Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Praktiskt när man kan ärva kläder:). Jag köpte ju en didrikson stl 80, får se hur den är i storleken, fanns ingen 90 där men hade ju rabatt så vi provar.
    Ja det är en jobbig årstid att börja gå i med varma skor och tjock overall och allt..

• Mama Jessie
    ludicrous skrev 2011-08-27 12:06:22 följande:
    LYX! Själv har jag stått å burit en gråtande Emil hela natten. Jag är klipp slut. Enda sammanhängande sömnen jag fick var mellan typ strax efter 4 och till 5.30. Då sov han på mig, jag är skitstel nu! Konstig nog ville ungen upp vid 5.30 trots en sömnös natt. Och det e ju inte lite gnällig han varit...
    Usch stackare båda två! Nån aning om varför han var så ledsen? hade han inte precis börjat sova bättre på nätterna? Hoppas du får sova lite idag, pappa är väl hemma?

I förmiddags var jag på barnloppis, fyndade en  brio lära gå-vagn och 3 leksaker (bla fisher price) för 100 kr totalt så det tyckte jag var bra. Har knappt varit på loppis tidigare så det gav mersmak :)
  • Mama Jessie
    LokesMammi skrev 2011-08-27 09:52:41 följande:
    Åh! Vilken natt! Gärna igen tack! Underbart. JAG har fått SOVIT!!!! Weeee! Lade honom för natten kl 21. Han vaknade igen strax efter kl 7!!!!!!! KLOCKAN 7!!!!! 21-7! Underbara unge! Nu vet jag iofs inte om han varit vaken tidigare, men jag väcktes då iaf! Underbart! Sen fick jag honom o somna om kl 7.40 sen vaknade han igen strax efter 9! Fick sova en stund till! Sååååå härligt! Och solen lyser! Underbar dag! Skrattande Solig
    Visst bli man lycklig :)
    Här är vi inne på dagens andra regn- och åskväder, myspys!
  • Mama Jessie

Bra jobbat moma!
    Hoppas det är bättre med magen också

• Mama Jessie

Anton vaknade vid 4, somnade inom en timme nån gång. Satte i nappen en gång sen skötte han sig själv iaf. Tidigare på natten vaknade jag av att han snarkade som en mindre karl, haha.

• Mama Jessie

Nu har Anton ett stort fint blåmärke i pannan. Han satt i min säng medan jag bäddade hans, jag vände mig mot honom lagom till att se han dyka i golvet. Han skrek med en gång så det är väl ingen fara va? Han lugnade sig efter några minuter och va sig själv igen.
    Fy sjutton vad kass man känner sig!

• Mama Jessie

Ja jag tror han är helt ok, han grät en stund sen var det lugnt:). En halvtimme senare somnade han som vanligt för natten så han verkar inte ha ont heller, själv hade man ju lidit av lite huvudvärk efter ett sånt dyk. Det är tur att dom är tåliga för det är väl ett antal smällar de kommer åka på.

Angelique: Jag visste inte att det är värre att slå i bakhuvudet, det var bara fram han slog i så det var skönt att höra:).

Man får bara så otroligt dåligt samvete som lät det hända. Det positiva är ju att han måste ha tagit sig framåt på nåt sätt vilket han annars inte är så bra på ;)

• Mama Jessie

Här är det också lite gnälligt faktiskt men bara lite och så länge vi är i samma rum är det rätt lugnt. Sova på dagen har blivit lite jobbigare också nu när han sätter sig upp och är även på väg att ställa sig upp i sängen, klart att det är roligare än att sova, så han blir arg varje gång jag lägger honom ner. På kvällen somnar han bra fortfarande:).

Han vaknade (gnällde iaf) varje, varannan timme inatt och igår natt och i morse ville han upp kl6, igår 6.30. Känns inte som att det går åt rätt håll Tungan ute. Innan sov han till 7-8

• Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-08-30 10:41:26 följande:
    Här är det gnälliiiiiigt! I natt har Elliot vaknat typ varannan timme plus att han är supergnällig nu. Är väl fasen. Nu när han ändå är omöjlig kan väl tänderna passa på att komma tycker jag ;)
    SÅ jobbigt att lyssna på det där gnället när man knappt sovit på natten. Hoppas tänderna kommer också :)
  • Mama Jessie
    Karttikeya skrev 2011-08-30 15:50:20 följande:
    Tim är också supergnällig just nu.. Men han håller på att få tänder så det är väl tänder OCH fas nu då. Och jag som är ensam idag och i morgon, mannen är på kurs.. Huuuga.

Var på bvc igår, lilla stora mannen väger 9825 g och är 72,5 cm lång! =)

Nyss ställde han sig upp mot sin gåstol och sprang iväg med den, haha! Såg kul ut, eftersom den rullar så lätt så fick han springa fort! =P 
    Lika stor som Anton vid 8 månader :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)