Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Idlur skrev 2010-11-05 09:02:35 följande:
    Jag är också jätte orolig! Har en tuff graviditet och en läkare har bestämt att jag ska sättas igång. LÄNGTAR till förlossningssamtalet. Men först är det ultraljud den 11/11 =) För att se att allt är ok...

Jag får inte gå över tiden utan ska som sagt sättas igång så det slipper jag iaf oroa mig för =)

Någon mer som mår illa så här i slutet? Usch...ORKA!!!

ja de e inge roligt och vara orolig Lite är väl alltid sunt,men får ju inte ta övertaget som sagt. Vill du säga varför du ska sättas igång?? Vet du när??

ondar skrev 2010-11-05 09:03:05 följande:
    Tusen tack:D:D.
    Ja systemkameror är verkligen bra skit:), nån gång i framtiden när ekonomin har rett upp sig ska det bli en Nikon:) men får säga att jag e grymt positivt överraskad över kvalitén på bilderna med denna kameran så kommer nog vara mer än nöjd framöver:).
    Hehe men man blir ju lite sån som vill uppgradera sig:). Vilket märke kör ni med?

Vi har en Nikon D40,men vill gärna ha en D 60 och ett annat objektiv till så man kan ta fina poträtt bilder med
    Min kompis e fotograf,så man ser ju hur sjukt mycket fina bilder hon kan ta av o bara byta objektivet,hihi!
    Du får ta en magbild med den nya kameran o lägga ut

Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2010-11-05 10:09:31 följande:
    Ja, stort grattis på födelsedagen ondar!  

Nu börjar det lugna ner sig här hemma när det gäller renovering och allt omkring. Såå skönt!
    Så nu har vi under 2mån ungefär:
    bytt tak
    byggt badrum och nu väntar vi bara på rörmokaren sen är det klart
    tapetserat och målat trägolv 
    köpt kombi-bil

Phu!  

Så nu i helgen ska vi mysa till det med att fixa spjälsängen och skötplatsen. Sen är vi redo för lillebror! Baby
    Härligt
  • Willes Mamma 08

Så mysigt o sätta ihop sängar o skötbord,hihi det närmar sig!
    Vi e nästan klara med skötbordet på lilla toa,hylla o sånt e uppe

Ang tvättmedel så körde jag både med vanligt tvättmedel och sköljmedel när ja väntade william,men dock lite lite sköljmedel Tänker köra så denna gången med. E de så att bebis reagerar så får vi helt enkelt byta. Men vill kunna tvätta bebisens kläder bland våra kläder o inte bara köra 5 bodys bara för de ska vara parfymfritt. hehe!

Onda förvärkar har jag fått sen ca 1 vecka tillbaka. Måste sätta mig ner o vila el hålla i nåe då de trycker på o de känns obehagligt. 5 veckor kvar tills BF och de e sjukt va tiden går fort!!!

• Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-11-07 10:43:47 följande:
    Vakande i natt efter ca en timmas sömn med SJUK värk i hö fot.
    JAg grät så onte gjorde det. Som om jag stunkat den riktigt rejält.
    JAg vart helt hypokondrisk och var säker på att jag fått en propp...
    Nu på morgonen är det bättre... Men känns verkligen inte bra och jag vill helst inte stödja på foten. I natt var det en omöjlighet.
    Massage, panodil, lindning och tigerbalsam hjälpte inte ett skit...

Någon som haft likadant...??Det måste vara jobbigt som satan, men liiite avis är jag allt. Verkar ju som om den bebis kommer inom en rel snar framtid...*längtar*
    Kanske inte lika kraftigt,men vaknade med av och ha satans ont i vaden ner i foten. Försökte med det mesta,men de onda va kvar. Tänkte att jag fått kramp i vaden som ja brukar få nu ibland,men detta va värre och de hjälpte inte o göra "klassiska" botemedlet mot krampen,o sträcka ut.
    Sen kan ja få som as ont i ljumsken,som stickningar som kommer som en kniv,pang bom o ja kan knappt stödja på den sidan,utan måste sätta mig ner!
    Ah det e mysko med alla grav åkommer
  • Willes Mamma 08

Ni som har syskon......hur ska ni göra med barnvakt när det är dax?? Sambon fråga hur vi skulle göra idag och jag har faktiskt knappt tänkt på de!
    Hahha--kanske e dax o planera de nue

Har ni lämnat dem hos barnvakten o sen åkte till förlossningen, El de har kommit hem till er?? Tänk om man inte hinner,så syskonet får följa med till förlossningen??
    Hur gör man...??? och hur har ni andra gjort/ska göra???

