Cissi7006 skrev 2010-11-21 21:42:35 följande:
Vi använder både Libero och Pampers till Charlie, beroende på vilka rabattkuponger vi har, tycker båda är likvärdiga
På CityGross kostar Pampers 89:- och Libero 99:- om man handlar för 300:-.
Vi har även provat Icas och även de fungerade bra.
Ah, vi har tyvärr inte city cross här

ondar skrev 2010-11-21 21:43:40 följande:
Vad kommer du köra på för bindor?
Min brorsdotter har oftast Libero men har haft pampers nån gång när jag har passat henne och tycker att de blöjorna känns mkt våtare o dessutom rätt fort. Därför kommer jag köra på Libero. Min svägerska har dock inte märkt denna skillnad så kanske bara jag som e gnällig;P
Jag köpte på apoteket, frågade personalen vad folk brukade köpa för bindor efter förlossningen och de va de tjockaste de hade,hehe! Tror märket heter apoliva?? Så de kommer jag köra på de första dagarna,sen när man kommit hem och förhoppningsvis blödningne minskat något så blir det kanske libresse nattbindor, de e ju inte lika tjocka och dessutom hade de vingar,vilket jag helst vill ha. Det hade inte de tjocka jag köpte.
Stefanie skrev 2010-11-21 22:18:25 följande:
Jag fick rabattkuponger från libero i brevlådan så jag tänker köpa ett paket till att börja med. Får ju med några pampers i startboxen från pampers (som jag inte fick med mig från babyproffsen idag trots att jag lämnade in lappen, får väl åka tillbaka) så vi tänker jämföra så får vi se vilka vi gillar bäst.
Olika blöjor fungerar olika bra på olika barn. Min bästa kompis jobbar på dagis med 2-åringar och har väl prövat de flesta märkena eftersom att alla tar med egna blöjor och hon har forskat lite i det där, tror dock att det är skillnad på 2-åringar och spädbarn...
linn78 skrev 2010-11-21 22:32:32 följande:
Vi har pampers dagtid på sonen för dom är mjukare och tunnare och libero nattetid då dom håller för mycket mer kiss. Fast när han var bebis så kunde vi ta vilka blöjor som helst, det var väldigt sällan han lyckades kissa igenom och vi märkte ingen större skillnad. Jag kör som Cissi; oftast är där en kupong med 20:- rabatt i reklamen från City Gross och 300:- gör man ju lätt av med så våra blöjor kostar sällan mer än 69-79:-
Hoppas fullmånen gör under hos mej inatt, det hade varit skönt att få igång något...
Ja, pampers känns lite tunnare. VI har Liberos på natten till sonen och libero up& go på dagtid då, up & go inte enligt mig inte tar lika mycket kiss. För har han en up & go på natten är han jämnt plaskvåt i sängen o hela blöjan är överfull.
Ja man får nog testa sig fram lite

linasmama skrev 2010-11-21 22:32:42 följande:
Vi har köpt pampers, jag använde det till Lina och tyckte deras blöjor är bäst, iaf till bebisar..
Idag har jag fixat klart skötbordet, med blöjor och allt, sen bakat mjuk pepparkaka tsm med Lina och granntjejen och min sambo har bakat bröd så har massa gott hemma nu!

Är trött i kroppen och har ont överallt men det är jag van vid nu..
Det e så mys o få fixa o pilla med bebis saker,hihi!