Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-09-10 00:12:12 följande:
    Grattis till eralla som varit på ul och fått HP :)

har inte varit inne på länge och då skrivs det så mycket att jag glömmer mer än hälften av vad jag skulle kommentera.... men det är inget att sörja över iaf :)

Ang ischis så provade jag med akupuntur på den oxå men det gjorde så jävla ont när jag hade varit där och effekten höll bara några dagar så sist jag var där så sa jag att jag inte ville ha några där. Jag lägger mig på spikmattan ist och det hjälper men inte mot foglossningen där måste jag ha akupuntur.

Vet at tjag läste att nån till hade provat akupuntur nu, vem vet jag inte. Men iaf vad mycket nålar du fick i dig.
    jag får:
    * 1 i varje fot
    * 1 ovanför vaden
    * 2 i ljumksen
    * 1 över blygdbenet
    * 2 vid varje höftben ungefär

fast hon känner mig rätt bra så jag får bestämma själv var jag vill ha nålarna.
    Fick du el oxå i dom eller var det bara nålar?

Haft onda sd ikväll och det kändes som om nåt var på väg ut genom bena, visst vill jag ha tidigare men INTE så här tidigt får allt knipa minst 8 veckor till sen så kan det sätta igång tycker jag.

ammningsbh har jag 1 från ullared och 1 från kappahl, tycker inte om nån av dom direkt, och vill inte lägga ut så mycket pengar på dom heller eftersom jag bara ammar 3-4 månader.
    Jag avskyr att amma, vet inte vrf för när jag inte svettas och när det inte kliar överallt när jag ammar så är det rätt mysigt, men jag svettas som bara den när jag ammar och då börjar det klia överallt drf gillar jag inte att amma så länge.

Fick ÄNTLIGEN besked från fk idag, de bevilja min sjukpenning så nu får jag pengar, har ju fått anstånd med hyran och mitt bolån så nu äntligen kan jag betala det, har jänt mig så stressad pga det.
    Ja ekonimin stressar mej med nått jävulskt nu...har inte fått ihop så mycket timmar så har knappt fått in pengar på 2 månader...Kan inte jobba alla monster pass de erbjuder mej heller så då går jag miste om det...

Men kul för dej iaf, håll lite tummar för mej att det går vägen för mej hos läkaren på fredag!
    ondar skrev 2010-09-10 10:48:49 följande:
    Hej allihop. är inte så aktiv för tillfället. Det har hänt saker som gjort att jag inte vet om min ena hund är säker nog att kunna stanna här när Liten föds. Han är omplacering sen tidigare med en jättetuff bakgrund och jag har vänt ut o in på mig själv de senaste tre åren bara för att få honom att må bra så någon omplacering är det inte tal om.
    Mina djur är min livs stora kärlek förutom mamma och bebis i magen så det här är inget enkelt beslut. Jag gråter o gråter o gråter.
    Jag önskar att jag bara kunde vakna upp ur den här mardrömmen.
    Tufft det där  har fått omplacera mina tidigare hundar
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Ska köra till skolan snart, har pluggat lite men är alltid så svårt att veta exakt vad hon vill att man ska kunnaObestämd
    Ska se vad hon har för planer för mej med, är det praktik snart så måste jag nog ta ett uppehåll redan nu i mina studier för det skulle jag inte klara av...tyvärr för jag har sett fram emot den.

Igår orkade jag knappt jobba färdigt mina 6 timmar...ont överrallt
    Inatt började jag må illa & det har inte släppt ännu....tröttheten börjar komma igen känner jag med....är  vecka 27+3 idag, men känns som 37+3!!!!
    Sååååå synd om mej idag känner jag.....vill bara att jag ska vara hemma igen & det är mys fredag, men har tusen saker att göra innan dess!!!

kram på er!!!

• Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-10 19:48:39 följande:
    Hihi en ny magbild tagen vecka 26 men lägger in den kanske idag men jag säger till så klart
    Sen försökte jag spela in min lilla Elias som sparkar på precis vid revbenen blir så jävla orolig denna graviditet kommer 1-4st revben gå söder tror jag han sparkar så jävla hårt redan nu
    Han känns oxå större
    Problev attt bara ta mig upp ur en säng eller sätta mig ner och ta mig upp herregud !!

