i lördags men de har varit så mycket annat att ja inte orkat sitta vid datorn.

Har varit lite problem med amningen nu i början då han varit lite svag o inte orkat suga ordentligt. Han fick ju mat via sond i början. Första natten vi var hemma så fick han inte i sig tillräckligt vilket gjorde honom trött o han däckade direkt när ja la honom till bröstet, så den natten fick Andreas sitta o hålla honom till bröstet o ja sitta o massera fram mjölken ur mina bröst som kändes som de skulle sprängas! Skit jobbigt, men skam den som ger sig :)
    Nu funkar det lite bättre förutom att ja har sår på bröstcårtorna o det gör skit ont. Men ja vill amma så de e väl bara att härda ut!

Jag mår bra efter kejsarsnittet o har inte speciellt ont längre utan känns mer obehagligt.

Jag har nästan hundra sidor att läsa igenom här nu så om någon frågat något o ja inte svarar så är de inte för att ja är otrevlig eller så! Ni skriver ju så mycket! Hihi

Lägger in nån bild imorgon då ja sitter vid datorn. Nu skriver jag från mobilen o där kan ja inte lägga in bilder vad ja vet?

Hoppas annars att allt är bra med er! :)
    Nu närmar det sig med stormsteg för er även om era små väljer att stanna tiden ut.

Är lite snurrig o förvirrad så ja har säkert missat att skriva något! Men tack för alla gratulationer :)

Kramar
    Roligt och höra från dig! Skönt att de går bra,trots amningen då....vet hur det är med sår på bröstvårtorna...hualigen så ont!!! kramar i massor!
  • Willes Mamma 08
    Älskarnovaa: Lycka till i dag

Selina: Lycka till i morron vid vändningsförsöket

Moma: Grattis till teoriprovet

Ang bil så kör jag ofta,haha e med lite lat Men åker vi någon längre stans så kör ofta sambon,för han gillar inte o sitta brevid,hehe! Mig spelar de ingen roll,för då kan jag slumra till lite

Idag ska ja tvätta bebiskläder...i helgen kommer förhoppningsvis skötbordet upp ordentligt,samt vaggan! wiihoo!!
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-11-11 11:07:01 följande:
    Hitta ni ett skötbord ni ville ha? :)

Jag kör bil endel, sambon har oftast bilen till jobbet, så då blir det ju att gå, men ska jag handla och så vill jag ha bil och som tur e så har jag några jag kan låna :) Annars rör jag helst så mkt på mig som jag bara kan :)  Har börjat med mina långpromenader varje morgon på 1.5 tim ca, och det är sååå skönt!!

GRATTIS MOMA till ett godkänt teoriprov!  uppkörningen blir en baggis nu ;)

Idag ska jag på första föräldragruppen, och imorgon är det BMbesök :)

Jag o en kompis spontandrog till IKEA igår, det är några mil att köra o viiilket underbart väder.. :/ Vi kom dit 19.45 och dom stänger 20.00, haha vi fick racershoppa men det gick så bra att rusa igenom ;) Jag ville till ljusen så det blev en jävla massa ljus vi kom hem med + en kudde till spjälsängen. Vi ska ta o åka upp någon dag när vi har liiite mera tid ;)
    Tipset du skicka om den på blocket, Har ringt,sms:at och mailat utan svar ifrån dem. Så den vill tydligen inte sälja nåe skötbord till mig,haha!

Så får bli ett nytt helt enkelt! Men hittat en sådan säng i Nässjö som pappa ska åka o kolla på idag,de bor rätt nära nässjö,så får pappa ta med den hit sen nästa helg då han kommer. Hoppas bara den är fin nu o inte några tuggmärken osv på den! Men Pappa brukar ha öga för sånt där hehe!

Skoj med spontan besök på ikea,men varför i hela friden kom ni dit så sent,hihi
    Ha så skoj på F-gruppen....önskar man kunde få fler gånger än 3 ynka....Hinner ju inte lära känna någon direkt!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)