Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-11-11 19:47:45 följande:
    Idag har jag sju veckor kvar till BF, så jag tycker att jag borde hinna få mitt körkort innan bebis kommer, om han kommer när han ska. 
    Har två körlektioner kvar nu innan det är dags för uppkörningen (räknar inte med uppvärmningslektionen nu alltså) och jag är rätt nervös. Men jag försöker tänka att jag gör så gott jag kan och skulle det inte gå vägen så är det bara att boka en ny tid och köra igen! Sen lär jag inte lyssna på mig själv och vara skitnervös ändå haha.

Jag har en fråga. Är det någon mer än jag som är sjukt rädd för ett stort barn? Med stort tänker jag allt över 3,5 kilo. Och ni som redan vet att ni får stora barn räknar jag inte med i frågan här :p
    Jag är LIVRÄDD! Kan man få tiggt till sig ett TUL pga rädsla tro? Troligtvis inte med min barnmorska, hon tycker att allt är så normalt och drar alltid exempel på folk som haft det värre när jag klagar på nåt. 
    Blä, vill verkligen ha en viktuppskattning! :(

E med livrädd för stor bebis! När jag väntade William fick jag göra TUL pga av de, de uppskattade att han skulle väga 3000g- 3300g. Skönt tänkte ja! Oh ut kom en kille på 3645gram, Lite skillnad!
    Så bara för man gör TUL så stämmer de ju aldrig till 100%.
    Men personligen känner jag att allt över de han vägde är stort,hehe!
    Va rädd för o spricka osv om bebisen va förstor,men de handlar ju inte riktigt om de!!!
    Hoppas du får TUL om du vill de!
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    SaraKlippan skrev 2010-11-11 19:55:31 följande:
    Jisses vad ni skriver :) kommer aldrig hinna ikapp er! Har över hundra sidor att läsa ikapp...

Det var någon som fråga hur de kändes med kejsarsnitt o om man kände när de rotade där nere. O ja det kändes o de kändes coolt att man ändå va med o kände lite vad som hände. Tror att man kännt sig med snuvad på förlossningen om man inte kännt så pass mycket ändå.

2barnsmamma: jag har såna stygn som försvinner av sig självt efter ett tag. Har fortfarande tejpen kvar sen efter operationen. De sa att ja kunde ta bort den efter någon vecka men sätta dit ny så att ärret blir så fint som möjligt. Funderar bara på varför ja ska ta bort den tejpen om den sitter så bra o sen ändå sätta dit ny.

Grattis moma till klarad uppskrivning :)

Annars är allt bra här. Vi fick väga lille man på BVC igår o han hade gått upp 40 gram. Känns skönt att veta att han får i sig mat som han ska :)

Däremot gör det hemskt ont i mina bröstvårtor :( vet inte vad ja ska ta mig till :( köpte tutt kräm igår på Apoteket. Får se hur de hjälper, sen säger de ju att man ska lufta... Men ja kan ju inte springa runt här o droppa mjölk överallt!

När man är gravid har man krämpor o när barnet är fött så byts dessa ut mot andra krämpor. Haha typiskt.

Kram på er alla
    Jag köpte sånna där "korgar" o sätta på tutten, så  det blir mellan rum o de kan lufta,sen kan man ha amningsinlägg över den där korgen. Verkligen jätte bra,men man e ju inte sååå sexig direkt,ser ut som man har gigantiska bröstvårtor,haha men funkar ju när man bara e hemma o på kvällen tex
    Köpte på BB,men sett att de säljer i välstorterade babybutiker o vissa apotek!
  • Willes Mamma 08

Ja ni tjejer! Nu e de TUGNT både fyskiskt och psykiskt tycker jag! Går in i vecka 37 på måndag! GALET!

Blir galen hur svullen o fet o ful man känner sig och INGA kläder sitter fint längre! BLÄ! Hahha ja man MÅSTE få klaga

• Willes Mamma 08
    Karttikeya skrev 2010-11-12 10:53:13 följande:
    Ja till och med jag, tjockisen herself "var nöjd med dig själv" bla bla bla är sanslöst trött på skalet jag lever i. Stor, ful och vätskefylld. Jag längtar tills jag får lov att gå ner i vikt, tills jag kan gå en promenad längre än fem minuter..

