Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-13 13:59:17 följande:
    Okej men då får vi se vad vi får om det är flytningar eller slemmisen hihi

JA musfisar/pruttar haha skönt att få men pinsamt *Asg* jag får bara detta då vi har sex JÖSSES vad man får fissarna då hahahaha sambon skattar varje gång typ håller på dö av skratt
    Min slemmis har hitills med de adnra barnen varit mer slemmiga, du vet som slemtrådar typ, de här är verkligen vita precis som sperma, men jag kan alltid hoppas på att det är slemmisen som börjar lossna iaf, har ju inte så långt kvar, borde vara runt vecka 37-38 iaf
  • delifi2

Hahaha....ja det skulle vara toppen om man kunde säga så, ordna med barnvakt och allt praktiskt det skulel vara toppen

• delifi2
    MFJG skrev 2010-11-13 15:05:46 följande:
    Jag tror min slemmis lossnar nu också. För jag har slemmiga, trådiga, snorliknande flytningar. Grön gula i färgen. Var det du som hade GBS också delfi2? Vet du hur det är om slemproppen gått? Kan bakterierna ta sig in till bebisen då. Jag vill gärna inte föda förens jag är fullgången..
    nope jag hade inte GBS, kommer inte ihåg vem det var. Dom säger ju det att när slemmisen är borta så har ju bakterier lättare att ta sig in eftersom det inte är nåt som skydar.
    Jag tror det är början till slemmisen men hela har inte gått än har bara vita flytningar än så länge och när slemmisen har gått med de andra så har det varit mer slemmigt å trådigt med lite rosa/gula inslag
    NhjärtaD skrev 2010-11-13 15:03:25 följande:
    Undrar lite vilken storlek ni ska köpa ele har i amningsbh:arna. mina från förra grav e för små så måste köpa nya. Ska jag köpa den stl jag har nu som nästan är för smått med, ele ska jag köpa den storleken större? Är onödigt att köpa nya vanliga bh:arn nu tycker jag så jag är lite osäker på storleken. Har 80C nu, men de är jätte tajta runt & bröstvårtorna tittar nästan fram så ska jag köpa 85D ele?
    de sägs ju att man ska ha i en hand när man provar så de ska vara lagom sen.
    Jag kommer nog köpa nån i strl 95D så tror jag de kommer passa.
    Har 90D annars
    MFJG skrev 2010-11-13 16:28:29 följande:
    Hilfe! Lite expertis sökes. Om en bebis fixerat sig. Kan dem då ändra läge med sin rygg från höger till vänster osv? För som jag skrivit innan så är bebis fixerad. Men igår låg han på min vänstra sida, idag ligger han på min högra. Kan dem vara fixerade och kolla rakt in i ryggraden på sin mamma? För det är enda sättet jag kan tänka mig att han ligger på och som möjliggör att han kan "svänga runt"..
    bebisen kan ju vrida sig i olika lägen men inte komma upp med huvud om man så säger
  • delifi2
    Emynem skrev 2010-11-13 21:25:20 följande:
    Är det någon här som väntar sitt andra eller tredje barn som kan berätta för mig om förlossningarna kring respektive barn.
    Nu väntar jag 5 barnet visserligen men jag kan (tror jag, om jag komm rihåg) lite av det

Började de olika?
    1:an hade förvärkar 1 dygn innan, sen när jag åkte in så tog det 13 timmar hon kom ut.
    2:an åkte in med värkar, bm sa att det inte var G me att jag iaf skulle få ett ctg, 15 min innan vi skulle bli hemskickade så fick jag krystvärkar, bm blev minst sagt chockad för jag hade inte haft regelbunda värkar
    3:an (11 år senare) blev jag igångsatt, tog 3 dygn innan han kom ut
    4:an hade oregelbudna värkar, kände att nåt var mellan bena lixom, slemproppen gick, bm tyckte jag skulle komma in men det tyckte inte jag men åkte in iaf, hade inte värkar under den tiden det tar att åka till bb (45min typ) så jag var säker på att vi skulle bli hemskickade. Vi stannade tom förbi en filminspelning av Wallander på vägen
    Var öppen 3 cm har jag för mig när vi kom in, fick ligga med ctg 45 min och efter det var jag öppen 6 cm, blev glatt överraskad, hade inga regelbudna värkar. 