Juste jag ringde läkaren idag fick tid till läkarkontroll alltså graviditets kontroll som man har här i danmark skulle ha haft i vecka 25 men här ska man nämligen ringa och jag hade glömt bort så på måndag kl 09.30 har jag tid
    Så tänkte sjukskriva mig redan då.

Sen fick ebba 5års kontroll och vaccin och amadeus 2 års kontroll båda två på onsdag 14.30
    Jag har oxå problem med att ta mej upp från sittande & liggande...känner mej som en flodhäst....
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-10 21:01:46 följande:
    Haha då e vi två har oxå gått upp 11-12 kg nu redan :-/
    Typ 10 kg mindre än mej

Sambon berättade precis om en tjej han tycker är snygg i en film, kollade upp henne & nu mår man juh ännu sämre...helt fel tajming att säga nått sånt, hon var juh allt jag inte är nu & kanske aldrig kan komma & bli Gråter tittat han efter såna tjejer typ på stan med ele osv tänker man....jätte töntigt & osäkert jag vet, men mår man som jag gör för detta med vikt osv så är allt med utseende rätt känsligt....

usch nu vill jag bara gå & lägga mej... 
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-09-10 22:37:35 följande:
    Min man säger att han ska byta ut mig när han fyller 40 dvs om 5 dar, jag VET att han bara skojar men när man är en enda hormon så kan jag börja gråta ibland och fråga honom om han tänker byta ut mig och då skrattar han bara (snällt) och säger att han aldrig kommer tänka på det ens en gång-
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-10 19:48:39 följande:
    Hihi en ny magbild tagen vecka 26 men lägger in den kanske idag men jag säger till så klart
    Sen försökte jag spela in min lilla Elias som sparkar på precis vid revbenen blir så jävla orolig denna graviditet kommer 1-4st revben gå söder tror jag han sparkar så jävla hårt redan nu
    Han känns oxå större
    Problev attt bara ta mig upp ur en säng eller sätta mig ner och ta mig upp herregud !!

Juste jag ringde läkaren idag fick tid till läkarkontroll alltså graviditets kontroll som man har här i danmark skulle ha haft i vecka 25 men här ska man nämligen ringa och jag hade glömt bort så på måndag kl 09.30 har jag tid
    Så tänkte sjukskriva mig redan då.

Sen fick ebba 5års kontroll och vaccin och amadeus 2 års kontroll båda två på onsdag 14.30
    Finns det någon bra ul-klinik i danmark? vi har funderat på att ta privat ul eftersom när vi gjorde ul så låg den lill* medrumpan neråt och man kunde inte se vad som gömde sig i magen.

Jag kan inte heller resa mig från sängen så bra, har så ont i mina fogar. får väl lida på tisdag och be henne sätta mer nålar både fram och bak :(
    Ne han menar säkert inget illa här hemma, & han säger att jag är snygg & attraktiv osv, han älskar mej & så, men som sagt det känns just nu när de säger nått....jag tar väldigt illa vid mej just nu så är det bara.,...''
  • Trollungarnasmamma

Idag är en less dag....lessen över vad sambon vräker ur sej...ont.....trött....

• Trollungarnasmamma
    Mrs TH skrev 2010-09-11 21:43:43 följande:
    Usch usch! Skickar en stor varm kram och en virtuell spark i arslet åt din man!
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-11 21:47:38 följande:
    Dumma honom tar honom i örat och säger aj aj aj kram på dig gumman stå på bennen nu snart är denna graviditet över
    Tack Värmer!!!
    Lillkillen skrev 2010-09-11 22:35:28 följande:
    Sömn är verkligen A o O för mycket. Själv har jag oxå sovit dåligt denna vecka, men så i natt fick jag äntligen sova bra.
    Sonen o jag är hemma hos mina föräldrar medan sambon är hemma o börjat lägga golv.
    Vi har varit på marknad idag - Oliver har åkt massa karuseller o vi har haft det jätte mysigt. Dock får jag VÄLDIGT ont i fötterna av att stå o gå.
    Igår var jag o fick fotvård - underbart!!!!

