Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

En liten undran.....Era skötbord till bebis??? Ska de flesta ha i badrummet? Vad har ni för något då?? El har ni dem i ett annat rum??

Vi har ett vanligt sniglar från ikea som ja målat vitt som vi ska ha på lilla toan,där det finns tillgång till vatten.
    Men sen vill jag även ha ett till skötbord,hensvik från IKEA på övervåningn i de rum som ska bli bebisens. Där kommer ja få tvätta med våtservetter och olja,då de inte finns vatten. (har ju en toa brevid,men kan ju inte springa ifrån bebisen,hehe).

hur har ni gjort?? ska göra?? vad har ni för skötbord?

Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    MFJG skrev 2010-11-03 19:51:20 följande:
    Inget skötbord i detta hem. Blir en skötbädd på lämplig plats. 
    ah ok
    Mysmamma70 skrev 2010-11-03 19:54:25 följande:
    Vi har ett Sniglar skötbord i sovrummet. Där finns ju inget vatten så vi använder våtservetter (och olja vid behov)

I badrummet finns tyvärr ingen plats.
    Hehehe,känns som ja e skötbords galen som måste ha 2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-03 19:59:33 följande:
    ah ok, något ni ska köpa sen? El bara drömmer om
    ludicrous skrev 2010-11-03 20:00:03 följande:
    Vi har inte plats i nått badrum för skötbord så vi har ett i vårt rum (bebis bor hos oss..), ett Hensvik, hitta ett för typ 300 på blocket ;) Tänkte använda mig av tvättcreme. Den bästa uppfinningen någonsin.
    Åh,fusko! hihi! Vill med ha ett jue! Skit bra med blocket,kollat lite där men hittar ju inget nära
  • Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-11-03 20:19:16 följande:
    Ang. skötbord

Vi har inte plats för något skötbord som finns att köpa i badrummet, men jag vill inte ha i sovrummet och eftersom att vi bor i en liten tvåa så finns det inte så många rum att välja på.
    Enda stället vi hade kunnat ställa ett skötbord på är där vår toppmatade tvättmaskin står, och den är för smal för att kunna lägga en skötbädd på, dessutom vill jag inte behöva flytta på allt när jag ska tvätta för jag kan tänka mig att det kommer att bli rätt ofta vi kör igång tvättmaskinen!
    Vi har badkar men kan inte ha ett sånt man ställer på badkaret för det är en massa grejer på väggarna som är i vägen (kranar, handtag, torkställning osv).
    Så det enda som återstår om man inte vill ha en skötbädd man har lite överallt (vilket jag inte vill) är att be min fantastiska pappa att bygga ett väggfast skötbord som kan sitta på väggen över tvättmaskinen och fällas upp när mans ka tvätta. De som finns att köpa är för breda och får inte plats...

Men jag tror att det kommer att bli superbra om pappa bara får det gjort någon gång Glad 

Kanon att din pappa kan bygga ett jue
    linn78 skrev 2010-11-03 20:35:13 följande:
    Skötbord har jag ett pimpat sniglar som står i "eget rum". Det är stryk och tvättrum för tillfället. Skulle helst vilja ha det inne i badrummet men finns ingen plats. Med sonen vande jag mej ganska snabbt att fukta några tvättlappar på väg in till skötbordet. Om man låter dom ligga ihop i en "klump" så håller dom värmen tillräckligt länge för att inte vara iskalla för babyrumpan. Man blir ju ganska snabb och effektiv vid blöjbytena efter ett tag=)
    Jag har målat vårat sniglar vitt o satt ihop de,nu ska de bara upp hylla ovanför o sen "pimpas" lite:)  Kan visa bild sen när de e klart Men i med att vi fortf håller könet på bebis hemligt så får de bli lite provisoriskt än så länge,hehe de rätta sakerna får komma upp sen då bebis e här:-P
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-03 21:58:30 följande:
    Denna har vi beställt redan och ska köpas när pengarna kommer
    ah Åh ja drömmer VARJE dag flera gånger om dagen hur ja skulle vilja inreda bebisrummet,hihi! gogglar på nätet hela tiden på olika barnrum m,m! Vill så gärna få de klart o fint till bebisen kommer! Men e väl bara o drömma vidare antar jag

