Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-11-19 14:09:37 följande:
    1. Jag har haft sex för första gången sedan... Början på september? Nu gör det liksom inget om förlossningen drar igång längre. Lycka! (delar med mig av det här bara för att få ur mig det någonstans Glad)
    Tror dock inte bebis tyckte det var lika roligt, för nu håller Liten på att trycka sönder min blåsa och slå volter där inne. Dumma pappan.

2. Jag har nu lärt mig att det är mammans och pappans gener som avgör när bebisen lämnar livmodern. Det borde betyda att jag kommer att gå över tiden. Jag hoppas att det inte stämmer för nu vill jag ha ut liten. Gärna runt lucia.

3. KLÅDA! I natt har mina händer (och resten av kroppen, men framför allt händerna) kliat något fruktansvärt. Ingenting hjälper. Usch.

Låter inget bra med klåda och speciellt inte på händerna..?!! Du ska nog kontakta BM med detsamma, det kan ju betyda att du fått gravidklåda?! och förhöjda levervärden som inte är bra.

Jag trodde jag hade de med William,så fick åka till förlossningen och ta massa prover m,m. Som tur va, var de inte det! Men fick en klåddämpande salva att använda.
    Jag har klåda på kroppen men det är för jag e så torr m,m just nu.

Min kropp klias nu,men det är för jag e så torr!
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-19 14:00:29 följande:
    Okej men vad ha du haft om du haft hosta.
    Då måste jag be sambon köpa och fråga om något.
    Ja hosta borde inte finns
    Theracough...detta tog jag i början av grav! Smakar skit,haha! Men de hjälpte tycker jag
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Fy tusan så orolig jag är nu!
    Har inte känt sen i går dag sparkar från bebisen! Alltså sparkar så som jag känner flera gånger om dagen som gör ont o man kan känna en liten fot sticka ut.
    I natt o heeeeela dagen idag e bebis skit still. Det enda jag känt är att den ändrar läge,alltså magen ändrar form osv,men det känns ingenting,som de brukar göra....

E så rädd att bebisen e död??el inte mår bra,men de borde den väl om den rör på sig även om ja inget känner?
    har lixom väntat hela dagen på att den ska sparka som den brukar,men ingenting..
    kan den helt plötsligt sluta upp eller vad?

vågar inte ringa till förlossningen heller!!!

• Willes Mamma 08

Hemma från förlossningen...efter mycket om o men, blir så nojig när det gäller en själv m,m och känner sig dum Men de va jätte gulliga, ja de va ju de som propsa på att ja skulle åka in, jag tvekade!

Bebis va lite stressad. Och den hade ändrat läge,från att ha legat i samma position i fler,flera veckor så låg den nu med ben och armar in mot ryggen, BM kände knappt bebis då den låg så långt bak. och därför ja inte känt några sparkar.
    Efter ett tag så va hjärtljuden fina Och vi fick åka hem!
    Hon trodde att de kunde bero på att bebis förbereder sig på förlossning genom o byta position så Man kan ju alltid hoppas!
    Kan ju vara skönt med att den sparkar innåt så man slipper bli mörbultad på sidan som man annars blir

nu ska ja få massage av killen

• Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-11-20 03:04:46 följande:

Willes mamma 08:
    Gravidklåda? Jag har hört att den kan klia i huden mot slutet av graviditeten men aldrig att det skulle vara något farligt... Jag var hos bm igår som tog blodvärden, urinprov, blodtryck och alla värden var jättebra.
    Idag har det inte kliat lika mycket, får väl se hur det är i natt. Det dumma är att det är helg nu så om  jag ska kolla upp något är det ju förlossningen jag måste ringa...

Emelie:
    "Stefanie- Grattis till sexet!!" Tack! Tänk att det kan kännas så märkvärdigt att ha lite sex... Men så kan det bli när man går utan så länge...

Sarashjärta:
    En massa grattis! Avundsjuk är jag!