Hatar att vara såhär stor, när jag gick ner i vikt för två år sedan lovade jag mig själv att aldrig bli det igen och titta nu, nu sitter jag här igen. Större än någonsin.
    Får får ta o börja lite pepp talk sen för o tappa grav kilona när bebisarna e ute
  • Willes Mamma 08

Hörrni tjejer!!

Har ni pratat något med er BM el skrivit på papper om FADERSKAPSINTYG??

Förra grav fick vi nr och info om detta,men ingenting denna gången?? Kom på de nu,att ska man inte skriva under massa papper? Fick vi göra förra gången när jag var gravid!! El är de så att man gör de nu när bebisen kommit??

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-12 14:04:09 följande:
    Grattis gumman nu e det verkligen höggravid haha men ja jag kan hålla med ingenting passar eller är snyggt ELLER skönt att ha på sig.
    Sen grattis i förskott snart är du Fullgången haha härligt

Och när jag sitter har jag till o med magen liggandes på mina ben hahaha
    Ne,inget sitter skönt,klias jue på kroppen,hihi!
    Kanelbullar o fanta låter inte helt fel de
  • Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-11-12 14:15:57 följande:
    Här gör vi de på familjerätten och man kan göra de både före och efter bebisen kommit! Vi var upp å gjorde de när jag var i v 25 tror jag! Tänkte att då är de bortgjort så man slipper springa dit när bebis kommit, då är ju allt redan klart!
    MFJG skrev 2010-11-12 14:16:42 följande:
    Man kan göra det innan bebisen kommer och man kan göra det efter. Så det är ingen stress. Vi gjorde det innan vår son kom och denna gången gifte vi oss och därför sker det med automatik=)

Jag har också packat BB väskan. Den är klar. Allt som saknas nu är en mössa till liten bus i magen och så ska kameror + laddare o sånt ner. Men det åker ner i sista minuten. Datorn kan jag ju inte packa ner nu..;)

Ni skriver massor. Jag har börjat boa REJÄLT! Nojig som tusan och vill sortera ÖVERALLT! Nästa vecka kommer jag gå beserk här hemma när lillkillen är på förskolan och ska rensa ut överallt.  
    Men asså,jag har inte fått nån info om de överhuvudtaget,ska man inte få de?? Hade jag väntat min första nu o ingen sagt nått så hade jag aldrig vetat om att man skulle skriva papper m,m!

Lixom vart vänder man sig? Ringer o bokar tid? Bara och gå dit??
  • Willes Mamma 08

Sen,vad händer om om inte skriver på några papper då?? Hur ska man veta om ingen säger något?

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-12 14:29:10 följande:
    Jag är helt ärligt talat trött på att vara gravid nu.
    Jag orkar ingeting längre inte änns stå upp och bädda en ren säng då armarna bara blir tungre och man vill bara sätta sig ner och se ut som en mongo!!
    Vill få ut honom NU och kunna gå ner alla mina 15-16 kg jag gått upp.
    Sen vill jag njuta av mina tre grisar och bara koppla av och bara åååh njuta av att ha en bebis.
    Det jag saknar är ta ta en kopp kaffe och en cigg gå ut och sätta sig ner på en stol och bara ta ciggen och koppen med kaffe och bara NJUTA !!
    Gud vad jag längtar ...

Ja inte fel alls nu har jag redan fått i mig 5 bullar haha 1 e kvar den tar jag nu Tungan utefantan har jag redan druckit uppDrömmerfår väl ta en ny haha

Du får väl springa runt hemma med Bh och strosor haha fast ja mina Bh:n e små Skrikandesom mina trosor hmm som sitter inte skönt längre.
    Allt e kaos !!
    Hahaha du e för söt
  • Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-11-12 15:24:48 följande:
    Jag fick inte heller info förra gången då de var första gången för mig, tror jag fick en kallelse eller att jag skulle ringa å boka tid hos familjerätten! Å då har de papprena klara när man kommer samt 2 st kollegor som bevittnar allt! Så du kan ju ringa familjerätten å prata med dem, antar att de är dom som har hand om de i din kommun oxå!
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-12 15:25:47 följande:
    Det står väl i deras datorer och papper och försäkrinskassan va ?
    Suck ja de e så himla mycket man ska fixa o hålla reda på.  E ju ett heltids jobb bara de
Svar på tråden December Bebis 2010 :)