Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-11-14 21:30:05 följande:
    Ni som har lidit av foglossning era andra graviditeter, har det blivit värre framme vid blygdbenet när bebis fixerat sig? För helt plötsligt pang boom idag så kan jag knappt gå och jag funderar på om han fixerat sig. Känns liite lättare att andas, tror jag.
    japp, det blev mycket värre eftersom när bebisen vände och tryckte ner huvud så vidgar sig bäckenet ännu mer, för en del blir det mer stabilare och kan kännas bättre.
    Kände att det blev värre när jag väntade dottern och Elliot, William blev lite bättre men det var nog bara för att han låg snett
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-14 21:39:36 följande:
    Hjäääälp säger jag bara ..
    Han skulle ju komma i december INTE november
    Jag har fått i mig 2 panodil och la mig på soffan men det ville inte alls försvinna.
    Sen satte jag mig upp men nopp det finns kvar skönt att gå nopp inte alls.
    Gick på toan o gjorde nr 2 stenhåd men sitter nu på soffan har fortfarande mänskärk en pojk som tycker det e mega trångt i magen och smärtan i ryggen det e som det brinner upp precis samma smärta då man åker in och Skriker efter EDA ...
    du har inte varit hård i magen de senaste dagarna då? du har gjord nr 2 på sistone?
    Annars kan det faktiskt vara det, det fick jag erfara när jag väntade mitt första barn, hade jätteont i ryggen och magen så vi åkte in och kollade, visade sig att jag bara var förstoppad. Hade inte ens tänkt tanken på att det kunde vara så innan
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-14 21:50:13 följande:
    jag gör nr 2 dagligen men nu var den hård..
    Men jag har hostat hela dagen ocskå idag och tagit panodil har legat på soffan och suttit upp lillemannen har hicka nu men jätte bökig i magen oxå nu.

Kan man ta 2 st panodil igen ?
    du kan ta var 4 timme
  • delifi2

Hoppas du får sova lugnt inatt då.

Mysmamma70 skrev 2010-11-14 22:03:15 följande:
    Är ni andra också heta? Jag springer mest omkring i bara trosorna - eller trosor och BH om tonåringarna är i närheten - till min mans stora glädje

I vanliga fall är jag väldigt frusen och vi har inte speciellt varmt inne eftersom vi har ett hus som slukar elvärme.
    Här är det tvärtom, jag fryser ihjäl,det enda jag blottar är magen för jag gillar inte att ha nåt på magen som är för lixom, jag vill att den ska vara fri
  • delifi2

Hörde de på nyheterna förut, tar ju inte heller nåt smärtstillande.
    Men jag tror oxå att det är mer betydande effekt ju tidigare man är i sin grav.
    Nu är det ju inte nåt som utvecklas längre lika mycket, det är ju mest lungorna som utvecklas.
    Men jag kan tänka mig att när man är i vecka 7-17 typ, drog bara till med nåt, så tror jag attdet har mer betydelse eftersom fostret utvecklas så otroligt mycket i böjran. Jag menar med hjärnan, alla organ osv osv

• delifi2
    MrsHelgesson skrev 2010-11-15 06:30:16 följande:
    Vi ska åka in till förlossningen snart, så fort vi har packat ihop allt. Jag har haft värkar sen kl 03.00 inatt som kom var 5-6 minut. Ringde förlossningen kl 04.20 som sa att jag skulle vänta en timma eller två om det inte blev värre. Men nu har jag värkar med 2-3 minuters mellanrum plus att de känns intensivare. Så vi får se vad det leder.
    Lycka till nu, kanske kanske inte Men jobbigt om det vore falskt alarm
    Jaya skrev 2010-11-15 09:13:48 följande:
    . Sen kväll på fredagen så fick jag väldigt ont i typ mensmagen och sammandragningar. Jag kunde inte stå upprätt när jag kände detta. alvedon Hjälpte inte, men det gick över på cirka 2 timmar. Tror ni detta kan ha varit förvärkar?
    sd kan kännas, man kan ha lättare sa och lite jobbigare. Förvärkar är mer intensiva och känns ut och bakom ryggen. dessutom så andas man genom förvärkar det gör man inte genom sd. Så på så sätt kan du känna skillnad i dom.
    Sandragumman skrev 2010-11-15 09:39:13 följande:
    De där jävla sunderbyn! Kan inte alla jobba efter lika linjer! Nu blev jag tillsagd att fasta för ett vändningsförsök men när jag kommer till ultraljudet så säger läkaren att jag får vänta till nästa vecka och vända! Men jävla idioter!!! Där sitter jag nervös, hungrig och allt annat å så säger han så! TACK! Bara börja om å fasta nästa vecka och vara nervös på nytt! Varför i helvete sa den där andra som kokade in mig nå helt annat!!!!! ARG
    Jag skulle krävt vändningsförsök, har de sagt en tid så ska du ha det oxå. Fick du nån förklaraing till vrf du inte fick det nu när de hade bokat tid till dig?