Måste säga att många i denna tråd har "problem" med diverse graviditetsbesvär samt att många har fått hp eller sjukskrivningar. Vet inte om det beror på att många av oss är omföderskor....jämför med FL tråden jag var med i när jag väntade Oliver....
    Själv har jag mått fillimang hela veckan - tom varit o tränat 2 pass =)

Har nu fått remissen jag väntat på - tid för ett läkarsamtal ang planerat ks. Få se hur det går!

Fick ju massa papper från fk ang att man skickat in moderskapsintyget o jag blev lite förvånad att jag måste skicka in nya uppgifter då jag ff tar ut 10% föräldraledighet på sonen så jag ringde dem o fick till svar att jag naturligtvis inte behöva skicka in nya uppgifter utan detta gick ut till alla som dem får moderskapsintyg av. SKÖNT!

På fredag åker jag till Ullared =) längtar.
    Jag o mina föräldrar ska ner o hälsa på min lillebror som just flyttat ner till Halmstad =)
    Så då blir det lite bebisshopping, inredning, julklappar, leksaker mm mm.
    Hade helst velat åka lite senare typ om en månad då dem fått fram julgrejorna - men nu åker jag ju iaf gratis då jag hänger på päronen - får vara lite nöjd =)

Ja mina två tidigare grav har varit helt okej om man jämför med denna!! Har älskat att vara gravid innan, nu e jag bara sjukt less på det

Ang från FK gäller det nog mej med eftersom jag blev gravid innan sonen var 1år & 9 månader...väl?

Åhhhh Härligt med Ullared!!!
  • Trollungarnasmamma
    MFJG skrev 2010-09-12 08:28:08 följande:
    Ja jag vet inte om det är för att man inte kan vila när man väntar andra barnet, för att man har fullt upp som gör att man får en massa krämpor. Eller att barnen kommer tätt och att kroppen inte återställt sig. Men denna graviditeten är ingen dans på rosor. Sammandragningar som gör ont, dagtid och nattetid. Foglossning som är värre än när jag var höggravid med sonen. Ja det har varit en "jobbigare" graviditet och ändå är jag SÅ lycklig. Jag älskar att bära ett barn inom mig. Känna hans karatedans och veta att snart är han här hos oss.

Vi har dessutom namnproblem. "Han kommer få heta Ola-Conny"  säger min sambo och skrattar. "Som han i Ullared" och fortsätter garva. Jag blir arg och lägger på luren (HEJ hormonmonster! ;) ) Vi kan inte komma överens. Jätte jobbigt. Va så självklart med Wincent. Det va en Wincent i magen. Men jag vet inte varför jag inte kan hitta ett namn till liten Mini. Hur går det för er och namn? Vilka förslag klurar ni på? Min sambo vill Victor, men jag kan inte säga att det är en Victor. Jag vill Antonio eller Valdemar. Men vi kan liksom inte bestämma oss. Kanske får heta Lillebror helt enkelt ;)

Vi köpte vagn häromdagen. En Brio Kombi. Ska bara komma på hur man fäller den ;) Wincent åkte igår och den är mindre än Scootern som han åker i vanligtvis. MEN den kommer vara guld när bebis kommer. Bebis i vagn och Wincent får gå eller stå på ståbräda eller åka bärsele på min rygg. Eller så har jag bebis bärsjal, Wincent i vagn och så har jag med mig så bebis kan ligga i vagnen också.

Har i princip inte mycket kvar att köpa inför bebis ankomst nu. De viktigaste är fixat. Förutom blöjor osv. Kläderna ska tvättas. Sen velar jag fram och tillbaka om vi ska ha ett skötbord på badkaret eller inte. En bärsjal ska jag också ha tag i. Hur går det för er? Shoppar ni mycket? 
    Vi har oxå problem med kill namn, vet inte kön men skönt att ha några bestämda iaf....

