December Bebis 2010 :)
Hur länge har hon sovit så dåligt? Anton var likadan för 2 veckor sen, veckan efter såg jag 2 tänder på väg så det var väl därför. Feber tror jag inte han har haft, inte så jag tänkt på att tempa iaf.
Hur länge har hon sovit så dåligt? Anton var likadan för 2 veckor sen, veckan efter såg jag 2 tänder på väg så det var väl därför. Feber tror jag inte han har haft, inte så jag tänkt på att tempa iaf.
Anton vaknade också inatt, en gång i timmen. Men det kan jag ta för det räckte med nappen och jag kunde också somna om direkt, tills ha vaknade kl 3 och pigg och pratar. Samma sak igår då han somnade efter mat halv 5. Inatt somnade han om vid 4 och jag räknade med att han skulle vakna en halvtimme senare för mat men när vi vaknade var klockan 7! Första gången han är utan tidig morgon-målet :).
Hjälmfrågan är inte riktigt akktuell för Anton heller. Han kan stå själv när han håller i nåt men då måste jag ställa dit honom, reser sig gör han nämligen inte :). De gångerna han slår sig nu är när han från sittande slänger sig lite för fort framåt och hamnar på näsan. Men utvecklingen går fort nu så snart går han väl för jag undrar om han nånsin kommer krypa istället för att kräla runt ;)
Anton har fått en dålig vana att vakna vid 3 och är vaken 1 timme ungefär. Han kan prata lite men kan också bara ligga tyst, bita på nappen och röra sig lite. Jag vet att han skulle somna efter mat men det vill jag inte vänja honom med och han gnäller ju inte så. Bara hoppas han blir av med den här konstiga vanan snart, förstår inte varför.
Jag skulle kunna sova ändå men kan inte när jag vet att han är vaken.
Det är nåt speciellt med just kl 3:). Han var tyst hela vakentimmen iaf och somnade väl vid 4 igen men han sov gott före och efter det vilket betyder att mamma också sov gott :). Jag vaknar inte längre varje gång han rör på sig, himla skönt! Inte åt han innan morgongröten inatt heller så jag hoppas vi slipper den vällingen i fortsättningen :)
Anton är riktigt duktig på att somna själv i sängen. Både på dagen och kvällen lägger jag honom i sängen och oftast sover han efter en stund. Ibland är han dock lite busig och tar ut nappen och vänder på sig och så men han brukar ge upp inom en kvart ;)
Anton tycker det är jättekul när jag håller honom och han får gå. Sitter han på golvet och börjar tjura lite så hjälper det alltid att låta honom stå upp :)
Och jag var 26 när Anton kom, blir 27 i september. Jag känner mig nog ungefär så gammal som jag är :). Men känns galet att man närmar sig 30..