Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Moma----> försök att sitta på så hårt underlag som möjligt, sitter man för mjukt så är inte fogarna jämna å det kan bli ännuvärre, jag har oxå fått så ont där bak nu å spec när man reser sig, tar ett tag innan man vågar gå. Alltid lika spännande å se om det kommer göra ont eller inte

• delifi2
    Momalicious skrev 2010-11-11 19:43:23 följande:
    Fast det funkar inte på mig, jag fick det när jag var tvungen att sitta på en träbänk i en halvtimme och vänta på bussen. Nu när jag har vilat rumpan på mjuka underlag några timmar är det nästan borta.
    Vad skönt att det blev bättre iaf, för migblir det bara värre när jag itter på mjukt udnerlag och om jag sitter för länge på hårt underlag, bästa just nu är att stå upp för då har jag inteont i rumpan men däremot i fogarna. Så det är svårt att hitta en bra ställning just nu
  • delifi2

naawww....vilken sötnos

jag är oxå rädd förstora barn och då menar jag över 4 kilo, mina barn har varit strax under. Döttrarna har vägt minst så jag undrar om lillfis kommer väga mindre än killarna gjorde.

Stefanie skrev 2010-11-11 21:31:47 följande:
    Tjejer, jag skulle behöva er hjälp!

Jag ska skriva ett fördjupningsarbete i psykologi och måste ha bestämt frågestälning i morgon bitti, och jag kan inte riktigt komma på vad jag ska välja.

Jag skulle vilja skriva om något som har med barn att göra (eftersom att det är det enda jag tänker på och intresserar mig för just nu i alla fall) och har funderat ungefär så här hittills:

Anknytning, Amning, Pappans Roll... Hur påverkas anknytningen om man inte ammar, blir barnets anknyting till pappan bättre om mamman inte ammar...
    Uppfostran, hur skiljer sig (t.e.x.) Jesper Juuls och någon annans syn på barnuppfostran...

Om jag ska jämföra terorier om barnuppfostran måste jag komma på någon annan som jag kan jämföra Jesper Juul med, och gärna då någon som inte tycker likadant och som har skrivit böcker som går att få tag på lätt. 

Är det någon som har några tips eller idéer åt mig? Det är på gymnasienivå (komvuxkurs, PsyB) så jag behöver inte komma på något nytt utan det som krävs är att jag jämför minst två källor.
    anna Whalgren, hon den där som skriver om sex... kommer inte ihåg vad hon heter sen så komemr jagint på nån mer
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-11-12 09:20:33 följande:
    Jag känner förresten som att jag ska kvävas för min livmoder trycker så på lungorna. Sjukt äckligt! Längtar tills han fixerar sig så han sjunker ner lite.
    jag känner samma som du, fy fasen... känns som man inte får nån luft ibland eller så blir man så andfådd att det känns som man sprungit en mara kan jag tänka mig.

Annars har jag faktiskt haft en jättebra natt har sovit över 5 timmar i sträck det är rekord, så himla skönt.
    Vaknade kl 6 när de andra går upp och gör sig iordning, jag lämnar ju inte dom  på morgonen längre eftersom det sätter igång värkarna. Brukar kunna somna om men det gjorde jag inte idag så nu när jag har ätit frukost så blir jag så sjukt trött, blir jag varje gång jag har ätit blir helt matt
  • delifi2

jag är säker på att jag kommer få gå över, känns så bara

Mannen är på mig och frågar mig varje dag om jag har packat väskan, nej säger jag då eftersom jag tycker det är sååååå lång tid kvar. Men William kände jag rätt tydliga tecken om jag tänker efter så här efterhand, min slemmis gick på kvällen, hinnorna började kännas som de skulel trilla ut, kände verkligen att det var nåt mellan bena, hade oregelbudna värkar så det var drf jag drog mig för att åka in.
    Nu är tappen fortfarande kvar, fast det känns mycket mindre mer smalare på nåt sätt men inget som tyder på att slemmisen har lossnat.

• delifi2

Det bästa är att skriva på faderskapintyg redan innan. För om nåt skulel hända dig under förlossningen så finns det ingen vårdnadshavare till barnet och då är det socialen som utser en lämplig vårdnandshavre. Å det betyder automatikst inte att pappan får vårdnaden utan bebisen kan hamna i fosterhem. Här är det socialkontoret som håller i det hela, eller var iaf för 6 år sen när Elliot kom.

