Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-11-13 20:21:53 följande:
    Har pratat med förlossning nu och hon vill att jag ska upp så de får ta lite provet och så. Blir nog kvar ett tag så skriver i morgon hur det gick!
    Lycka till och hoppas allt ser bra ut!!

Angående förvärkar,va nån som undra??!!
    Jag har de nu ca 6-7 gånger om dagen sen 2 veckor tillbaks. + massa sammandragningar på de! Sjukt jobbigt! Känns som kroppen lurar en att det är dax o så e de bara förvärkar! Hade inte så med William utan när jag kände så som jag gör nu så va de dax för förlossning,men inte nu inte!
    Får mer förvärkar om jag anstränger mig lite osv!

Idag har vi handlat ett skötbord till bebis o spjälslydd. spjälsängen kommer pappa med nästa vekca då ska de bäddas o donas,hihi!
    Nu e de inte mycket kvar o fixa här hemma,men känns som ja e ute i sista minuten!
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

vad har hänt med MRS T:s dotter??

• Willes Mamma 08
    MrsHelgesson skrev 2010-11-15 06:30:16 följande:
    Vi ska åka in till förlossningen snart, så fort vi har packat ihop allt. Jag har haft värkar sen kl 03.00 inatt som kom var 5-6 minut. Ringde förlossningen kl 04.20 som sa att jag skulle vänta en timma eller två om det inte blev värre. Men nu har jag värkar med 2-3 minuters mellanrum plus att de känns intensivare. Så vi får se vad det leder.
    Lycka till

2barnsmamman: Hur går de för dig?? Läste du hade ont o trodde bebis va på G?

Jayva: Jag vet när jag bara har sammandragningar och när jag har förvärkar, men de visste ja inte när jag väntade min första. Nu med andra så vet man vad som är vad Men skit svårt o förklara,då de är väldigt snarlika varandra, men jag tycker att förvärkar gör mycket mer ont o e mer obehagliga än sammandragningar. Mina sammandragningar känner jag knappt av mer än att magen blir hård osv!
    Förvärkar är mer som tryck neråt som om man vill bajsa,magen blir hård och de håller i sig i ca 1 halv minut. Får typ sätta mig ner el hålla mig i något när de kommer då de e obehagligt!

Idag går jag in i vecka 37
  • Willes Mamma 08
    Jaya skrev 2010-11-15 09:47:26 följande:
    Mina sammandragningar brukar inte göra ont alls. Det är knappt jag märker av dem såvida jag inte känner på magen. Denna gången gjorde det verkligen ont och tryckte neråt. Känns som om det borde vara förvärkar, för nu känns det ju bra!
    Det va de säkert då
    Sandragumman skrev 2010-11-15 09:39:13 följande:
    De där jävla sunderbyn! Kan inte alla jobba efter lika linjer! Nu blev jag tillsagd att fasta för ett vändningsförsök men när jag kommer till ultraljudet så säger läkaren att jag får vänta till nästa vecka och vända! Men jävla idioter!!! Där sitter jag nervös, hungrig och allt annat å så säger han så! TACK! Bara börja om å fasta nästa vecka och vara nervös på nytt! Varför i helvete sa den där andra som kokade in mig nå helt annat!!!!! ARG

I natt vaknade jag även av att de var blött i sängen! Hahaha
    Hade läkt från bröstet en massa, de var första gången denna grav första graviditeten så läckte jag läge för de började tidigt!

Happ då var de dags att börja med BH under nattetid nu oxå!
    åh så jobbigt o läcka redan nu....gör ja inte än så länge som tur e!!! Inte sååå skönt o sova med BH stackare
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-11-15 10:25:51 följande:

Moma - När har du uppkörning?

Sammandragningar/förvärkar .  Skillnaden på mina sammandragningar och förvärkar är typ att sammandragningarna suger mer i magen, förvärkarna molar mer. Men på senaste veckorna har de verkligen ändrat karaktär och gör ondare, alltihop! Hade jag haft såhär med Nova hade jag varit stammis på förlossningen, nu är jag mer lugn och väntar ut allt. När jag var hos BM i fredags så sa dom att det minsann kunde gå fort för mig denna gång, dels för att jag är omföderska ( fast det har gått fem år!!) och dels för att jag haft så mkt sammandragningar. Jag som tänkte ta det så himla lugnt.. jag skulle räkna på 5-6 timmar tyckte dom. Det kommer ju ta minst en timme för mig att få hem mannen efter att jag ringt honom, och det var nått jag inte hade tänkt göra i första taget direkt! Men men, jag lyssnar väl på experterna! ;D

Ursäkta om jag blir personlig nu, men hur sjutton gör ni med sex? Jag har världens snyggaste man (såklart ;D) och han är helt underbar, men jag känner mig stor och klumpig och väääldigt osexig. Ligger jag på rygg känner jag mig bara som en stor mage. Den är ivägen :( Sen får jag onda sammandragningar efter, tråkigt, men det är det fan värt ;D Får ladda upp med panodil och varm vetekudde efter :P

Nu har vi skrivit listor här hemma, dels på vad som ska göras innan bebis anländer, dels på vad som ska med i väskan. Bebis får allt vänta lite, för "att-göra-listan" är lång :P

Hahahah ja känner mig som en uppblåstbar juckande ballong ... rent ut sagt HATAR o ha sex nu,kan inte koncentrera mig,haha tänker bara på magen o den e ju sååååå i vägen!

