• MFJG

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-11-25 22:33:12 följande:
    Stukat min fot idag missade sista trappsteget på lasarettet för den stora magen är ivägen & pang så låg jag där...just snyggt!!! Aj aj aj
    Usch och aj!
  • MFJG
    GIPSMAGE
    Klippte lagom långa bitar av gipsbinda, mätte så jag hade tre olika längder. Sen la jag handdukar på golvet och på stolen jag skulle sitta på. Tog fram en skål och fyllde den med varmt vatten.
    Jag smorde in hela mig / magen i babyolja (sist hade jag vaselin) Sen så lindade jag in mig i plastfolie. Satte mig tillrätta på en stol. Sen började min man att doppa i vatten, sen påbrjade vi gipsmagen uppifrån och la dem omlott neråt. Rättade till med de lite kortare delarna av gipsbinda på sidorna. (tänk på att inte gipsa för långt bak för då kanske ni inte får av er gipsmagen sen). Ta kläder ni inte bryr er om dem blir skitiga. 
    Man får städa efteråt för där är garanterat gipsmög överallt! ;)
    Sen får den stelna och när den gjort det är det bara att lossa. Vi använde all gipslinda.  
  • MFJG

Är det någon mer än jag som har ONT i händerna och upp mot armarna när ni vaknar? Jag har skitont i mina händer och speciellt när jag böjer fingrarna..

• MFJG
    Ni som fått barn innan vad hade ni för "åkommor" dagarna innan förlossningen startade?
  • MFJG

NhjärtaD - Lagom avis på att du snart också snusar bebis.

Någon här som har köpt hallonbladste hos re-frresh?

Karpaltunnelsyndrom sa dem på BM direkt också. SÅ nu ska jag få någon remiss till någon slags terapeut. FÅ nått träningsprogram och några skenor som jag ska sova med..EHHH OK? Det kommer inte funka. Så nu lägger jag in en beställning på bebis ASAP så vätskan släpper..;)

• MFJG

Fast jag tror inte det är karpaltunnelsyndrom, för jag har inte stickningar och domningar. Jag har ONT..

• MFJG
    delifi2 skrev 2010-11-26 16:26:23 följande:
    Kom precis hem och hon ligger RÄTT fy fasen vad skönt, då slipper jag bli igångsatt då är det bara vänta ut henne
    Hoppas verkligen att hon sätter fart nu med dom här värkarna jag får ibland.

Hade lite GBS i urinen men inte så farligt så jag behövde medicin nu utan det kommer jag få under förlossningen.

Bltr 100/65
    sf-mått 36
    Hjärtljud 130-142
    Urin U.a
    Vikt 78kg + 8 kilo sen inskrivning
    Kollade inte blodvärdet., det behövdes inte

Känns som alla oro har släppt nu, känner mig inte lika orolig, för nu vet jag att hon ligger med huvud neråt och att när det sätter igång så behöver jag inte oroa mig för mycket att det ska bli snitt. Visst kan hon vänta sig till nästa vecka då jag ksa till bm igen men chansen är inte så stor att hon vänder sig nu eftersom hon ligger rakt ner men är ruckbar
    Känns så himla skönt
    Så skönt att bebis vänt sig rätt!

Hur kokar du ditt te? I kastrull? Dricker du det rent? Hur mycket dricker du.
  • MFJG

Hallonbladste med kanel. Ananas. Kanske en färdknäpp... Enligt bm är mina flytningar slem proppen...

• MFJG

Finns en skitrolig när en gravid kvinna dansar också haha..
    Men det är väl bara hos en väldigt liten procent som faktiskt vattnet går hos först har jag för mig ? 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)