Hade det varit jag så hade min man krävt det, han är min talesperson när det gäller  kontakt med folk, han har munläder så det står härliga till. Å skulle jag inte haft honom med mig så skulle jag haft min äldsta dotter med mig coh hon kunde ha ställt till ett liv så det står härliga till.

har sån molvärk, spec när lillfis trycker ner, då får jag ännu mer ont precis ovanför blygdbenet sen så strålar det ut till ljumskarna, är så trött på det här nu. Hade varit oki om man inte haft sån foglossning
  • delifi2

Här är det inget sex alls, jag pallar inte med det helt enkelt får för ont efter det.

Räknar din bm att du är omföderska? när jag väntade William var jag på vippen til förstföderska eftersom det skilde 5 år mellan dom. Hon sa att man brukar räkna 4-5 år eftersom livmodern då har ställt om sig och är som "vanligt" om man så säger. Förstod ju att jag var omföderska när jag väntade Elliot eftersom det då var 11 års skillnad.
    Kommer räkna med att min förlossning tar ca 2-3 timmar och att det kommer bil som med WIlliam jag kommer inte veta när jag ska åka in

• delifi2
    utomlands----> Ctg kallas det då mäter man värkar, bebisens hjärtslag osv. Får man göra det hos bm när du är där?

Här ligger man å vilar  2 1/2 timme och sen när man komemr tbx så har man 5!!! sidor att läsa ikapp och det  enda ni pratar om är sex

Ang vagn så har inte vi heller köpt en än, visserligen har jag redan 4 vagnar men måste ha en syskonvagn för säkerhetsskull.
    Den vagen vi hade till William är en SEGR B.O.Z.Z ser lite ut som en brio men mycket mindre och smidigare. Den köpte vi ny för 1200:- många köper inte det märket antagligen för att det komemr från Tyskland och man inte känner till så mycket om den, men det är den bästa  vagnen jag har köpt, enda nackdelen är att när de börjar bli lite större och vill sitta så kan själva typ "bommen" vara i vägen eller så är det William som är för liten
    Köpte en begagnad Emmaljunga sittvagn till Elliot förut så den använder William nu.
    Ska köpa en ståbräda till vår B.O.Z.Z så om lillfis ska ligga där så kan iaf William stå där om han blir trött. Sen så tror jag att jag kommer använda hans sittvagn mest nu i början så har jag lillfis i sjal, men allt beror på vädret. Blir det höstväder som det brukar bli på vintern här nere så tar jag syskonvagnen, men blir det som förra året så tar jag sittvagnen till William. Förutom när jag ska själv någonstnas då tar jag liggvagnen. Mycket att välja på med andra ord

Har ingen foglossning nu när jag vaknade så jag avbokade besöket till bm, har ju tid på torsdag iaf så om jag får ont så behöver jag inte ha det så länge iaf
  • delifi2

hahaha......snat, vi får prata sex igen sen när våra bebisar är ute, då blir det äntligen som vanligt igen. Är rätt trött på att rata mannen hela tiden, för jag vet att när han sätter igång och börjar så kommer jag haka på å sen så dagen efter kan jag inte gå å så ångrar vi oss. sen så så det där med magen, inte spec sexigt när man känner att lillfis börjar böka runt pch sparka, då avbryts det direkt, känns lixom fel då.
    Men jag undrar om man inte ska börja ha sex igen för att se om färdknäppen fungerar

• delifi2
    ludicrous skrev 2010-11-15 14:06:46 följande:
    Dom får stå ut med mycket under den här tiden, de stackars männen :)  Nej, när bebis börjar böka känns det rätt lustigt att fortsätta.. samma sak om han ligger bakom, att man skedar, och håller om magen, nej då får han allt ha handen någon annan stans :P Han blev lite orolig stackarn igår och sa att det kanske e säkrast att han inte kommer i , så vi inte drar igång nått, när jag bad att han skulle ta med panodilen upp om inte värkarna skulle släppa :P

Jag har också haft mycket sammandragningar i perioder, nu börjar dom kännas mer och kommer när jag ansträngt mig eller haft sex typ. Dom anser väl att livmodern då är så tränad att den vet hur den ska göra :)
    Sen är jag ju omföderska och då brukar dom säga att man ska halvera tiden från första förlossningen, och räknar man tiden från att vi kom in på förlossningen med Nova så var det knappt 12 timmar, så då blir det nog 5-6 timmar denna gång :)
    Ja stackarna får ju det, men snart så

Ska man alltså halvera tiden från sin första eller senaste förlossnigen?

Stämde inte på mig när jag väntade dotter 2, med första så gick det över 13 timmar men andra dottern så gick det på 2 1/2 timme och då när jag kom in så trodde inte de att det var nåt på G.
    William tog oxå 2 1/2 timme på sig, så om man ska hlavera tiden från senaste förlossningen så har jag inte mycket tid på mig att ta mig in till förlossningen
Svar på tråden December Bebis 2010 :)