Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2011-04-13 10:38:23 följande:
    Önskar jag kunde göra det sådär gosigt för Tim också, men han blir så SJUKT varm! SKulle få ha nollgradigt om han skulle ha både luvtröja och tjockt täcke när han ska sova... (som på bilden på Amadeus)

Det är ett "problem" annars också, kan inte ha overall eller något i vagnen, han svettas ihjäl haha.. Han är helt enkelt vääldigt varm av sig. Sover i de tunnaste pyjamasarna vi kan hitta och med en tunn barbapappafilt på natten, ändå blir han varm.. Har testat att låta honom sova naken, med blöja såklart, men han kommer inte riktigt till ro.. Vi har verkligen inte varmt i sovrummet heller. Crazy det där. På morgonen vill han dessutom ligga i min armhåla de sista timmarna, då kan ni ju gissa hur varm han blir. Då vaknar han ibland jättearg och jättesvettig, men blir glad när han blivit sval igen Tungan ute

Uähh, har varit två oroliga nätter här.. Han vaknar ofta och sover oroligt.. Är väl något som händer i kroppen igen..
    Japp, har en lika varm pojk här! Han blir helt sjukt svettig väldigt ofta. Känns som det är jobbigt för honom.  
    Alla fina innetröjor/jackor man har fått och köpt är i stort sett oanvända-fattar inte när jag skulle kunna ha på honom dom. Man lär sig vad som är användbart och inte. hihi! 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    Anairda skrev 2011-04-23 16:01:29 följande:
    Fick utskrivet bricanyl då hon fick värdens hosta idag men annars inget annat de gissade på virusinfektion. Såklart var hon lugn på vårdcentralen men gnäller återigen fast idag har hon sovit 3 långa timmar på em. Det kanske börjar ljusna? Kan vara en utv.fas och virus som spökar. Konstigt för förra veckan var hon inte sjuk utan endast gnällig o orolig och sov inget alls och nu är hon både det och förkyld. Tack för allt stöd! Även mamma mår bättre nu :)
    Sådär har ju Arvid varit precis..ett virus-rosslig m.m..Bricanylen hjälpte i början men sen blev han såå orolig, rastlös, kom inte till ro och kunde sova och var såå gnällig länge. Så jag slutade efter några dagar och då blev han gladare-lugnare
    Endel kan ju bli lite "speedade" så det var nog så för Arvid. 
    Men det hjälpte ju hans andning/rossligheten så jag ångrar inte att jag gav honom det.

Kan ju bara vara bra att veta vad det är om hon också blir så av medicinen.  
  • ÄlskarMina

2barnsmamma: Jag har använt wellas schampo för det mesta, och nu frank provost. Men det har väl inte med det att göra vad jag förstår. Är kanske bara att gilla läget och hoppas på det bästa liksom.  

Idag ska jag och Arvid på dopsamtal inför lördagens dop. Blir bra tror jag.  

• ÄlskarMina
    Mama Jessie skrev 2011-04-27 11:45:36 följande:
    Är det nån här som har erfarenhet av att flyga med bebisar? Vi ska åka till min syster i Skellefteå på fredag och jag börjar bli lite nervös, man vet ju inte hur han kommer reagera och ingen gillar skrikande bebisar som resesällskap Obestämd
    flög till island när Nova var 9mån iofs (inte riktigt bebisliten men ändå). Det gick finfint! Jag for mer illa än vad hon gjorde..var bara lite knivigt att underhålla så länge..
    Vid upp-och nedstigning kan du mata honom så slipper han känna av trycket (+att du kan koncentrera dig på annat )
  • ÄlskarMina

..och jag har haft en bajs-natt! Förvånad Lillherrn sov mellan oss efter att han ätit vid 12, vaknade av att han gnällde vid 03.30 och bajsade 2ggr (ovanligt på natten) och det lät lööst. 
    Känner hur jag blir blöt på min rygg (!), tänder lampan och ser att det runnit ut bajs ur blöjan (han hade en body på sig).
    Visste knappt vart jag skulle börja-var ju bajs ÖVERALLT-på hans fötter/sidan/magen/täcket/lakanen. Ja usch alltså!

Stackars lilla! Han har bajsat vid 06 också och då var det som vatten med lite "korn" i. 
    Till frukost nu fick han gröt+ersättning; får se hur dagen blir. Får nog vara beredd på måånga byten.

Är det ngt jag ska tänka på med hans mat? Mer vätska mellan målen tänker jag ge, men ska jag hålla mig till bara ersättning idag eller ska jag försöka med grönsakspuré och senare ikväll gröt som jag brukar?  

• ÄlskarMina

idag blir det dop!  

Alla sover däruppe änsålänge, flaggan är uppe, kläderna strukna, jag har duschat-nu måste jag bada Arvid och få upp de andra. Tiden har ju en tendens att springa iväg såhär på förmiddagen-Ska vara i kyrkan vid 11.30.

Hoppas på en bra dag utan gråt och gnäll från lillherrn.  

• ÄlskarMina

och här har vi haft diarré från natten mellan tors-fre till igår.. från sön-mån bytte jag 17(!) bajsblöjor. Har haft kontakt med sjukvården hela tiden, men inte behövt åka in.. och igår tyckte jag att det vände. Visst är det vääldigt löst ännu, men han har aptit igen och kissar ofta nu-skönt!

Men alltså, vad otäckt det är med diarré/magsjuka hos så små bebbar. Sambon fick på lördagskvällen och var såå dålig Kräks, men jag och Nova har klarat oss. Tungan ute 

• ÄlskarMina

Igår var vi på 5mån-kontroll och vaccination-ajaj!  
    han väger 8,3kg och är 66,5cm lång. Vår lilla klimp! Hjärta  (f.ö. 200g mer än vad storasyster vägde på sin 1-årsdag! )

Han har haft diarréer nu i 12dgr, sen i fredags även blodstrimmor med slem. Var i måndags och tog prov i rumpan på honom och läkaren har kontaktat barnmottagningen. Får se vad de säger och hur detta utvecklar sig. Han är iaf jättepigg, äter och kissar bra. Förmodligen är det ngt som retar i slutet av tarmen eller ngn liten spricka och det ska väl reda ut sig, men det är ju oroande att alltid se blod när man byter bajsblöjan (ca.10ggr/dag)

• ÄlskarMina
    Anairda skrev 2011-06-10 22:24:37 följande:
    Min knubbis vägde 10700 och 69cm på 6 mån kontrollen, en stooor tös!
    Jag ska gå på tisdag då han är 6mån o 1v..har vägt hemma och vi får det till att han väger ca.10kg här med! ;) Vägde 8,3vid 5mån (!) Men efter den kollen har han börjat äta och äter mat hela dagarna och ersättning 2ggr (kväll+senkväll/natt)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)