Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-12-11 14:15:06 följande:
    Nee förstår att du hellre väntar tills efter nyår

Å vill de sig riktigt "illa" för min del så kan till å med jag få bebbe då, iom att det här i Gbg tillåts att man går till V43 innan man blir igångsatt, förutsett att mamma å bebbe mår bra då såklart....
    OM det händer, så kommer jag att vara i V43+0 den 30Dec......visst låter de underbart*S* 
    Hua då. V 43. Jag är trött redan nu o vara gravid. hehe Tänk o gå så länge :/
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Va kul med alla bebisar. Hur många är det kvar nu? Ni får göra en BF och födda lista! =)

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    MalakiW skrev 2010-12-12 21:09:42 följande:
    Hej alla!
    Vet inte om ni minns mig? Jag var med här fram till att jag fick MA i maj. Vi startade med IVF 4 november och idag var vi och satte in ett litet embryo. Testdag är 23 december så vi hoppas så klart på en tidig julklapp. Vet att jag skrev att jag ville komma tillbaka till tråden innan årets slut och då som gravid, så det hänger på en tråd :)

Kram alla!!
    Hoppas! Lycka till! Håller tummen! Skål
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2010-12-14 09:52:24 följande:

Jag sover också jättegott om nätterna, men inte fan är jag utvilad för det! :(

La in bilder i bildtråden nu, magen har då sjunkit!

Jätte fin magen har du. Lite tror jag den har sjunkit. =)

Vet nån vilken vecka magen sjunker i. Ibland tror jag att min har sjunkit o ibland inte! =) hehe
    Är i v 35+1 idag.
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2010-12-14 10:31:32 följande:
    Tack :)
    Det beror nog lite på, jag är omföderska och då är det inte ens säkert att bebis fixerar sig eller så, men på förstföderskor brukar det vara tidigare. Nånstans där runt din vecka kan jag tänka mig :)
    Jag har läst att som omföderska fixerar sig bebisen när det är dax o föda. Va läskigt, tänk om den inte hinner! =)

Ok, får se när vi tar kort nästa gång om den är lägre än förra månaden! =) Kanske ska fråga bm på torsdag......
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-14 16:21:14 följande:
    Lägger upp en Bild på Albin här med!

Vilken glad prick! =)
    Sötnos =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Stefanie skrev 2010-12-14 18:36:20 följande:
    Grattis! Vad skönt! 
    nikka skrev 2010-12-14 17:10:09 följande:
    Hur kan det vara så lugnt i magen? Blir tokig!
    Inga sammandragningar eller förvärkar.. Och den här dagen vill aldrig ta slut!
    Sen så är jag så otroligt trött. Fast jag sover bra på natten så måste jag sova under dagen.
    Och jag gör ingen speciellt under dagen heller förutom att vila. Konstigt.
    Är det så för någon annan?
    Jag är lika trött. Jag har sovit middag varje dag senaste tiden, länge. Vaknade just upp efter nästan tre timmars snarkning i soffan.. Somnade sittandes med datorn i knät framför familjeliv. Vaknade efter en stund av att sambon säger "Hörru fyllo!" och asgarvar. Han har filmat mig när jag suttit och sovit och jag ser inte klok ut och när han väcker mig. Fattar inte att jag kunde somna så där...
    Jag tycker han var elak! =)
    Ibland är jag så trött så jag kan somna stående. Usch =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2010-12-14 21:14:01 följande:
    Åååh gud, förlåt att jag "tjatar" men jag är verkligen tagen av vad som hänt min vän..!! Pojken hon fick väger 815 gram och är 33 cm lång!
    Jag fattar inte ens att sånt kan gå vägen! Han andas själv iaf.. Hjälp hjälp..

Asso, nu e min mage också helt skum.. Jag som vanligtvis inte gör "nr 2" varje dag, äter dessutom järntabletter nu så det blir ju inte så jäkla ofta, har fått gå flera gånger idag... Lite molvärk har jag också och bebis är jättelugn... Men fy vad jobbigt det är med magen! Hoppas jag inte får någon jäkla kräksjuka nu :(
    En liten plutt. Stackars liten. Hoppas han klarar sig.
    Tarmarna brukar tömma sig inför en förlossning. Jag hade så häromdan, fick springa flera ggr om dan....tömde mig tydligen för nu kan jag inte göra nr 2 längre. Hoppas jag inte blivit förstoppad. *vill inte* :/
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Stefanie skrev 2010-12-14 22:10:59 följande:
     Jo då, jag lyckades i fredags kväll. Glad Inte dumt alls. Fast natten efter var hemsk med galet mycket förvärkar och en förkylning som bröt ut ganska direkt efter sexet. Konstigt... Men eftersom att jag blev sjuk efteråt har sambon inte velat igen förrän jag blivit bättre. Nu börjar jag bli bättre, så vi får väl se..!

Jag får inge alls av min gubbe! :(
    Hur gjorde du? hehe
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Stefanie skrev 2010-12-14 22:22:46 följande:
    Ja, hur gjorde jag egentligen..? Pratade så lite jag kunde om graviditet och barn(har äntligen förstått att det inte är sexiga samtalsämnen, åt god middag, låg och kramades i soffan, hade urringat och berättade lite fakta om färdknäppen. T.ex. att det inte funkar så att bebisen ramlar ut under tiden man har sex, att bebisen inte får blåmärken i ansiktet... Glad

Men det har krävts lång övertalning, det var första gången på månader!
    Månader här med! Blir galen! Han tror att han ska skada ungen. :/  Det gör han inte....han skadar mig om jag inte får nåt! =)
    Bebis 16/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)