• Willes Mamma 08
    delifi2 skrev 2010-11-07 23:08:12 följande:
    Min döttrar kommer båda 2 bo hemma hos mig så manne får åka och hämta dom (tar 4 min) sen så får de vara här hemma hos mannen.
    Är det vardag dagen efter får de lämna Elliot å William på dagis.

Skulle jag haft nån anan barnvakt så skulle dom fått komma hit, är ju lättare för dom att komma hit än att vi ska klä på dom, ta med deras saker osv och köra å lämna dom.

Det beror ju på hur långt barnvakten är dessutom.
    Nu vet jag ju att båda mina döttrar kommer vara hemma, de får lixom ta sig max 1 timme hemmifrån när det börjar närma sig.
    Förra gången så bodde jag hemma och vi åkte in på kvällen, så d sov Elliot redan och EMily var hemma så hon tog honom bara till dagis nästa dag och Mannen hämtade Eliot dagen efter.
    ah ok,ja de låter ju smart o ha dem hemma,men tänk om de är på kvällen, ¨då måste ju barnvakten sova över,hehe!
    Gud ja...dagis...har ja inte heller tänkt på hur man gör där om de blir på en vardag.
    Mycket o tänka på,men jag har en förmåga o stressa upp mig o planera sönder allt,haha så kanske de inte alls blir som ja trott el planerat
  • Willes Mamma 08
    delifi2 skrev 2010-11-07 23:17:56 följande:
    japp de får inte åka nånstnas då, fast EMily har ju pojkvännen rätt långt härifrån men då får han komma hit om han vill träffa henne så får han oxå vara barnvakt isf

Jag kan ju alltid skicka över en av mina barnvakter till dig om du behöver någon

Vet du vem som ska vara barnvakt, har du frågat nån ännu? tänkte mer så att ingen åker bort eller så och du  står utan.
    Min pappa ställer upp som barnvakt oxå bara det att han bor i sthlm men har har frågat när han ska komma ner och vara barnvakt så vi kan åka in, å jag har sagt att jag har ingen  aning om när vi ska åka in, men skulle det vara dax och jag skulel ringa honom så skulle han vara på väg till centralen innan vi ens skulle sagt hej då. Han är för go ibland min pappa
    Hihi,ja du får gärna skicka hita en;-P

Har ju tyvärr inte så mycket släkt där vi bor...mina föräldrar bor i en annan stad samt min sambos, hans pappa bor i o för sig här men han e 70 bast,hehe!
    Men min sambos syster ska vi fråga hade vi tänkt,hon bor här. Men ja hon har ju sina barn o skola m,m!
    Ska även fråga några av mina kompisar om de vill. För blir det på en helg så kan min mamma komma ner hit o ta Wille sen. Ev att hon kan ta ledigt från jobbet med. El pappa, ja de finns en del ändå visst

