Stefanie skrev 2010-11-03 20:19:16 följande:
Ang. skötbord
Vi har inte plats för något skötbord som finns att köpa i badrummet, men jag vill inte ha i sovrummet och eftersom att vi bor i en liten tvåa så finns det inte så många rum att välja på.
Enda stället vi hade kunnat ställa ett skötbord på är där vår toppmatade tvättmaskin står, och den är för smal för att kunna lägga en skötbädd på, dessutom vill jag inte behöva flytta på allt när jag ska tvätta för jag kan tänka mig att det kommer att bli rätt ofta vi kör igång tvättmaskinen!
Vi har badkar men kan inte ha ett sånt man ställer på badkaret för det är en massa grejer på väggarna som är i vägen (kranar, handtag, torkställning osv).
Så det enda som återstår om man inte vill ha en skötbädd man har lite överallt (vilket jag inte vill) är att be min fantastiska pappa att bygga ett väggfast skötbord som kan sitta på väggen över tvättmaskinen och fällas upp när mans ka tvätta. De som finns att köpa är för breda och får inte plats...
Men jag tror att det kommer att bli superbra om pappa bara får det gjort någon gång
Kanon att din pappa kan bygga ett jue

linn78 skrev 2010-11-03 20:35:13 följande:
Skötbord har jag ett pimpat sniglar som står i "eget rum". Det är stryk och tvättrum för tillfället. Skulle helst vilja ha det inne i badrummet men finns ingen plats. Med sonen vande jag mej ganska snabbt att fukta några tvättlappar på väg in till skötbordet. Om man låter dom ligga ihop i en "klump" så håller dom värmen tillräckligt länge för att inte vara iskalla för babyrumpan. Man blir ju ganska snabb och effektiv vid blöjbytena efter ett tag=)
Jag har målat vårat sniglar vitt o satt ihop de,nu ska de bara upp hylla ovanför o sen "pimpas" lite:) Kan visa bild sen när de e klart

Men i med att vi fortf håller könet på bebis hemligt så får de bli lite provisoriskt än så länge,hehe de rätta sakerna får komma upp sen då bebis e här:-P