Vi har lite grejer kvar till bebis, köper lite varje månad....tvätta kläder gör jag inte riktigt ännu....
    ondar skrev 2010-09-12 16:18:15 följande:
    Nu börjar det inte finnas mkt kvar att köpa eller förbereda tills bebis anländerHjärta
    Skötbordet blev ett Ikea Diktad (Leksvik) som står hemma hos mamma just nu för att bli vitmålat innan det får komma in i mitt vita sovrum.
    I övrigt är det bara gardinerna som fattas, blir gula med får på plus en nalle puh väggdekoration som ska vara på väggen ovanför spjälsängen- sen är mitt o bebis rum helt färdigt.
    Så skönt o bara kunna slappna av sen och få ha hur ont som helst eller andra saker att ta itu med. Att känna att bebis kan dyka upp närsomhelst sen o jag e förberedd:D.

En smygtitt ;)

På torsdag (28+1) är det dags för 28veckorskontrollen hos BM, ska bli mysigt o lyssna på hjärta igen:).
    Vad mysigt du gör det....Hjärta
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-12 16:48:57 följande:
    Hittade en jätte bra sida där jag ska beställa dessa för jag bara älskar dessa..
    Men jag måste ha hjälp med en sak och hoppas nu han leta åt mig.
    Det är så att jag letar efter en Spjälskydd till spjälsängen men den ska vara svart vit och text ''älskling'' jag har set dem innan och den är ända upp till sängkanten på spjälsängen men jag vet inte var den var..
    Märket ''älskling'' ''sötnosen'' osv

Jag skulle ta sele då då för i jul kommer vi alla som sitter här få barn och klara oss sen att ta hand om våra andra barn vi som ha och sen laga julmat och massa saker.
    Jag tänkte iaf skaffa en sele till sidan av höften som man kan ända läge till sida mage och rygg smidigt och bra..
    Märket Lundemyr är det väl?
  • Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-09-12 18:02:36 följande:

Tack:D.
    Mysigt med en tur till Ullared, vill också dit men brände nyss alla slantar ja ägde på Ikea o lite begagnade möbler haha.

Underbart att du fick beviljat HP! Vad glad jag blir för din skull. Jag ska försöka komma till läkaren i veckan för att få en sjukskrivning, vet ju att även om läkaren ympatiserar med mig så ska försäkringskassan göra likadant så de e ju bara o hoppas.

linn78 skrev 2010-09-12 17:54:45 följande:
    ondar: det finns ju egonomiska selar som tex ergo. Den hade jag nog satsat på, lite dyrare men ändå bättre för både din och bebisens ryggar. Jag har en babybjörn, den vanliga modellen utan extra svankstöd, och jag kan inte gå speciellt länge innan det börjar känna i rygg och axlar. Sen e den ju toppen att slänga på sig snabbt och lätt men det skulle jag tro att dom ergonomiska selarna också är.

Tack för tipset! Ska genast kika lite mer o se vad man kan hitta begagnat o billigt. Ekonomin e tyvärr inte så rolig här just nu.
    Det e just Babybjörns jag har vart mest inne på först o främst och det e ju egentligen bara kortare turer den ska användas isf, har ju sulky som passar till babyskyddet osv så tror inte selen kommer användas så mkt. Så kanske inte min eller bebins ryggar blir så belastade av en vanlig sådan då?

Det lutar åt att det blir mjuklift till bebis just för tvättstugans besök, ifall bebis sover så man slipper störa. Ibland kanske man vågar lämna bebis själv här uppe i sin säng men det beror ju på hur många minuter man har tänkt o vara i tvättstugan. Kommer ju bära med mig babyvakten ner så man hör vad som händer här uppe isf. Får väl se hur man känner när bebis väl e här:P

Ja de dära babyvakterna är guld värda!!!!
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-12 18:00:17 följande:

Tack ondar :
    Du hittade precis sen jag letade efter ååh tack gumman du är bäst !!
    ååh nu måste jag beställa detta
    Det var fint
Svar på tråden December Bebis 2010 :)