Vi kom hem för en timme sedan. Åkte med bästa kompisen och hennes kille till IKEA och köpte nytt bord vid halv fem sedan handlade vi mat som vi lagade tillsammans hemma hos dem, snackade skit och lät killarna spela lite tv-spel så kvällen blev sen. Fick skjuts hem med bordet som vi bar in i SNÖN (som är så mysig!) mitt i natten. Måste ha sett märkligt ut. Eller , killarna fick bära för bordet var tungt. Det stod till och med en lapp vid lagerhyllan om att man skulle be personalen om hjälp att få upp varan på vagnen eftersom att den var tung...
    Mysig kväll 

Mina bristningar på brösten har blivit värre och på ett ställe ser det verkligen ut som att det blöder under huden. Inte så fint... Har också i kväll hittat två streck på magen (som varit skonad hittills) som inte verkar vilja försvinna. Men vi får se, jag har trott mig hitta bristningar förut som försvunnit så jag kanske har tur igen... Jag har verkligen haft tur och ska inte klaga, ändå kan jag inte låta bli att bli lite besviken när jag ser nya dyka upp just eftersom att jag klarat mig så bra hittills...

Illamående är jag också. Det är inte lika farligt som i början av graviditeten men i kombo med lite halsbränna kan det vara riktigt jobbigt. Värst är kvällarna....

I morgon åker jag och hämtar vagnen! Sedan ska vi bygga ihop bordet och stolarna och efter det blir vi bjudna på restaurang av min pappa med alla syskon och farmor. Känns som en mysig dag! 

Nu ska jag äntligen gå och lägga mig! Har varit så trött hela kvällen och tog en lång dusch sittandes i badkaret nu när jag kom hem. Lång blev den mest för att jag samlade ork för att kunna ta mig upp igen. Det märks att man är höggravid....

Oj, vad mycket text det blev... Ledsen för det! God natt!

http://se.babycenter.com/pregnancy/complications/obstetriccholestasis/   Här står det lite om graviditetsklåda. Hur eller hur så tycker jag du ändå ska ringa förlossningen el din BM på måndag,då kan du ju få tips om vad du ska ta för o lindra klådan lite.
    För mig jag fick Tavegyl utrskrivet o sen någon salva.
  • Willes Mamma 08

Grattis Sarashjärta till bebisNalle¨Så msyysigt o få snusa bebis!

Ja de va skönt att jag ändå åkte in, för den har fortf inte sparkat som den brukar....nu vet ja ju vad de beror på, så hade jag inte kollat i går kväll hade jag nog varit helt upprörd nu o gått här hemma o trott de värsta.

MFJG skrev 2010-11-20 08:24:10 följande:
    Någon mer som dricker HB te? Jag tycker inte alls jag har fått en endaste extra sammandragning av det där teet och det är ju toppen för det innebär att jag kan dricka det utan problem! =)
    Jag dricker ibland,haha! Skulle inte orka med 3 koppar om dagen och sen glömmer jag lixom bort de
    Men de sägs ju vara bra för amningen med och att läka efter förlossnigen så jag får väl satsa på de istället för o få sammandragningar (som jag redan har mängder så de räcker o blir över
  • Willes Mamma 08

Har alla vattninga flytningar??
    Jag har haft de innan så jag varit tvungen o använda trosskydd,annars skulle ja bli alldeles plaskblöt,men sen ca 2 dagar tillbaka så har jag inte alls så, och behöver inte använda trosskydd längre!??

ludicrous skrev 2010-11-20 19:40:27 följande:
    Nu börjar det släppa tror jag.. Vissa stunder under dagen har det varit 2-3 min emellan. Förut kom där en riktig värk, kabom!! Sen släppte det lite, men kroppen är sjuk trött :(
    Hoppas bebis håller sig inne lite till! Men jag har med haft vissa dagar med förvärkar,inte alls nice! Men lova o ring om de e nåe Hjärta
  • Willes Mamma 08

Saras hjärta: Så himla fin o söt!!! Blir inte ett dugg avis

Idag har sambon målat klart bebis rummet och jag har donat lite där inne med skötbordet. Kommer bli ganska tomt där inne en tid,hehe! en spjälsäng ska in med förståss,men blir inte förrän nästa helg!
    Sen har vi satt upp leander vaggan i vårt sovrum,blev så mysigt! Ska de verkligen ligga en liten mini bebis där i? (drömmer ).
    Sen har vi varit o köpt mini blöjor och salvor o allt sådant o bindor o grejs till mig,så nu e de klart

Vad kommer ni använda för märke på era blöjor??
    Vi har kört på libero till sonen,men nu köpte jag faktiskt pampers till bebis för o testa!