Vilken gullig pappa du har
    MFJG skrev 2010-11-08 06:22:31 följande:
    Min sambo börjar ta ut pappaledighet dem förste dec. Svärföräldrarna kommer hit när det är dags och är här hemma. Här finns ju alla grejer osv. sem vill jag hem så fort jag kan och får från förlossningen. Kan man skippa bb?;)
    Tycker bara de e så mysko att nån annan ska sova i våra sängar om de skulle bli så,hehe!
    Skippa BB...e du inte klok kvinna:-P E ju skönt o få lite hjälp,hehe! gud hoppas bara man inte får dela rum med någon,då tänker då i varje fall ja skippa BB. Usch! Tänk o ligga med nån annan o ungarna skriker ikapp! Ne tack!
    linn78 skrev 2010-11-08 07:56:18 följande:
    Mina föräldrar kommer att ta Axel när det är dags att åka in. Är det på natten så kommer mamma hit annars kör vi honom till dom el så hämtar dom honom på dagis. Jag ska packa en övernattningsväska till Axel som står färdig tillsammans med BB-väskan. (Som fortfarande inte är gjord) Enda problemet är om det sätter igång en eftermiddag när Axel är ledig från dagis och båda mina föräldrar jobbar. Ev kan kanske mamma komma hem ändå eller så kanske jag kan lämna in på dagis ändå. Jaja, det löser sig.

Igår var vi och shoppade första kläderna till lillfisen=) Ja, alltså inte första kläderna utan det första han ska ha på sig. Nu fattas jag bara en svart kofta eller svettis, någon som sett detta någonstans? Till bebis alltså..
    Måste ta tag i detta med bb-väska också, känns som om jag bara skjuter det framför mej för det känns så långt borta med förlossning. Men imorgon är det v 37 så ganska nära är det ju...
    Kommer din sambo sen åka o hämta killen på dagis??? el får han förtsätta o va hos barnvakten nån dag??
    Har verken packat BB väskan el Williams väska Har inte ens köpt grejer till BB väskan,hehe dax för de kanske!
    Oj e du redan i v 37 Här går det undan!
  • Willes Mamma 08

Vad ska ni köpa för bindor efter förlossningen?? Typ de tjockaste nattblöjorna som finns el?? Minns inte vad jag hade förra gången

• Willes Mamma 08

Tack söta ni för att ni delar med er om barnvakt HjärtaKänns skönt o höra hur ni andra tänker och planerar!!
    Vi ska fråga min sambos syster...men helst av allt vill ja nog att mamma ska kunna komma hit
    Min sambo ska i varje fall inte sova över på BB,gjorde han inte förra gången heller. Men han får komma tidigt på morgonen o hjälpa till,hehe:-P Sen kommer jag stanna så länge jag får på BB.

3 barns mamma84 skrev 2010-11-08 11:02:33 följande:
    Din sambo kan göra hinnsvepning på dig men han ska ha mkt rena händer med hand sprit på ..
    Skulle jag aldrig nånsin låta min sambo göra...skulle va livrädd för infektioner el att han "skadar" något därinne osv.! Bättre o gå till sin BM då som kan dra o slita lite i tappen,som vet vad hon håller på med,hehe

Vilka var de som väntade tvillingar?? Ska ni bli igångsatta/snittade/föda normalt?? Tvillingar brukar väl oftast vilja komma ut lite tidigare med??
  • Willes Mamma 08
    ondar skrev 2010-11-08 11:51:56 följande:
    Usch jag blir lite stressad när jag ser att ni har skrivit om barnvakt. Jag har inte skaffat kattvakt ännu och ingen "panikhundvakt" heller ifall att det blir så att man får åka in snabbt. Dock bor några av de som jag litar på här i stan och de skulle naturligtvis ta emot honom med öppna armar mitt i natten om det krisar även om jag inte har frågat först. Men planen e att han ska åka till mamma några dagar innan och sen komma tillbaks när jag har vart hemma några dagar, då slipper han stressa över att jag kanske har ont o e nervös och jag kan känna mig helt trygg på att han e omhändertagen.
    Vem som kommer hit om dagarna o pysslar om katterna är dock en annan femma, borde nog ta tag i det snart:). Usch va mkt det e o tänka på :P
    Haha,ja jag känner mig med skit stressad av allt som ska fixas o ordnas,hihi! önskar allt redan va klart så man kunde koppla av,istället för o ha hjärnstress o gröt i huvudet:-P

Vi har inga djur då jag är allergisk, men ja gud,sånt måste ju en del av er tänka på
Svar på tråden December Bebis 2010 :)