Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

momalicious: Jopp, vi vill ha lite tätt till nästa..men kanske vänta ett liitet tag till tänkte jag. Tar de här pillerkartorna nu (har 1,5kvar) och sen får vi se..

Här använder Arvid stl.68 nu, bytte ut det mesta i lådan nu i veckan. Trodde inte jag hade så mkt, men det fanns visst en del och sen kom syrran med kläder från kusinen med. Fick köpa en fjärde(!) overall i fredags förresten. Har nu gått igenom 50, 56, 62 och nu 68 i lite tunnare material då han blir varm fort-är en varmbloding.

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

Är det några av er som tappar mkt hår??

Jag hittar hårstrån ÖVERALLT! Kan ta tag i håret och dra ut en hel lite klump. Varje morgon när jag borstar blir borsten alldeles full så jag måste rensa den. Varje gång jag duschar måste jag rensa duschbrunnen då det täcker en stor del av hålen. Känner att det har tunnats ut REJÄLT och är rädd för att få kala fläckar snart.
    Tur jag hade lite att ta av, men nu är det mer tunt än som det brukar vara, tjockt.

Tips? Bör jag ringa någon läkare eller går det ordna själv? Går det över? 

• ÄlskarMina

Åhhh!! Höll på att DÖ när jag insåg att jag inte fått min föräldrapenning idag! Fick för 1 DAG bara! Så jag ringde och hon fattade inte heller vad de hade pysslat med..så nu får man vänta och vänta.. Jäkla skit också! Är ju inte precis så man badar i pengar som mammaledig så detta var ju tråkigt värre

• ÄlskarMina

Nyss hemkommen från babysim. Plutten sover i vagnen men det tog ett skrikmaraton innan han kom till ro. Han blir ju så varm efteråt och trött såklart. Idag fick vi öva på att vända dom från mage/rygg och fortsatte med att strila vatten på kroppen-gick fint! 
    Hade med Nova som snällt agerade fotograf 

• ÄlskarMina

Japp, här tappas det astronomiska mängder hår..men det lugnar väl ner sig snart..syrran som har en dotter 1,5mån innan min har börjat tappa "nästan" normalt igen. Så jag har hopp om framtiden!  

Arvid har börjat få smaka på gröt och palsternacka/potatis nu. Det gillas kan jag säga! Så himla kul! Imorgon är det 4-mån kontroll på BVC och jag tippar på nästan 8kg nu.
    Men just nu är han snuvig som bara den och ligger och sover sitt andra långa pass för dagen..märks att han inte är piggelin! Så vi hoppas på att det vänder snart. Baby 

• ÄlskarMina

var på bvc igår: 7700g och 65,5cm Hjärta sa att jag börja med gröt och lite smakisar nu, men sköterskan menade på att jag allt skulle vänta då deras rek. faktiskt nu var 6mån. Kände mig dum och hon var så himla envis! Det är väl ändå inte deras sak att lägga sig i? Arvid äter ju bara ersättning och har inte ammats sen han var 5v och jag antar att de vill uppmuntra till amning i iaf 6mån. Så nu ska det trotsas och smakas vidare! Tungan ute 

• ÄlskarMina

Majorima: Ja, håller med om att de blir stora direkt när de får sitta i en stol sådär! Ser ut att trivas där?

Idag är Arvid jätterosslig i halsen och har svårt att dricka då det slemmar hela tiden. Vill inte lämna honom utan uppsikt så han får sova på soffan bredvid mig på en kudde så han halvligger. Stackars!! Var hos doktorn i morse så han har fått Bricanyl utskrivet. Ska ge det sen när han vaknar. 
    Idag blir min plutt också 4månader! Hjärta 

• ÄlskarMina

Måste bara säga att jag är så glad att mensen kommit äntligen! I fredags, 4månader exakt efter förlossningen och dryga 3mån efter jag slutat helamma. Tänk att det kan ta sån tid ändå?Obestämd
    Nu vet jag ju att kroppen är igång igen-tjoho!

På torsdag åker jag, svärmor med hennes syster till Ullared! Listan är lång som vanligt..Tungan ute, och det ska bli grymt skönt att åka utan barn och massa måsten. Arvid är hemma med sin paps och Nova ska efter skolan vara med sin moster och sen gå på gympa på kvällen. Glad

Kunde det inte vara en lika fin dag idag som det var igår förresten? Igår hade vi dryga 20grader och njööt!! Solig
    Idag är det inte lika inspirerande..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)