Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Haligh skrev 2010-12-15 22:04:36 följande:
    Termobrallorna har jag en snodd i, jackan fungerar faktiskt fortfarande! kappan funkar också översta knapparna, så med en kofta därunder så fryser inte magen jag har varit så himla varm så jag nästan skulle kunna vara utan jacka, hormonerna som förändrar termostaten antar jag
    Inte bara hormonerna. Du har dubbelblodvolym som rinner dubbelt så snabbt så bebis får blod i sig. Därför man blir varm som gravid! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Jag ska reta er gravida som vill ha ut bebis nu! =)
    En kompis som var beräknad till 6:e januari fick en dotter igår! =) Så kul för dom. Ett år för tidigt! =)
    Hoppas inte min ploppar ut iår! =) Fast man är redigt less på o vara gravid nu! =)

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    nikka skrev 2010-12-17 10:10:18 följande:
    Tsss tack det värmde Glad Har som taktik idag att skotta ut bebisen.. Undrar om det funkar?
    Men du allt kan ju hända även för dej Flört
    Vassego. Va bra! Flört
    Jo, jag vet. BM sa igår att den kan komma närsomhelst nu och även fast jag inte vill ha barn iår så stoppar dom inte mig om jag får värkar. Skrikandes Blä! Glad
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2010-12-17 11:10:55 följande:
    Gud den här juldiskussionen bara fortsätter; pratade med min familj nyss som bor en timmes resa härifrån (med tåg, vi har ingen bil). "Hoppas bebisen kommit så ni kan ta med den!!", jag svarade att vi åker ju inte iväg med en bebis på några dagar? Helt oförstående och "varför inte DET?" ska ni sitta själva då hela julen?

Hade man haft en bil så kanske, men när man måste ta sig med tunnelbana och tåg i snöoväder så känns det för min del helt uteslutet, är jag hellarvig??? Och har bebis inte kommit så är diskussionen ungefär densamma, har ju sagt att vi får se om vi kommer då. Men då har de räknat med det och att vi ska sova kvar! Jag vet att de bara menar väl men det känns som en press, har veklkigen ingen lust at släpa kassar med julklappar på tåget. Nej, kanske bäst att man föder ett par dagar innan, då är man väl rätt ursäktad....
    kan inte dom komma till er i jul ?
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2010-12-17 11:30:46 följande:
    En fråga tjejer....

Min slemmis började ju släppa igår, å de har fortsatt ,
    har haft molande i ryggen å mens ont till å från hela natten...nu när jag var på toa såg jag att de kommt lite blod i trosskyddet....
    Hon rörde precis på ena foten, så verkar ju inte vara någon fara med henne iaf...men ska jag ringa till förlossningen eller avvakta, vad tror ni? 
    Jag skulle ha ringt förlossningen! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2010-12-17 11:45:55 följande:
    Inte på julafton för det har de redan planerat inför, har ingen alls lust att stå och fixa en massa mat och sånt...men däremot i mellandagrna kanske!
    Ok. Tänkte eftersom det är lättare för dom o åka än för er? Hade inte tagit min nyfödda unge på olika färdsätt. Min bm sa att dom inte tycker att man ens ska in i affärer de första veckorna. :/
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2010-12-17 11:54:52 följande:
    Ja det låter verkligen klokt, men det känns som andra har så svårt att förstå att man oroar sig och vara tycker man nojjar...nu har syster och mamma planerat så länge men annars hade det ju klart varit enklast (om inte bebis kommit) att vi hade varit här allihop, har ärligt inte ens tänkt så långt när man har bf mitt i julhelgen. Kanske ska fråga om de kan ta sin lagade julmat och komma hit:
    Det tycker jag! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    sweet86 skrev 2010-12-17 12:02:22 följande:
    NU kommer det ,mera gnäll:( Skrikandes
    Igår morse när jag vaknade kände jag att ja började få ont i ryggslutet som har setat i sedan dess, efter mitt besök hos bm (igår) började jag även få sådan himmla mensverk och sedan har det fortsatt.. Har haft som "värkar" var 10 minut i natt och inte sovit någonting. Det spänner och drar i jumskarna och högre upp på magen, liknar inte alls dom vanliga sammandragningarna jag har haft i flera veckor..
    Nytt besök hos bm i morse då mitt blodtryck börjar bli högt, var dock ok idag.. Jag frågade om hon kunde känna på mej om det hade hänt något å jag är öppen 2 cm å hon kunde känna bäbis på huvudet..:) Så Nu hoppas jag på bäbis i helgen har ju bf den 19 så kanske kommer den på söndag...
    Åh, spännande! Bebis dax! =) Va roligt! Skål
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2010-12-17 14:53:06 följande:
    *ler*

Jag ringde MVC å inte förlossningen...hon sa att de antagligen e något på G, men att de inte va något farligt, utan mest troligt en teckenblödning
    Men kommer de mer blod, så ska jag åka in, jag kunde åka till dom å lyssna på hjärtljud om jag a orolig, men de e jag ju inte, hon rör sig i magen så ingen fara känner jag *ler* 

Hon föreslog att jag vilar, tar ett bad å bara ÄR
    Tycker de lät som en BRA idé Glad 
    Det är det jag har gjort idag. Tagit ett nästa två timmar bad = russin är jag! =) Och bara varit. Vattnat blommorna är det mest ansträngda jag gjort idag! =) Inte ens plockat i o ur diskmaskinen.
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Karttikeya skrev 2010-12-18 12:54:13 följande:
    Fy! Tungan ute Är inte det det tråkigaste som finns? Jag tycker iof så om sport överlag... Tungan ute
    Jag tycker sport är helt BLÄ! Men vintersport o friidrott är det man kan titta på. Så skönt o ha en sambo som tittar lika lite på sport! =)
    Bebis 16/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)