• Willes Mamma 08
    Cissi7006 skrev 2010-11-21 21:42:35 följande:
    Vi använder både Libero och Pampers till Charlie, beroende på vilka rabattkuponger vi har, tycker båda är likvärdiga

På CityGross kostar Pampers 89:- och Libero 99:- om man handlar för 300:-.

Vi har även provat Icas och även de fungerade bra.
    Ah, vi har tyvärr inte city cross här
    ondar skrev 2010-11-21 21:43:40 följande:
    Vad kommer du köra på för bindor?

Min brorsdotter har oftast Libero men har haft pampers nån gång när jag har passat henne och tycker att de blöjorna känns mkt våtare o dessutom rätt fort. Därför kommer jag köra på Libero. Min svägerska har dock inte märkt denna skillnad så kanske bara jag som e gnällig;P
    Jag köpte på apoteket, frågade personalen vad folk brukade köpa för bindor efter förlossningen och de va de tjockaste de hade,hehe! Tror märket heter apoliva?? Så de kommer jag köra på de första dagarna,sen när man kommit hem och förhoppningsvis blödningne minskat något så blir det kanske libresse nattbindor, de e ju inte lika tjocka och dessutom hade de vingar,vilket jag helst vill ha. Det hade inte de tjocka jag köpte.
    Stefanie skrev 2010-11-21 22:18:25 följande:
    Jag fick rabattkuponger från libero i brevlådan så jag tänker köpa ett paket till att börja med. Får ju med några pampers i startboxen från pampers (som jag inte fick med mig från babyproffsen idag trots att jag lämnade in lappen, får väl åka tillbaka) så vi tänker jämföra så får vi se vilka vi gillar bäst.

Olika blöjor fungerar olika bra på olika barn. Min bästa kompis jobbar på dagis med 2-åringar och har väl prövat de flesta märkena eftersom att alla tar med egna blöjor och hon har forskat lite i det där, tror dock att det är skillnad på 2-åringar och spädbarn...

linn78 skrev 2010-11-21 22:32:32 följande:
    Vi har pampers dagtid på sonen för dom är mjukare och tunnare och libero nattetid då dom håller för mycket mer kiss. Fast när han var bebis så kunde vi ta vilka blöjor som helst, det var väldigt sällan han lyckades kissa igenom och vi märkte ingen större skillnad.  Jag kör som Cissi; oftast är där en kupong med 20:- rabatt i reklamen från City Gross och 300:- gör man ju lätt av med så våra blöjor kostar sällan mer än 69-79:-

Hoppas fullmånen gör under hos mej inatt, det hade varit skönt att få igång något...
    Ja, pampers känns lite tunnare. VI har Liberos på natten till sonen och libero up& go på dagtid då, up & go inte enligt mig inte tar lika mycket kiss. För har han en up & go på natten är han jämnt plaskvåt i sängen o hela blöjan är överfull.
    Ja man får nog testa sig fram lite
    linasmama skrev 2010-11-21 22:32:42 följande:
    Vi har köpt pampers, jag använde det till Lina och tyckte deras blöjor är bäst, iaf till bebisar..

Idag har jag fixat klart skötbordet, med blöjor och allt, sen bakat mjuk pepparkaka tsm med Lina och granntjejen och min sambo har bakat bröd så har massa gott hemma nu! Är trött i kroppen och har ont överallt men det är jag van vid nu.. 
    Det e så mys o få fixa o pilla med bebis saker,hihi!
  • Willes Mamma 08

Enligt mig ska det ju naturligtvis stå

• Willes Mamma 08

Ondar: aj,aj o fastna i bindan om man blivit sydd. Verkar inte som om de finns vingar på några tjocka bindor alls. Men jag vill helst ha vingar då jag tycker de sitter bättre. Men får ta de sen efter BB när ja kommit hem, då vill ja inte gå med en mega binda i brallan,hi!

Delfi: Lycka till på vändningsförsöket idag och det va nån mer som skulle de va idag?? LYCKA TILL {#emotions_dlg.flower}

Älskarnova: Lycka till hos BM och hoppas du får svar på din bäckenmätning, du måste uppdatera hur de går,om de blir snitt el inte??

Yaja: ne men så fusk,! snart har du förhoppningsvis din bebis här då

Jag har ingen aning om vem jag ens tror ska få föda barn först,hehe! E sjukt dålig på o gissa saker! Men e ju sååå himla spännande nu vem som kommer och föda "först"! 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)