Aj,låter jobbigt! jag kan få så där sablans ont precis i jumsken, som en nerv el något är i kläm,de lixom sticker till som tusan och jag kan knappt stå upp så mycket drar de o ömmar. Jätte mysko!
  • Willes Mamma 08
    ondar skrev 2010-11-03 22:20:48 följande:

Skötbord

Jag har ett omgjort Ikeas Diktad (Leksvik) som står i sovrummet:). När jag e barnvakt i dagsläget använder jag ibland våtservetter och hushållspapper och ibland en skål med vatten tillsammans med hushållspapper. Beror på :).
    Så här ser det ut nu efter att vi målade det vitt och bytte knoppar:)

Så här ser orginalet ut:

Kanon fint=) Och mycket snyggare i vitt och andra knoppar! Praktiskt med lådor med
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-11-04 09:52:34 följande:
    Det var en bra craving :) Jag ääälskar clementiner nu, men får en sån jävla halsbränna!!! Så jag försöker hålla mig till några om dagen :P

Att sitta på körskolan lönar sig, tänk när det är klart, då behöver (förhoppningsvis) aldrig nånsin behöva göra om det!! Och dessutom är det sååå skönt med körkort! Det fixar du utan problem :)
    Hahaha e de därför ja får sån halsbränna??? vräkte i mig mängder med clementiner en dag,de e ju så sjukt gott och fy tusan....vilken halsbränna ja fick, fick ta 4 tuggtabletter mot de och de hjälpte knappt,haha! står lixom 1-2 på förpackningen,hehe!
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-04 22:32:26 följande:
    Hur många dagar får ni gå över på era komuner sjukhus bb
    I sverige tror jag man fick gå över till v 42 tror jag det var sen blev man igångsatt..

Här i danmark får man gå över 14 dagar om inte mer herregud !!
    Det normala födelsetidspunkter är v 38-39-40-41-40 är normalt.
    Här får man gå över till v 42+0 alltså v 43. Shit lixom! MARDRÖM att man tvingas gå så länge! Hualigen!
  • Willes Mamma 08

Eda hade jag med William. Så underbart skönt,hade inte orkar annars,hehe! Tänkte att men gud e de så lätt o föda barn,haha,tji fick jag:-P När sen krystvärkarna började så fungerade ju inte edan längre (ska ju inte de,men de fattade inte ja just då).....ja o då fick ja ju känna på hur de va o FÖDA barn,hahaha!

Babyskydd ska vi inte ta med till BB utan de hämtar sambon sen i lugn o ro innan vi åker hem

• Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-11-05 06:30:34 följande:
    Jag är verkligen skitorolig att bebisen ska dö i magen i slutet av grav. Typ att moderkakan inte ska fungera som den ska. Usch vad hemskt det är! Tänk att vara precis på mållinjen (eller kanske över den) och så dör bebis :(
    Jag var jätte nojig med min första grav om alla hemska saker som kan hända. Så ett Tips...gå inte in på forum här på fl,tex änglarum m,m. Jag gjorde de misstaget och mådde skit ett tag.
    Denna gången ligger de ju självklart o gnager. Men försöker o tränga bort de o njuta istället o tänka att klart våran fina lilla bebis mår bra och kommer leva.

Men vet att de e skit jobbigt o få sånna tankar, väldigt vanligt! Men prata med din BM annars om du mår jätte dåligt över de! kramarHjärta
  • Willes Mamma 08
    ondar skrev 2010-11-05 08:52:01 följande:
    Fyller 26 idag. Sista födelsedagen som "omamma" som någon skrev på min facebook igår:). Hihi.
    Mamma var inne igår på kaffe o kaka och jag fick en så himla fin present <3.
    En kamera! Det har jag önskat mig hett i så många år men aldrig haft råd att köpa själv. Vi köper egentligen inte så där dyra presenter till varann i familjen, om vi ens köper nåt. Så blev rörd, glad och chockad.
    Nu kan bebis fotas med annat än mobilkameran när den kikar ut:D:D:D.
    Så idag ska jag o taxen ut och fota hela dagen, om han bara vaknar någon gång- slappisen Hjärta
    GRATTIS på födelsedagenSkål ! Hoppas du får en underbar dag!!! Och så skoj med kamera Vi har en systemkamera och de blir ju himlans mycket bättre bilder än den vanliga lilla fickkameran vi hade med första. Så denna gång får vi med lite finare foton! Värsta e att jag gärna vill ha modellen över den vi har som e snäppet bättre,hehe!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)