naawww....vilken sötnos
jag är oxå rädd förstora barn och då menar jag över 4 kilo, mina barn har varit strax under. Döttrarna har vägt minst så jag undrar om lillfis kommer väga mindre än killarna gjorde.
Stefanie skrev 2010-11-11 21:31:47 följande:
Tjejer, jag skulle behöva er hjälp!
Jag ska skriva ett fördjupningsarbete i psykologi och måste ha bestämt frågestälning i morgon bitti, och jag kan inte riktigt komma på vad jag ska välja.
Jag skulle vilja skriva om något som har med barn att göra (eftersom att det är det enda jag tänker på och intresserar mig för just nu i alla fall) och har funderat ungefär så här hittills:
Anknytning, Amning, Pappans Roll... Hur påverkas anknytningen om man inte ammar, blir barnets anknyting till pappan bättre om mamman inte ammar...
Uppfostran, hur skiljer sig (t.e.x.) Jesper Juuls och någon annans syn på barnuppfostran...
Om jag ska jämföra terorier om barnuppfostran måste jag komma på någon annan som jag kan jämföra Jesper Juul med, och gärna då någon som inte tycker likadant och som har skrivit böcker som går att få tag på lätt.
Är det någon som har några tips eller idéer åt mig? Det är på gymnasienivå (komvuxkurs, PsyB) så jag behöver inte komma på något nytt utan det som krävs är att jag jämför minst två källor.
anna Whalgren, hon den där som skriver om sex... kommer inte ihåg vad hon heter sen så komemr jagint på nån mer