• MFJG

December Bebis 2010 :)

Vi hade vuxen kul och nu har jag mindre kul. Onda sammandragningar. Ligger med skållhet vetekudde och andas genom smärtan. Förbaskade pinvärkar..Men man får väl skylla sig själv ;)

• MFJG
    Cissi7006 skrev 2010-12-01 18:22:07 följande:
    Hehe, jag fick tyvärr ingen effekt av den dubbla färdknäpp vi försökte oss på igår - bara lite "mensvärk" och mer slemmiga flytningar.

Nu har jag börjat med hallonbladsthe - någon som fått effekt av det?
    Nej ingen effekt här heller. Bara ont. Dessutom har jag inte gjort nummer 2 på två dagar. 

Jag dricker. Ingen effekt. Hoppas på dem bra effekterna sen.. 
  • MFJG

Jag har druckit HB te sen vecka 35+0.
    Men som sagt hoppas jag på alla de positiva egenskaperna som mindre blödning, starkar livmoder osv när det väl startar..

Jag tror faktiskt inte man kan starta en förlossning som inte redan ligger i startgroparna. För jag gissar på att det är bebis + hormoner som tar det beslutet.. 

• MFJG

Usch vaknade med huvudvärk idag. Inte alls roligt. Haft en pissnatt. Vaknat av att jag varit hungrig TVÅ gånger. Helt galet. Någon mer som är hungrig på natten? Sen har jag kissat femtielva gånger också.

• MFJG
    ludicrous skrev 2010-12-02 07:19:59 följande:
    Går inte upp o kissar oftast , men hungrig är jag såfort jag vaknar!
    Ja morgonen ja. MEN PÅ NATTEN! Jag hade oooont i magen så hungrig var jag. Ovanpå det går jag inte på toaletten. Gillar verkligen den kombon..NOT! haha..
    delifi2 skrev 2010-12-02 07:21:22 följande:
    jag var superhungrig igår kväll/natt hade velat ha en stor bit oxfilé som skulle varit lite blodig och det brukar jag inte gilla i vanliga fall, snurrig man är.

Inget kul att vakna med huvudvärk. Har faktiskt sovit 5 timmar i sträck, det värsta är nog att ingen tidning har kommit, vet inte vad jag då ska ha till frukost (att läsa alltså) 
    Ja det är konstigt att kroppen är sådär. 

Skönt med en bra natts sömn. 5 timmar är inte helt fel. Så länge sover jag aldrig i sträck. ;)
    Du får läsa på nätet ;)

• MFJG

Vi färdknäppade igår. Jag hade molvärk och sd från mitten på dagen tills jag la mig vid 24. Men gissade på att det inte gjorde någon nytta. 

Nu slutar alla som äter frukost att läsa och äckelmagade likaså.

Toaletten idag. Torkar mig. HUJEDA mig vilken "snorloska" där var på pappret. Har antagligen hängt ut ur mig medans jag satt där (har blivit lite som en karl nu sista veckan gällande toalettbesöken) Helt klart slempropp tror jag.  Genomskinligt trådigt, gulgröna strimmor..

Så vårt sexande igår hade effekt. Det har faktiskt hänt de senaste gångerna vi "färdats"..;D För jag tror inte det är sperma (?). Liknade det inte alls. Idag var det MYCKET mer än det varit de senaste gångerna.  Vad tror ni? Sperma eller slemmis?

• MFJG
    Cissi7006 skrev 2010-12-02 09:12:59 följande:
    Jag tycker inte sperman och slemmisen alls är lika. Slemmisen är mer som klibbigt, klistrigt snor

Tar du det mellan fingrarna kan du "dra ut det", hehe
    just det jag konfererade med min man om. det kan inte vara sperma..som slime menar du? ;)
  • MFJG
    ensammamma skrev 2010-12-02 13:06:08 följande:

Hej!!

Igår kl 03,20 så föddes min son.

Grattis!! =)
  • MFJG
    delifi2 skrev 2010-12-02 18:59:26 följande:
    Grattis ensammamma
    Man blir ju lite avis när det känns som det aldrig är ens egen tur

Ni som hartryck neråt, känns det som ni behöver göra nr 2 då samtidigt som bebisen tränger ner?
    Yesbox. Men försöker man göra Nr 2 kommer inget..
  • MFJG

Jag bär också på GBS. 2 timmar innan bebis kommer och helst 4. Var sjätte timme. Om man inte hinner få ska barnet få en injektion med antibiotika när den är ute. GBS är en lurig bakterie, har man inga symtom av den så behandlas den inte under graviditeten. Jag har fått 4 omgångar antibiotika denna graviditeten. Sist bet det inte så nu får jag inget förens bebis föds.

Det viktigaste är ju att man vet om GBSen och får antibiotika. Det är värre om man är ovetandes och inte behandlas. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)