Har kommit hem från bm för ett tag sen
    Lillfis har vänt på sig så nu är rumpan ner ist för huvud.
    Hon kände innan jag fick akupunktur hur hon låg och kände att nåt hårt låg där nere så efter akupunkturen skulle hon lyssna på hjärtat men inget hjärta hördes där det skulle.
    Så efter ett tag så kände hon igen och trodde nog att det var rumpan som var där nere.
    Så om 2 veckor komemr det nog bli vändningsförsök, får inte göra nåt innan eftersom jag är omföderska och hon omme rhinna vända sig om 100 ggr om iaf.
    frågade oxå om jag kunde få komma till en bedömmning i vecka 38 för en hinnsvepning så nästa vecka ska vi boka tid till läkaren för en bedömning.

• delifi2

jo det finns ju det men det låter inte speciellt bekvämt om man så säger även om jag nog skulle kunna göra det efter 4 barn innan.

Måste oxå komma på nåt att äta men vad är den stora frågan, funderar på köttbullar å makaroner men då måste köttbular göras först och det har jag inte tid medjust nu eftersom vi måste åka å handla så fort mannen kommer hem

• delifi2

nu har jag smuttat på lite öl, å det är ju såååååååååååååå gott.... ville ha mera men fick säga till mig själv att jag inte skulel ha mer en mindre än en klunk.

Idag har jag handlat hem bindor som jag ska ha med mig till förlossningen och en rese tvål, tänkte köpa såna små förpackningar på apoteket som man kan hälla över schampoo & balsam i oxå annars tar det så stor plats i väskan.
    Får väl börja tänka på den oxå antar jag.

Känner mig lite nere, mamma ringde för ett tag sen, vi ses typ 1-2 ggr om året eftersom hon bor & jobbar i chile och så ringde hon när jag hade så ont och då bara grät jag. Hemskt att sakna sin mamma så, när hon bodde i sverige prata vi nästan varje dag i telefon, nu hörs vi bara per mail eftersom det är lite dyrt att ringa varje dag. :(

Dessutom känns det lite off när bm säger att jag bar ai vecka 35+ nåt, vet att jag har gått längre, känner det på mig bara så jag vll ha en bedömning om hinnsvepning om 1 vecka ist för 2 veckor, dessutom vill jag in till förlossningen nästa vecka på vändningsförsök.

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-13 10:14:28 följande:
    jag kommer inte ihåg men när min slemis lossnade helt ja då hade jag en stor klump som en rund napp på pappret hahahaha snacka om att sambon var nyficken som såg på den
    Innan det så fick jag vit genomskilning flytning som snor som ''ägglossnings flytning'' hihi

Nu har jag vet inte men ni kanske vet på trosskyddet i många veckor en tjock geggig flytning som sergul ut typ men det e nog bara flytning ?
    Så än har det nog inte hänt alls.

Nu ligger jag i sängen vaknade upp med mensvärk har fortfarande kvar
    jag har så nu typ, haft några dagar...alltså vita rikliga flytningar, fö rmig är de rikliga för andra kan jag nog tänka mig att det inte är så mycket.

Måste fråga er en lite äcklig sak elelr pinsam sak kanske jag ska säga, när ni går på toa får ni muspruttar då?
    jag får muspruttar och känner att det kommer flytningar då såna lite sega vita

Har inte så ont idag, så idag ska jag bara ta de lugnt så att jag inte får ont i morgon
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-11-13 13:37:36 följande:
    Tjejer - ni ska alla vara glada för att bebisarna fortfarande är kvar i magarna!

MrsT som födde sin decemberbebis alldeles för tidigt har haft en kämpig berg- och dalbana med sin bebis, och häromdagen fick de besked att deras flicka troligen har hjärnskador som ingen vet innebörden av och effekterna av det ser man kanske inte förrän om något år.
    Jo jag är fortfarande glad även om jag är rätt trött på det så är det ju det bästa för bebisen.

Usch vad jobbigt, hoppas verkligen att det inte är nåt allvarligt.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)