Säger som du...hade jag haft sånna här förvärkar när ja väntade 1:an hade jag nog åkte in flera gånger till förslossningen,men nu e ja inte alls lika orolig
    Sandragumman skrev 2010-11-15 10:43:41 följande:
    Den enda förklaringen jag fick var om något skulle hända så ville han vänta en vecka till! För bebisen hade det så bra där inne så han ville inte riskera att störa och råka starta en förtidig förlossning! Men då förstår jag inte varför hon som bokade in mitt ul sa att jg skulle vända redan nu och de var så att den var i säte! Ajja nu är man ju iaf hemma igen och får vänta på vändningsförsöket till tisdag nästa vecka!

Har förresten fått våran bil såld nu:) äntligen! En Karl som ska hämta den på sambons lunch idag! Så skönt!!! Då kan vi äntligen kolla på en ordentlig bil nu, en kombi som är billig i drift, så länge vi bor så långt bort iaf, men 2 barn då ropar man efter en kombi så man rymmer saker i bilen oxå inte bara en själv!
    störigt de där med vändningsförsöket...man känner ju sig lite lurad!  Hoppas ni hittar nåe fin bil o köra runt i med bebis

Har inte så känt så här innan, Nån annan kanske?? För några dagar sen, när jag reste mig upp,så såg jag små ljusa prickar framför mig hela tiden, (antar blodtrycket) . Men idag mår jag illa och e jätte yr o känner ett kraftigt tryck vid ögonen.
    Nån mer som haft så??
  • Willes Mamma 08

Vilka va de som väntade Tvillingar?? Va de inte minst 2 st i denna tråd??

• Willes Mamma 08
    MrsHelgesson skrev 2010-11-15 11:08:06 följande:
    Min kropp bara luras med mig. CTG-kurvan visade kraftiga och täta sammandragningar i ca 15 minuter men sen så avtog de. Så jag fick åka hem igen efter att ha blivit undersökt. Jag är öppen 2 cm men tappen eller vad dem nu sa är fortfarande bakåtriktad. Hon pratade något om cervix vilket jag antar är livmoderhalsen, att den är öppen 2 cm. Så vi får se när det kommer igång på riktigt.
    Vilken vecka är du i???? Bebis kommer nog snart, kan ju gå fortare än man anar
  • Willes Mamma 08
    Utomlands skrev 2010-11-15 11:20:45 följande:
    Detta har/hade jag ofta o nästan alltid efter prickarna sâ kommer migränen. peppar peppar, jag har sluppit det under graviditeten.
    kan de va migrän?? I början av grav hade jag sjukt ont i skallen så ja trodde ja skulle gå sönder. Men de visade sig efter mycket om o men vara en svår bihåleinflamation. Va inte förkyld el hade varit de innan heller. därför de va svårt o upptäcka.
    Har inte ont i huvudet nu el så,bara detta jobbiga tryck o att jag är yr o illamående.
    Hur långt efter kom din migrän efter att du fick prickar?
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-11-15 11:26:49 följande:
    Haha fan va goa ni e brudar, sitter o fnissar högt här i min ensamhet åt oss klumpedunsar som ska försöka oss på sex ;D
    Bara att försöka sig på missionären.. stöter ju bara emot magen och man kan inte ens kramas. Killen skulle ju behöva vara väääldigt välutrustad,typ med en 50 cm lång, om dom ska lyckas göra nått annat än o kittla en ;D

Har en sjukt skön dag, massa mys med min sambo igår, som har fått nått knäppslag och är jättegullig, idag har jag två barn hemma, en av sambons pojkar är här, hans dagis är stängt, och jag ser knappt skymten av dom där två trollen.. Igår fick jag ryck och plockade massor, så idag har jag typ inget att göra. Gjorde det mesta innan tio, men äääntligen är tvättmaskinen klar, då får jag göra nått ;D haha
    Ja ska städa idag, bara denna yrsel försvinner! Här dansar dammråttorna på golven,haha! USCH inte likt mig!
    Har du inga skåp o sortera i hihi
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-11-15 11:34:38 följande:
    Är det många här som bloggar?

Har hittat till Emelles och Moma's blogg, är det fler?

Jag bloggar på : ludiicrous.blogg.se
     :)
    Jag bloggar,men de e lösen på den Så vill du ha kan jag inboxa!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)