Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Min Buddha innan traktorn startade och han blev lite rädd :)
  • Mama Jessie

Sålde precis min liggdel till emmaljungan, känns lite vemodigt men jag är 1200 kr rikare iaf :)
    Velade lite om man skulle sälja eller spara till nästa barn men känner jag mig själv rätt så vill jag ha ny vagn när det väl blir dags igen ;)

• Mama Jessie

Vad långt hår! Lite skillnad mot min flintis :). Låter som att hon kommer gå innan Anton kryper, haha

• Mama Jessie

För mycket vatten kan väl göra att de känner sig mätta och då inte dricker lika mycket mat så det kanske är därför man inte ska ge dom vatten i onödan. Men vi började med vatten när han åt gröt och mat vid 4-5 månader, då behöver han ju lite extra vätska

• Mama Jessie

Ja han såg jättestor ut i den där baljan, får ju knappt plats:). Men visst var han väldigt lång?

Borde du inte haft mens slutet av juli eller nu i dagarna kanske, om du hade det i slutet av juni?

• Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-04 10:42:21 följande:
    Igår blev jag faktist arg på min bvc !!
    Fy vad arg jag blev Skrikandes 
    Varför?
  • Mama Jessie
    Haligh skrev 2011-08-04 11:14:13 följande:
    Tror också att det är dags att flytta in lillan i sitt egna rum snart, jag sover så ruggigt dåligt!!! Hon vaknar stup i kvarten, ligger och pratar högt ett bra tag som sen övergår i gråt. Jag blir knäpp av att aldrig få sova mer än nån timme i taget! Tyvärr är hennes rum en bit ifrån vårt så därför har jag inte känt mig redo. Ska till BVC idag på sexmånaderskoll, fast hon är över 7 Och på lördag semester
    Det är samma här, har varit riktigt illa denna veckan, har nästan varit lyx om jag fått sova en timme i sträck.. Tror jag ska låta honom sova i eget rum nu, även om jag får springa in där en gång timmen kan det vara värt det om vi får sova lite bättre där emellan för nu vaknar jag ju så fort han rör sig och jag stör säkert honom också.
  • Mama Jessie
    LillSnurr82 skrev 2011-08-06 13:06:29 följande:
    Min karl är nu hemma över helgen och HAN säger att han tycker vi ska börja försöka avla fram nästa ;) lägligt då jag har ägglossning på måndag och alltså fertil nu i dagarna ;) får se om det lyckas på första försöket även denna gång som det gjorde när vi bestämde oss att skaffa första barnet...
    Oj Glad Lycka till då!
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-08-06 14:08:38 följande:
    Åh vad kul! Så spännande! :)

Förresten, om ni läser ett meddelande här eller på facebook eller nåt om Nestlé barnmat som innehåller glas så strunta i det. Det gäller endasts barnmat som ENBART säljs i frankrike så det är knappast något att bry sig om. Nestlé har inte ens gått ut med en varning i norden ;) 
    Ja det känns ju som att dom hade gått ut med STOR varning om det hade jag gällt oss, hoppas jag iaf..
    Men vad är det för idioter som saboterar så, glas "råkar" ju inte bara hamna där!?
  • Mama Jessie

Lycka till igen Lillsnurr!

Nu korkar jag upp och förbereder mig för en kväll bland turisterna på Tall ship races här i Halmstad, skål!Skål

Svar på tråden December Bebis 2010 :)