Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-11-10 16:15:42 följande:
    Jag håller på att gå åt just nu, har världens halsbränna Aldrig varit med om något liknande..
    Några bra tips på vad som hjälper mot det, förutom tabletter, eller ja, jag kan köpa tabletter i morgon på stan men hade behövt något nu.. Dricker inte mjölk och äter inte fil, det är de saker jag hört ska vara bra. Några mer idéer? 

Vad jag än äter får jag halsbränna och om jag inte äter får jag halsbränna när jag börjar bli hungrig.. 
    Ät vanligt rostbröd utan att du rostar det, brödet absorberar magsyran precis som en dikstrasa
  • delifi2

haha.... då har jag oxå varit i latensfasen vädligt länge.
    Visst är det skillnad men när ma nligger på förlossningen är det ju andra värkar, de värar jag får nu måste jag andas igenom och då är det ju "riktigta" värkar om man så säger.

Fy fasen för att hämta på dagis idag, när jag hämtade WIlliam så hade han bajsat och det satt 3 personal där inne som inte känt nånting, visserligen luktar det inte så mycket och de hade bytt blöja rätt nyligen men det var jobbigt att byta blöja eftersom de har sånt högt skötbord.
    Sen så missade vi bussen hem pga det så då tog vi den bussen som går åt andra hållet för att åka runt tar ju ett tag. Sen så hämtade jag dom 30 min senare än vanligt och det känns på deras humör på en gång, att 30 min kan göra så mycket egentligen.
    Nu är det iaf lugnt hemma, Elliot kollar på tv, William ligger och vilar i sin säng och jag sitter här.
    Det är det bästa med William, han kan ligga och ta det lugnt i 1 timme fast han bara är 1 år, han ligger i sin säng och småpratar, ligger och tittar i taket och bara tar det lugnt och man märker att det behövs nu när de måste gå till dagis så tidigt

• delifi2
    Momalicious skrev 2010-11-10 17:54:33 följande:
    Hej mina kära kvinnor! 
    Håller på att laga middag för vi kom precis hem, så läser igenom det ni skrivit under eftermiddagen senare, men ville bara säga att jag klarade teoriprovet! Är himla glad! Fick 57 och godkänt är ju som de flesta vet 52. Känns skitskönt att ha klarat ett steg iaf.
    Kram 
    Stort GRATTIS!!!!

Vad skönt att ha det avklarat
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-11-10 18:24:25 följande:
    IIh tack! Jag tackade min vän Malin efteråt (hon som dog). Fick för mig att hon var med mig och hejade på FAN vad glad jag blev när ett stort, grönt GODKÄND poppade upp på skärmen :) Jag har verkligen varit jätteslarvig med att plugga också, så extra bra :)
    vad det svårt? vilka frågor kom upp? nyfiken i en strut eftersom jag snart kommer göra provet (tror jag iaf)
  • delifi2

Järn ska alla egentligen äta från vecka 37 eftersom bebisen tar mer järn än förr.

Fullgången räknas väl från vecka 38 eftersom man räknar +/- 2 veckor

Så fint väder ute just nu och jag kan inte göra nåt alls
    Nu när hon ligger mmed huvud neråt och trycker mmot ljumsken är det ännu värre med fogarna ska se hur hon ligger imorgon, ligger hon inte rätt då så blir det väl vändingsförösk nästa vecka, sån tur är så är det ju inte ett helt vändingsförsök utan de bara putta till henne lite grann så hon hamnar rakt ner.

• delifi2

japp då är det 38 veckor, beroende på hur man räknar förstås.
    Jag räknade 37+ nåt och då är det vecka 38...

Eller räknade du 36+ nåt? för då är det 37 veckor som du skrev....

Mna kan ju blir förvirrad för mindre

• delifi2

tänk om man ksulle kommain till förlossningen å så är man 36+6 och de vill stoppa förlossningen isf...

inte för att jag tror de gör det men det finns konstiga människor på förlossningen oxå

• delifi2
    Momalicious skrev 2010-11-11 12:55:24 följande:
    Jaså? Jag har bara hört att det är för att ladda upp inför förlossningen ifall man förlorar mycket blod så man klarar det bättre ^^ 

Har du tillräckligt med järn? Det är viktigt att äta mycket järnrik kost under de sista tre månaderna. Barnet tar upp detta viktiga mineral från din kropp för att bygga upp ett järnförråd i sin egen kropp, framför allt i form av röda blodkroppar. Detta sker till största delen under den sista månaden före förlossningen.

• delifi2

har för mig att de inte stoppar förlossningen efter vecka 35 eftersom lungorna ska vara välutvecklade då, kommer inte ihåg rikitgt men jag har för mig det

• delifi2

tog det från pampers sida

jag är allt från vecka 36-38 beroende på vad man räknar ifrån, jag räknar från sista mens å då är det den 27 november som gäller men går man enligt ul så är det bf den 14 december och det är ju evigheter tills dess

Svar på tråden December Bebis 2010 :)