Var de olika långa?
    De var allt från 47 cm-51 cm

Vilken vecka föddes dem i osv?
    Alla föddes i vecka 39 eller 40, kan säga att med döttrarna så hade ju precis ul kommit så de räknande man inte enligt ul men de okm när de skulle om man räkande enligt BIM, så när jag fick sönerna så räknade man enligt ul och då kom de senare. Men enligt ul var de i vecka 40 men hade jag räknat enligt bim skulle de vara i vecka 38,39 typ.

slemproppen
    Den kommer jag bara ihåg med sista och då kom den när jag var hemma, de andra minns jag inte, fast med 3:an borde den kommjit på förlossningen eftersom jag låg där inne så länge
    Licebe skrev 2010-11-13 21:33:53 följande:

Ni som har fött barn, de siffrorna på ctgkurvan som visar värkarna.
    Hur höga har dom varit när ni har värkar?
    På mig så var stod det mest runt 10-20.
    Men nån gång var den uppe på 40 och 60.
    Men jag kände ingen skillnad?
    Skönt att allt såg bra ut på ul

när jag låg med värkar så hade jag runt 120 på ctg men då kunde jag fortfarande använda dyktekniken utan lustgas, när jag började med lustgasen så var värkarna över 150 iaf
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-11-13 21:54:32 följande:
    Jag sitter här och funderar på att ringa förlossningen. Har haft mensvärk sen i morse och för x antal timmar sen fick jag vad jag antog var riktigt kraftiga förvärkar. Kändes lite annorlunda mot innan men ja, sånt kan väl ändra karaktär tänker jag.
    Men jag tog panodil vid 19-19.30 och det har inte gått bort. Så jag är lite nervös över att det ska vara nåt. Jag är ju faktiskt bara i vecka 33+1 så det är ju inget drömscenario om han skulle födas nu. Vill att han ska bli mer mogen och jag vill ha körkort först, om jag får välja. Ska avvakta en liten stund till och sen får jag ringa. Har dock ingen alls lust att åka in, är jättetrött och vill bara sova och vet att det kommer ta ett tag om man ska in på förlossningen. Blä. Håller tummarna för att det inte är nåt!

Och jag har skummat igenom allt, orkar inte svara förutom att det är himla hemskt det här med MrsT's dotter. Hoppas på det bästa för dom! 
    är de regelbudna?
    kan ju vara så att de är kraftiga förvärkar du har.
    Men jag skulle nog ringt förlossningen eftersom de inte går över, förstår att det känns jobbigt när man int ehar lust att åka in + att det tar ett tag oxå
  • delifi2

Har en kompis, för hans fd flickvän gick vattnet när de var i ett köpcentrum.

Har inte ens tänkt tanken på att vattnet skulel gå någn annanstans än på förlossningen.

Såg ett youtub klipp när jag väntade William, hennes son skrämde henne och då gick vattnet

• delifi2

Bättre att ringa å kolla med förlossningen å hör  vad de säger, bättre en gång för mycket än en gång för lite.

Sd brukar inte hålla på så länge å de känner man inte av så mycket förutom att magen hårdnar men man kan prata igenom den förvärkar är ju som riktiga värkar men de går över, svårt att förklra, dessutom så andas man genom värken + att den är mycket mer intensivare än sd. Man känner tydlig skillnad på det.

Själv har lillfis snurrat runt som bara den och är neråt men på vilket håll vet jag inte vet bara att hon trycker ner riktigt ordentligt och så trycker hon naturligtvis mot ändtarmen så det känns bak i ryggen precis som om man ska skita på sig

• delifi2

man kan alltid ringa till förlossningen men man behöver juinte åka in.

Så länge man känner att man klarar av det vill säga

Svar på tråden December Bebis 2010 :)