-
Hoppas ni kommer fram till något idag. Trodde du skulle få för länge sen! LYCKA TILL!MrsHelgesson skrev 2010-12-03 07:47:52 följande:Kl. 11.00 idag blir det besök hos barnmorskan. Varken hon eller jag trodde att jag skulle gå såhär länge men så har det blivit. Jag har haft molande värk i magen sen igår kväll och på morgonen trodde jag att vattnet började sippra, men det var bara en jäkla massa slem som hade runnit ur mig. Det var nog slemproppen.. IGEN! Jag ska be om en hinnsvepning idag för nu ska bebisen ut. Har sovit dåligt två nätter i rad nu och det gör ont att vara öppen utan att något mer händer. -
Nu ger jag upp ;) Jag har druckit hallonbladste i ex antal veckor. Te me kanel och nejlika. Ätit hel ananas. Jag är så trött på det nu så jag ger helt enkelt upp. Det enda jag tänker fortsätta med är färdknäppandet. Han kommer när han kommer, när han nu bestämmer sig för det. Just nu är jag så less på att längta att jag faktiskt skulle kunna vänta till Januari. Så jag kanske ska börja knipa istället ;D...
Kommit lite mer slem sen igår. Nu har jag helt normala vita flytningar. Så kanske var det bara en del av slemproppen som gick. Hur stor ska den vara egentligen?
Annars har jag det där trycket neråt. Känns som huvudet är halvvägs ute. En del molvärk i ryggen och ibland strålar den ut över magen. Men annars är det lugna gatan här. Ska bylsa på mig + barn och ge mig ut i snön för lite aktivering inom kort. Ja och fylla på frysen med kött. Så slaktaren är nästa anhalt. Om mannen kunde duscha klart idag!? -
Jag bor i Malmö =)sasty skrev 2010-12-03 13:35:15 följande:helt ny och helt lost på denna sida.. förstår inte detta med forum och dyl.
Men mejl är jag hajj på :)
men ändå nyfiken..
Jag ska som ni andra också ha en bebis detta december... om han inte vill stanna längre :)
Finns det nå goa människor ifrån malmö kanske?
andra är självklart välkomna att höra av sig. -
Maken försvann ut på öldrickande med grannarna. Så här sitter jag själv med sonen en fredag. Men jag hänger inte läpp för det. Dock inget färdknäppande här nu. MEN jag tar kanske saken i egna händer istället. Mohahaha!
Har dessutom både godis och glass hemma. Inget som jag är det minsta sugen på dock. Tappat helt suget för sötsaker. Däremot har jag blivit en kolhydrat-junkie ;) Kan faktiskt vara så att jag inom en 30 snarkar ikapp med sonen istället. Ska natta honom snart nämligen. I vår säng tänkte jag. För om maken ändå är borta till sent så kan han sova på soffan ;) Så jag slipper ölstanken.. -
Vill ni veta något roligt?
Jag har en värk om dagen. Varje kväll runt 21.00 får jag en värk. Men sen har det lugnat sig. Komiskt ;) -
Ja kanske som sin storebror. Han kom 01.05 på natten.3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 21:10:20 följande:Haha din bebis kommer att bli en nattuggla
alltså kommer att födas en natt -
hoppas du blir mirakulöst kry snabbt som TUSAN!3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 21:24:28 följande:Min dröm var att inte vara sjuk förkyld på en förlossning/snitt men tyvärr kommer den önskan att slå in iaf
hur kommer det att gå när man måste snuta sig och har ett sprilans ny snitt ärr
aaaaaj kommer det att höras på rummet sen. -
Bebis har kanske det SUPER bra därinne och stannar hellre i sin mysiga kula än kommer ut i stora världen. Förstår att längtan och väntan tar hårt.Madebyday skrev 2010-12-04 07:15:26 följande:Varje morgon jag vaknar och inser att jag inte fått några värkar, blir jg besviken, lesdsen
varför vill inte bebis komma ut? Är det något som är fel, mår den inte bra? Jag och sambon är livrädda för att barnet inte ska vara helt friskt
Bebis har 2 nätter på sig att komma ut nu, innan jag blir igångsatt (förhoppningsvis) på måndag. Idag har vi bf + 13
Jag mår bra, man börjar bli smått deprimerad. Önskar ingen av er denna långa väntan - hellre lite för tidigt än så här mkt försent! -
Nope. Luktar inget varken nu eller innan graviditeten.Momalicious skrev 2010-12-04 08:25:18 följande:Jag måste fråga, är det någon annan än jag som inte luktar lika fräscht där nere som innan graviditeten? Förr luktade jag kanske lite ofräscht morgonen efter sex men annars ingenting. Nu luktar jag äckligt typ jämt. Tänkte att det kanske bara blir så under graviditeten för det blev så nästan omedelbart efter plusset men nu funderar jag om det är "normalt" eller så. Inget kul att känna sig ofräsch.
Jag är LYCKLIG! Första gången på säkert 5 dagar som jag gör behov 2 ORDENTLIGT!
Antingen är det hormoner eller så är det katrinplommonpurén. Spelar ingen roll. Bara SÅ SKÖNT! -
Lägg dig ner i 20 min med en handduk mellan benen och res dig sen upp snabbt och se om det rinner till...ludicrous skrev 2010-12-04 10:26:11 följande:Det här var ju handduken som blev jätteblöt o sen att det fortsatte komma när jag kissade. Sen blev det nog inte mer, flytning har kommit o det borde det väl inte göra om vattnet gått? Har det kommit mer är det typ droppar bara